گرافیک

گرافیک دیزاین چیست؟ + راهنمای شغلی

گرافیک دیزاین
  • گرافیک دیزاین چیست؟
  • رشته گرافیک دیزاین چیست؟
  • گرافیک دیزاینر کیست؟
  • و چندین پرسش مشابه دیگر از جمله سوالاتی هستند که ذهن علاقمندان رشته گرافیک دیزاین را به خود مشغول کرده! امروز به این پرسش ها پاسخ می دهیم، با روبوگراف همراه باشید.

گرافیک دیزاین چیست؟ 

گرافیک دیزاین یا به فارسی طراحی گرافیک ، هنری است که در آن متخصصان گرافیک محتوایی بصری (Visual) برای برقراری ارتباط و انتقال پیام ایجاد می کنند. با استفاده از تکنیک‌های سلسله مراتب بصری و صفحه‌ آرایی ، طراحان از تایپوگرافی و تصاویر خود ساخته برای رفع نیازهای خاص کاربران و تمرکز بر منطق نمایش عناصر در طرح‌های تعاملی برای بهینه‌سازی تجربه کاربر استفاده می‌کنند.

مهم ترین ابزار های مورد استفاده در گرافیک دیزاین ، کامپیوتر و نرم افزار های طراحی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دو عبارت طراحی گرافیک و گرافیک دیزاین نیز با یکدیگر مترادف هستند. بنابراین مهم نیست کدام را بکار می بریم!

روبوگراف تاسیس شد تا گرافیک دیزاین بازار محور و پولساز رو آموزش بده…

روبوگراف

گرافیک دیزاینر کیست؟

گرافیک دیزاینر (Graphic Designer) یا به اصطلاح فارسی آن طراح گرافیک به کسی گفته می شود که دانش و مهارت کار با ابزار های گرافیکی و هنری را کسب کرده و می تواند یک اثر هنری خلق کند یا از مهارت گرافیکی خود برای انتقال پیام های مختلف اهداف تجاری، مالی و … خود یا دیگران را برآورده کند.

به بیان ساده تر، گرافیک شاخه ای از هنر است که برای انتقال مفاهیم خاص بصری تمایز پیدا کرده و گرافیک دیزاینر متخصصی است که نیاز بازار به این شاخه از هنر را برآورده می کند.

قدمت گرافیک دیزاین چقدر است؟

هنر یا رشته گرافیک دیزاین یک هنر باستانی است که قدمت آن از هیروگلیف های مصری و حتی پیش از آن یعنی نقاشی های غار حداقل به 17000 سال می رسد ؛ یعنی از آن زمان تاکنون از هنر برای انتقال مفاهیم استفاده می شده است.

اصطلاح گرافیک دیزاین هم اصطلاحی است که از صنعت چاپ در دهه 1920 سرچشمه گرفته است. این تاریخ دقیقا مهم ترین نقطه شروع بسیاری از تغییرات اساسی در دنیای گرافیک دیزاین است.

بعنوان مثال مجموعه ای از فعالیت ها از جمله طراحی لوگو مخصوص برای کسب و کار ها از این دوران شروع شده است.

اولین مقاله روبوگراف درباره تاریخچه گرافیک بود! برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کن.

تعریف امروز گرافیک دیزاین چیست؟  

احتمالا اگر 20 سال پیش از کسی می پرسیدید گرافیک دیزاین چیست ، قطعا هر کسی با شنیدن کلمه گرافیک دیزاین به یاد آثار هنری مهمی که در طول زندگی دیده می افتاد و کلمه هنر به بهترین شکل در ذهن اش تداعی می شد.

اما گرافیک دیزاین امروزه معنای متفاوتی دارد.

امروزه از گرافیک دیزاین بیشتر در طراحی های سازمانی و کسب و کار یاد می شود و مفهوم هنر تا حد زیادی جای خود را به کمک گرفتن از هنر برای توسعه کسب و کار داده است. هر کسب و کار و برندی برای رشد خود به نوع خاصی از گرافیک دیزاین نیازمند است و این هنر یکی از ستون های اصلی رشد هر کسب و کاری است.

امروزه از گرافیک دیزاین برای بیان ماهیت و چگونگی عملکرد یک برند یا کسب و کار برای معرفی بصری استفاده می شود. بنابراین مهم است که آن را یاد بگیرید!

گرافیک دیزاینر ها با استفاده از خلق تصاویر، رنگ و تایپوگرافی ایجاد شده بینندگان را جذب آثار خود می کنند. آن ها می دانند چگونه با استفاده از فاکتور های یاد شده توجه مخاطبان را به یک موضوع در صفحه اپلیکیشن جلب کنند یا مشتری ها را به سمت یک طرح گرافیکی جلب کرده و محصولی به آن ها بفروشند!

به عنوان مثال، اگر یک برنامه تلفن همراه با ظاهر گرافیکی خوشایند نتواند آنچه را که کاربران نیاز دارند را با چندین کلیک انگشت شست به آن ها ارائه دهد، طراح یا طراحان آن در تطبیق گرافیک دیزاین با تجربه کاربر شکست خواهند خورد!

طراح تابلوی تبلیغاتی ، طراح لوگو و کارت ویزیت ، طراح رابط کاربری بزرگترین شرکت های جهان و … از گرافیک دیزاین بعنوان اهرم قدرتمند خود بهره می برند.

خب تا به اینجای کار متوجه شدیم که گرافیک دیزاین چیست و چه اهمیت بالایی دارد.

از این بخش مقاله به بعد به سراغ کاربرد های مختلف گرافیک دیزاین و شغل ها و انواع مختلف آن را باهم بررسی می کنیم.

جای آموزش گرافیک ویژه بازار کار تو ایران خیلی خالی بود، بنابراین روبوگراف دست به کار شد…

گرافیک دیزاین و مرور اصول پایه طراحی

در همین ابتدا مقدمه از اصول لازم را باهم بررسی کنیم. باید به این مفاهیم مسلط باشید تا بتوانید به یک گرافیک دیزاینر پولساز تبدیل شوید!

اگرچه برای کار در عصر دیجیتال باید با نرم افزارهای طراحی گرافیک کار کنید، اما طراحی گرافیک و گرافیک دیزاین همچنان حول محور اصول قدیمی می چرخد.

مهم ترین نکته در گرافیک دیزاین این است که با نگاه مخاطب هماهنگ شوید یعنی بتوانید طرحی خلق کنید که مخاطبان آن را اثری ارزشمند و دارای پیام تلقی کنند و حاضر باشند به ازای جذب شدن به آن پول پرداخت کنند ، از این رو طراحی گرافیک با طراحی احساسی ارتباط تنگاتنگی دارد.

بنابراین، به عنوان یک گرافیک دیزاینر ، باید درک محکمی از تئوری رنگ ها داشته باشید و اینکه انتخاب درست طرح رنگ چقدر حیاتی است. انتخاب رنگ باید نه تنها باید ماهیت سازمان مربوطه را به مخاطب معرفی کند ، (مانند آبی مناسب بانکداری) بلکه باید انتظارات کاربران را نیز منعکس کند (مانند قرمز برای هشدارها، سبز برای اطلاعیه ها).

برای تسلط شما به مفاهیم پایه گرافیک دیزاین، روبوگراف مقالات رایگان متنوعی منتشر کرده است ؛ برای شروع اموزش روی لینک های زیر کلیک کنید:

و کلی مقاله تخصصی و رایگان دیگه! برای آموزش رایگان و حرفه ای به بخش دانشنامه مراجعه کنید.

گرافیک دیزاین و راهنمای شغلی

فرقی نمیکند که چه شغلی با چه اسمی از حوزه گرافیک دیزاین تا الان به گوش تان خورده است!

تمام شغل های اصلی گرافیک دیزاین در این 8 مورد طبقه بندی می شوند که عبارت اند از:

  • طراحی گرافیکی هویت بصری (برندسازی)
  • طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات
  • طراحی گرافیکی رابط کاربری
  • طراحی گرافیک انتشارات
  • طراحی گرافیک بسته بندی کالا
  • ساخت موشن گرافیک
  • طراحی گرافیک محیطی
  • تصویرسازی برای طراحی گرافیک

آموزش ایلوستریتور رایگان می خوای؟ روی عکس زیر کلیک کن.

برندسازی در گرافیک دیزاین

همانطور که ابتدای مقاله گفتم گرافیک دیزاین در دنیای امروز در خدمت دنیای کسب وکار است و این قطعا اتفاق بزرگ و مثبتی برای جامعه هنرمندان است. برندسازی یا برندینگ هم نامی آشنا در رشته گرافیک دیزاین است.

رابطه بصری و مفهومی بین یک کسب و کار و مخاطبان اش برندسازی نامیده می شود.

تمام طرح های گرافیکی خلق شده برای یک شرکت ، سازمان یا فروشگاه محلی جزو هویت و برند این کسب و کار ها قرار می گیرد. لوگوی شرکت ، رنگ های بکار رفته در آن ها ، رنگ فضای داخلی و خارجی کسب و کار ، متنی که بعنوان شعار سازمان روی محصولات و بروشور ها نوشته می شود و … همگی به یک کسب وکار هویت می بخشند.

گرافیک دیزاینر هایی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با سهامداران برند برای ایجاد مولفه هایی مانند لوگو ، تایپوگرافی ، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که شخصیت یک برند را نشان می دهد، همکاری می کنند.

علاوه بر کارت‌های ویزیت و لوازم ثابت شرکتی ، طراحان اغلب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند بصری را توسعه می‌دهند که نمونه‌هایی از برندسازی بصری را ارائه می‌دهند که در رسانه‌های مختلف اعمال می‌شود. این دستورالعمل ها به ثبات برند در برنامه های آینده کمک می کند.

پس طراحی هویت بصری یکی از رایج ترین انواع طراحی در گرافیک دیزاین است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیک داشته باشند تا عناصر طراحی مناسب برای همه رسانه های بصری ایجاد کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی ، روانشناسی ، خلاقیت و اشتیاق به تحقیق در صنایع، سازمان ها، گرایش ها و رقبا نیاز دارند.

خلاصه بگویم اگر طراح برند و هویت بصری شوید نان تان در روغن است!

صحبت از طراحی لوگو شد! روبوگراف بهترین و کامل ترین آموزش طراحی لوگو ایرانُ عرضه کرده! برای دریافت دوره روی عکس زیر کلیک کن!

تبلیغات و بازاریابی در گرافیک دیزاین

اکثر مردم وقتی به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی فکر می کنند که برای بازاریابی و تبلیغات دیده اند.

شرکت‌ها برای بهره‌گیری از فرآیند تصمیم‌گیری مخاطب هدف خود، به تلاش‌های بازاریابی موفق وابسته هستند. بازاریابی و تبلیغات خوب افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایتی که از یک محصول، خدمات یا برند دارند، درگیر می کند. از آنجایی که مردم همیشه محتوای بصری را جذاب‌تر می‌دانند، طراحی گرافیک به سازمان‌ها و شرکت ها کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری با مردم ارتباط برقرار کنند.

گرافیک دیزاینر هایی هستند که فقط در حوزه طراحی تبلیغات و بازاریابی فعالیت می کنند. برای تبدیل شدن به گرافیک دیزاینر حوزه تبلیغات باید علاوه بر مهارت های گرافیکی به اصول فروش هم مسلط باشید.

بعنوان مثال کسی که به تئوری رنگ ها مسلط باشد می داند در طرح های تبلیغاتی چگونه و از چه رنگی استفاده کند که هم هویت کسب و کار در طرح حفظ شود هم باعث جذب مشتری شود.

طراحان بازاریابی همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند. آنها علاوه بر تسلط بر چندین برنامه گرافیکی طراحی، چیدمان و ارائه، باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند.

این گرافیک دیزاینر ها با صاحبان شرکت، مدیران، مدیران یا متخصصان بازاریابی برای طراحی و استراتژی های مرتبط با بازاریابی کار می کنند.

نمونه هایی از گرافیک دیزاین های مرتبط با تبلیغات و بازاریابی:

  • طراحی بنر مغازه، بنر سایت و بنر تبلیغاتی
  • آگهی های مجلات اینترنتی
  • اینفوگرافیک
  • طراحی بروشور
  • طراحی تابلوها و نمایشگاه های تجاری
  • منوهای رستوران ها
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • طراحی تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

برای تبدیل شدن به گرافیک دیزاینر بازاریابی و تبلیغات میتونی از طراحی تابلو مغازه، بنر سایت و بنر بیلبورد شروع کنی. برای دریافت دوره ها روی عکس زیر کلیک کن!

طراحی گرافیکی رابط کاربری

رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا نرم افزار است. طراحی رابط کاربری فرآیند طراحی رابط‌های گرافیکی و بصری برای سهولت استفاده از آنها و ارائه یک تجربه کاربر پسند است.

یک رابط کاربری شامل همه چیزهایی است که کاربر با آنها تعامل دارد:

صفحه نمایش در گوشی همراه یا لپتاپ ، صفحه کلید و ماوس.

اما در زمینه طراحی گرافیکی، طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها، میکرو تمرکز می کند. این وظیفه یک گرافیک دیزاینر رابط کاربری است که جذابیت زیبایی شناختی را با عملکرد فنی مناسب ترکیب کند.

طراحان رابط کاربری در برنامه های دسکتاپ، برنامه های موبایل ، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند.

گرافیک دیزاینر های رابط کاربری باید علاوه بر تسلط بر گرافیک دیزاین ، به دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیز تسلط داشته باشند.

پس اگر شما همه این ویژگی ها را دارید این شغل مناسب شماست!

نمونه هایی از طراحی گرافیکی رابط کاربری:

  • طراحی صفحات وب
  • طراحی تم (وردپرس، شاپیفای و غیره)
  • رابط های بازی ها
  • طراحی صفحات اپلیکیشن

بزودی روبوگراف دوره آموزش طراحی تجربه و رابط کاربری خودشو عرضه می کنه، همین الان ثبت نام کن جا نمونی!

کاربرد گرافیک دیزاین در انتشارات

نشریات از طریق توزیع عمومی یک یا چند موضوع اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند و همچنان به این شکل به کار خود ادامه می دهند. اگرچه برخی از آن ها هم حالا با وجود شبکه های اجتماعی و اینترنت کار خود را در قالب سایت یا شبکه اجتماعی ادامه می دهند.

طراحی نشریه یک نوع طراحی کلاسیک است.

کتاب‌ها ، روزنامه‌ها ، مجلات و کاتالوگ‌ها. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال وجود دارد.

طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران برای ایجاد طرح‌ بندی با تایپوگرافی با دقت انتخاب شده و آثار هنری همراه، که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است، کار می‌کنند. طراحان انتشارات ممکن است به عنوان فریلنسر، اعضای یک مجموعه هنری یا در داخل خود انتشارات به عنوان بخشی از یک شرکت انتشاراتی کار کنند.

طراحان نشریات باید دارای مهارت های ارتباطی، چیدمان و سازماندهی عالی باشند. آنها علاوه بر تخصص در طراحی گرافیک، باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را نیز بدانند.

نمونه هایی از طراحی گرافیک نشریه شامل طراحی صفحات و تصاویر برای :

  • کتاب ها
  • روزنامه ها
  • خبرنامه ها
  • دایرکتوری ها
  • گزارش های سالانه
  • مجلات
  • کاتالوگ ها

تمام شغل ها و حرفه های ذکر شده با نرم افزار ایلوستریتور قابل یادگیری و اجرا هستند. برای یادگیری ایلوستریتور رایگان روی روبوگراف حساب کن!

 طراحی گرافیک و طراحی بسته بندی کالا

بیشتر محصولات به نوعی بسته بندی نیاز دارند تا از آن ها تا زمان استفاده نگهداری شود شود.

دیزاین و طراحی بسته‌ بندی می‌تواند مستقیماً با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند. همین موضوع طراحی بسته بندی را به یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند تبدیل می‌کند. هر جعبه، بطری و کیسه، هر قوطی، ظرف یا قوطی فرصتی است که داستان یک برند را بازگو کند.

طراحان بسته بندی مفاهیم را ایجاد می کنند، ماکت ها را توسعه می دهند و فایل های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این امر مستلزم دانش تخصصی فرآیندهای چاپ و درک دقیق از طراحی است. از آن جایی که میلیون ها کالا هر روز در حال تولید شدن هستند می توان متوجه شد که چه پتانسیل درآمدی بالایی برای دیزاینر های این صنعت وجود دارد!

طراحان بسته‌ بندی ممکن است حرفه‌ای باشند یا در نوع خاص از بسته ‌بندی (مانند لیبل یا قوطی‌های نوشیدنی) یا یک صنعت خاص (مانند غذا یا اسباب‌بازی‌های کودکان) تخصص داشته باشند.

کار آنها علاوه بر دانش قوی در زمینه چاپ و طراحی صنعتی، به مهارت های مفهومی و حل مسئله درجه یک و توانایی هدایت چشم کاربر به مشخصات محصول نیاز دارند.

گرافیک دیزاین چیست؟ با روبوگراف همراه شو تا به بهترین گرافیست ایران تبدیل بشی.

طراحی موشن گرافیک

به عبارت ساده، موشن گرافیک به تصاویر و طرح های گرافیکی در حال حرکت گفته می شود.

موشن گرافیک می تواند یک انیمیشن دو یا سه بعدی باشد.

محبوبیت این رسانه در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری و پادشاهی محتوای ویدیویی افزایش یافته است و تقریبا هیچ سایت ، کانال اینستاگرامی یا یوتیوبی و اپلیکیشنی نیست که از موشن گرافیک استفاده نکند.

موشن گرافیک یک تخصص تا حدودی جدید برای طراحان است.

پیشرفت های فناوری که به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است، اما موشن گرافیک زمان و هزینه های تولید انیمیشن و تبلیغات را کاهش داده است و این هنر را قابل دسترس تر و مقرون به صرفه تر کرده است. در حال حاضر، موشن گرافیک یکی از جدیدترین انواع طراحی است و می توان آن را در تمام پلتفرم های دیجیتال یافت، که انواع و اقسام حوزه ها و فرصت های جدیدی را ایجاد کرده است.

کاربردهای طراحی موشن گرافیک:

  • تیتراژ شروع و پایانی فیلم ، سریال و نماهنگ
  • آگهی های تلویزیونی و اینترنتی
  • لوگوهای متحرک (لوگوموشن) معرفی محصول
  • تریلرها
  • ارائه های کنفرانس ها
  • ویدیوهای تبلیغاتی مخصوص
  • فیلم های آموزشی یا معرفی محصول یا شرکت
  • وب سایت ها
  • نرم افزارها
  • بازی های ویدیویی
  • بنرگیف ها

روبوگراف یه دوره آموزش موشن گرافیک رایگان عرضه کرده! برای شروع یادگیری روی عکس زیر کلیک کن!

گرافیک دیزاین محیطی

طراحی گرافیکی محیطی به صورت بصری افراد را به مکان‌ها متصل می‌کند تا با ایجاد فضاهای به یاد ماندنی‌تر، جالب‌تر، آموزنده‌تر یا برای پیمایش آسان‌تر، تجربه کلی آنها را بهبود بخشد.

گرافیک دیزاین محیطیِ کار شده بر روی محیط یک شرکت یا فروشگاه آن را اختصاصی تر و جذاب تر می کند و به محض ورود شما به آن ساختمان به شما می فهماند که هویت این کسب و کار چیست!

گرافیک دیزاین محیطی یک عمل چند رشته ای است که گرافیک، معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی را با هم ادغام می کند. طراحان برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود با افراد در هر تعداد از این زمینه ها همکاری می کنند. به همین دلیل، طراحان معمولاً دارای تحصیلات و تجربه در طراحی گرافیک و معماری هستند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و بتوانند نقشه های معماری را بخوانند و ترسیم کنند.

نمونه هایی از کاربردهای گرافیک دیزاین محیطی:

  • تابلوهای شهری
  • نقاشی های دیواری
  • نمایشگاه و موزه ها
  • برندسازی دفترکار و رستوران
  • طراحی های ناوگان حمل و نقل عمومی
  • دکوراسیون داخلی فروشگاه ها
  • برندسازی ورزشگاه و باشگاه
  • فضاهای رویدادها و طراحی سالن های کنفرانس

تصویر سازی برای تمام مشاغل گرافیک دیزاین

مسیر هر هنر بصری از تصویرسازی می گذرد.

تصویرگرانی هستند که به دلیل مهارت بالای خود در طراحی هر طرح گرافیکی می توانند برای هر موضوعی طرحی خلق کنند.

نمونه هایی از کاربرد تصویرسازی در گرافیک دیزاین:

  • طراحی طرح تیشرت
  • الگوهای گرافیکی برای منسوجات
  • نقاشی متحرک
  • تصاویر آماده (استوک) برای دانلود در سایت ها
  • تصاویر رمان های مصور
  • بازی های ویدیویی
  • وب سایت ها
  • کتاب های کمیک
  • طراحی جلد آلبوم های هنری
  • جلد کتاب

به پایان یک مقاله دیگر از روبوگراف رسیدیم!

امیدوارم از مطالعه مقاله گرافیک دیزاین چیست لذت برده باشید!

برای شروع آموزش رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تحصصی به بخش دوره ها در منوی سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک وژه بازار کار در ایران.

25 فکر در مورد “ گرافیک دیزاین چیست؟ + راهنمای شغلی

  1. علی اصغر گفت:

    بهترین مقاله ای بود که در مورد گرافیک دیزاین چیست خوندم
    بقول آذریا یاشاسین

  2. الینا گفت:

    سلام
    بالاخره بعد از کلی گشتن تو گوگل اینجارو پیدا کردم
    مقاله ها و لینک های صفحه اول هیچ کدوم اونقدرا خوب توضیح ندادن. یکم بی ربط بودن
    ولی این دقیقا همونیه که با سرچ گرافیک دیزاین چیست انتظار داشتم
    مرسی از زحمتاتون عالی

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  3. ابراهیمی گفت:

    این مقاله طوفانی بود. موندم چرا صفحه اول نیست. عالی

  4. پارمیدا گفت:

    قشنگ بود ممنون
    گرافیک دیزاین پس فرقش با گرافیک کامپیوتری چیه؟ من نفهمیدم

  5. علی گفت:

    آقا یه سوال
    گرافیک دیزاین درسته یا گرافیک؟
    بعد به اون طراح چی میگن؟
    گرافیست درسته یا گرافیک دیزاینر؟ یا طراح گرافیک؟
    گفتم شاید بهتر باشه تخصصی بگیم

    1. درود . همه‌ی کلماتی که اشاره کردین درستن

  6. حدیث گفت:

    گرافیک دیزاین چه فرقی داره طراحی گرافیک؟ همونه؟ یه جا گفتم بهم خندیدن
    انقدرام اصطلاحات مهم نیست نمیدونم چرا بعضیا انقد تاکید دارن.

  7. حسینی گفت:

    گرافیک دیزاین به نظرم یه شغل همیشه در حال پیشرفتهپ
    تو یکی از مقالات اشاره کرده بودین که الان گرافیک بیشتر جنبه اقتصادی داره تا هنری و این درسته
    همین باعث میشه گرافیست ها همیشه خودشونو تقویت کنن که جا نمونن از بقیه
    کارفرما هم می بینه بقیه دارن طرح های جدید استفاده می کنن خودش هم دنبال طرح جدید خواهد بود
    اصلا نمیتونم تصور کنم تو یک و دو دهه آینده شکل گرافیک دیزاین به چه سمتی حرکت میکنه

  8. حیدری گفت:

    جالب بود
    مقالات شما یجوری ان باید مقاله قبل و بعدشو کامل بخونی که کامل بفهمی

  9. قدیری گفت:

    جالب بود
    البته گرافیک دیزاین چیست فقط شامل اینا نیست و به نظرم چند تا نکته رو جا انداختین از جمله توضیح بیشتر درمورد رشد و توسعه هویت بصری با گرافیک

  10. بهارلو گفت:

    چرا این مقاله به این خوبی هنوز رتبه یک گوگل نشده؟؟؟؟؟عالی بود👌👏

  11. آیناز گفت:

    عالیییی بود ممنون
    شاید این بهترین مطلبی باشه که راجب گرافیک دیزاین خوندم تاحالا
    فقط به برندسازی اشاره کردین
    لطفا راجبش مطلب بنویسین

    1. درود ، سپاس
      حتما بزودی

  12. مولودی زاده گفت:

    عکسای سایت خیلی شیرین ان
    راستی چرا راجب عکس ها و مهارت گرافیک دیزاین هوش مصنوعی صحبت نمی کنن
    بقیه سایتا خوب کاورش میکنن
    مثلا جدیدا DallE3 اومده میگن قدرتش فوق العاده است

    1. درود ، توی یکی از اولین مقالات روبوگاف درموردش صحبت کردم. روی این لینک کلیک کنین.

  13. علی گفت:

    گرافیک دیزاین شامل طراحی های کوچیک مثل علائم راهنمایی و … هم هست
    فقط شامل چیزای بزرگ نیست

  14. گرافیست اعظم گفت:

    هنوز سر اینکه واسه گرافیک دیزاین چی یاد بگیریم حرف هست.
    بالاخره ایلوستریتور یا فتوشاپ یا ایندیزاین؟

  15. سلطانی گفت:

    مطلب مفیدی بود👍🏻
    فرقی هم بین گرافیک و گرافیک دیزاین و … اینا نیست. اونایی که از آدم ایراد میگیرن خیلی میخوان باکلاس جلوه کنن! وگرنه فرقی نداره چی صدا کنی

  16. صدرا گفت:

    توضیحات عالی بود🚀

  17. صمدی گفت:

    عااالی
    همه چی رو پوشش دادین

  18. Afsaaneh گفت:

    طراحی سایت با خودتون بوده؟

    1. درود بر شما ، بله. تو دوره طراحی سایت با وردپرس آموزش دادم که بزودی عرضه میشه. اینجا کلیک کنین.

  19. Somayeh گفت:

    مفید بود
    شما قصه گو (Story Teller) خوبی هستین خوب میتونین خواننده رو با خودتون همراه کنین

    1. درود ، نظر لطف شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *