آموزش رایگان

آموزش ایلوستریتور رایگان

دوست روبوگرافی من، سلام! به آموزش ایلوستریتور رایگان خوش اومدی.

دوره ای که الان در اختیار داری، آموزش ایلوستریتور رایگان از صفر تا صد به همراه آموزش طراحی کاراکتر هست. مدرس دوره اینجانب حمیدرضا بهرامی ، بنیانگذار و مدرس روبوگراف هستم.از آموزش تک تک ابزارها تا تکنیک های مهم رو میتونی اینجا یاد بگیری. قیمت واقعی این دوره 1 میلیون تومان هست که بصورت رایگان به شما روبوگرافی های عزیز تقدیم میشه.

یادت باشه آموزش مقدماتی گرافیک باعث کسب درآمد نمیشه، برای کسب درآمد باید حداقل به یکی از گرایش های گرافیک بازار ایران مسلط باشی. گرایش هایی مثل طراحی لوگو، طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی تیزر، طراحی کارت ویزیت و ست اداری و طراحی تجربه و رابط کاربری مهم ترین گرایش های گرافیک تو بازار کار ایران هستند که باید بهشون مسلط بشی.

بهت پیشنهاد می کنیم بعد از یادگیری جلسات ایلوستریتور، حداقل یکی از مهارت های گرافیکی دیگه رو کامل فرا بگیری تا بتونی به درآمد برسی.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۱

تو این جلسه درباره نرم افزار ایلوستریتور و اهمیت یادگیری و استفاده از اون تو طراحی صحبت کردیم.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۲

تو این جلسه برای اولین بار ایلوستریتور رو اجرا کردیم و تنظیمات آرت بورد (Art Board) رو از جمله ابعاد کار، کیفیت تصویر (Resolution) و … رو توضیح دادیم.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۳

تو این جلسه تنظیمات جعبه ابزار (Tool Box) رو توضیح دادیم. ابزار اصلی جابجایی شکل ها یعنی Selection tool رو توضیح دادیم. با استفاده از شکل ها (Shapes) اولین آبجکت هارو طراحی کردیم و روش تغییراتی مثل خمیده کردن (Curve) رو تدریس کردیم.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۴

تو این جلسه جعبه رنگ ها رو توضیح دادیم ؛ بعد این جلسه یاد می گیری قسمت داخلی شکل (Fill) و کادر دور (Stroke) رو از نظر رنگ و اندازه تغییر بدی. تو این جلسه همچنین نحوه قراردادن یک تصویر طرح دار داخل یک شکل رو تدریس کردیم.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۵

تو این جلسه مهم ترین ابزار ایلوستریتور یعنی Pen Tool رو کامل توضیح دادیم و گفتیم که چطور میتونی طرح های شکسته و خمیده رو به راحتی رسم کنی.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۶

تو این جلسه لایه بندی و لایه ها (Layers) رو تدریس کردیم. بعد این جلسه یاد می گیری بدون تداخل و بهم ریختگی با لایه ها کار کنی.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۷

تو این جلسه ابزار Shaper Tool رو تدریس کردیم. با این ابزار یاد میگیری چطور خودت اشکال مختلف رسم کنی و بعد اشکالات شکل ها رو اصلاح کنی. همپنین بعد این جلسه یاد می گیری چطور شکل هایی که بهم ریختگی دارن رو ترمیم کنی.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۸

تو این جلسه دو تا از ابزارهای مهم و پرکاربرد ایلوستریتور رو تدریس کردیم. با استفاده از Paint brush Tool میتونی خطوط زیبا رسم کنی و مثلا دستخط خودتو به یه لوگو (signature) تبدیل کنی. بعد با استفاده از ابزار Eraser و امکانات مختلف اش، میتونی روی شکل ها یا خطوط بدون از بین رفتن ظاهر طرح، بریدگی ایجاد کنی.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۹

تو این جلسه یه ابزار خیلی مهم یعنی Type Tool رو باهم کار کردیم. با این ابزار یاد میگیری توی محیط ایلوستریتور بنویسی. همچنین یادت دادیم که چطوری متن رو به شکل تبدیل کنی تا بتونی اندازه و ظاهر و رنگشو تغییر بدی. این جلسه مقدمات تایپوگرافی محسوب میشه.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۱۰

وقتی شکل ها و بهتره بگیم لایه ها روی هم قرار می گیرن، میشه کارهای مختلفی باهاشون کرد. میشه اجتماع یا اشتراک شکل ها رو از هم کم کرد و یه طرح جدید رسم کرد. با این ابزار یاد میگیری چطوری شکل هایی رو رسم کنی که یا ترسیم شون سخته یا بصورت پیش فرض توی شکل های نرم افزار وجود ندارن. این جلسه جزو مقدمات دوره طراحی لوگو هستش!

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۱۱

تو این جلسه کار با آپشن مهم Image Trace رو بهت توضیح دادیم. با این ابزار می تونی هر تصویری رو وارد نرم افزار کنی، اونو به قطعات کوچیک تر تقسیم کنی و رنگ، ابعادشو تغییر بدی و اصطلاحا اونو شخصی سازی (Customize) کنی. این جلسه جزو مقدمات کار با وکتورها (Vectors) توی دوره طراحی لوگو و طراحی بنر تبلیغاتی هستش که سرعت کار طراح رو دو برابر می کنه.

آموزش ایلوستریتور رایگان جلسه ۱۲

تو این جلسه ابزار Width Tool رو بهت آموزش دادیم. بعد این آموزش می تونی قسمت های مختلف یک شکل رو عریض تر یا نازک کنی و شکل های فانتزی رسم کنی. این جلسه جزو مقدمات طراحی کاراکتر، طراحی لوگو و طراحی بنر تبلیغاتی هستش و در آینده فوق العاده به کارتون میاد.

آموزش ایلوستریتور جلسه ۱۳

توی جلسه آموزشی آخر، بهت یاد دادیم چطور یه فایل Ai یا همون ایلوستریتور رو ذخیره کنی و تصویری که توی اون ساختی رو بصورت یه فایل png، jpeg و … خروجی بگیری. توی این جلسه یاد میگیری تصویری که طراحی کردی رو چطوری و با چه حجم و ابعاد و کیفیتی باید ازش خروجی بگیری که برای کاربرد های مختلف مثل صفحه وب و اپلیکیشن و … استفاده کنی.

آموزش طراحی کاراکتر، پروژه ۱

خب رسیدیم به پروژه ها، توی پروژه اول یه وکتور ساده یعنی کاراکتر Angry Birds رو باهم از صفر تا صد طراحی کردیم و نکات مهم رو باهم مرور کردیم. این پروژه بهت یاد میده که چطوری برای انیمیشن و موشن گرافیک کاراکتر فانتزی طراحی کنی.

آموزش طراحی کاراکتر، پروژه ۲

تو این جلسه باهم یه تصویر مناسب وب رو باهم کار کردیم. این نوع از تصاویر برای تصویر اصلی مقالات وبسایت ها و ویدیو ها (Thumbnails) استفاده میشن بنابراین بعد این جلسه میتونی برای وبسایت ها طرح بزنی!

آموزش طراحی کاراکتر، پروژه ۳

تو این جلسه یه آیکون (Icon) ساده رو باهم طراحی کردیم، این نوع از آیکون ها توی سایت ها و اپلیکیشن ها در کنار متن استفاده میشن تا کاربر رو بهتر راهنمایی کنن. این نوع از طراحی جزو مقدمات طراحی تجربه و رابط کاربری محسوب میشه!

بعدش هم باهم یه کاراکتر فانتزی دیگه یعنی میکی موس رو کار کردیم تا توی طراحی کاراکتر فانتزی حرفه ای تر بشی.

آموزش طراحی کاراکتر، پروژه ۴

و در نهایت توی جلسه آخر باهم یه تصویر Thumbnail ساده اما وقت گیر رو باهم کار کردیم. تو این جلسه آخرین جزئیات ایلوستریتور مقدماتی رو یاد می گیری. بعد این جلسه برای یادگیری هر گرایشی مثل طراحی لوگو، طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی کارت ویزیت و تجربه و رابط کاربری آماده ای!

از اینکه تا اینجا با روبوگراف همراه بودی ازت ممنونم، به امید گرافیست شدن ات!

یادگیری گرافیک مقدماتی برای کسب درآمد کافی نیست، باید به یک گرایش تخصصی مثل طراحی تابلو و بنر تبلیغاتی مسلط بشی.

آموزش ایلوستریتور رایگان

آموزش طراحی لوگو؛ آموزش 7 نوع لوگو جهانی

ایلوستریتور چیست؟

به جرئت می توان گفت نرم افزار ایلوستریتور بهترین و پراستفاده ترین نرم افزار برای طراحی در ایران و جهان است.

تمام طرح های گرافیکی که در اینترنت مشاهده می کنید در محیط نرم افزار ایلوستریتور ساخته شده اند.

این نرم افزار دارای رابط کاربری مناسب ، زیبا ، راحت و پر امکانات است و همین موجب شده بیشتر سهم بازار در حوزه طراحی گرافیک را به خود اختصاص دهد.

نرم افزار ایلوستریتور پراستفاده ترین محصول شرکت ادوبی ، بزرگترین شرکت توسعه نرم افزار های طراحی گرافیک در جهان است.

اولین بار در سال ۱۹۸۷ بود که نسخه اول نرم افزار ایلوستریتور برای کامیپوتر های مکینتاش اپل به بازار عرضه و با استقبال بی نظیری از طرف کاربران اپل رو به رو شد.

پس از آن از هر چند سال یک بار نسخه جدیدی به بازار عرضه شد و توانست طی این مدت به مهم ترین و پولساز ترین ابزار کمکی گرافیست های جهان تبدیل شود.

ابزاری که اگر نبود ، طراحی گرافیک تا حدی که امروز شاهد کاربرد آن هستیم، پیشرفت نمی کرد.

با وجود ۵۳ نرم افزار مشابه در طراحس گرافیک ، ۴۲ درصد بازار طراحی های جهان در دست نرم افزار ایلوستریتور است!

این یعنی بهترین و ماهر ترین گرافیست های ایران و جهان نرم افزار ایلوستریتور را بعنوان ابزار اصلی طراحی خود انتخاب می کنند.

حالا که ایلوستریتور مقدماتی رو یاد گرفتی، وقتشه به یک گرایش پولساز مسلط بشی… برای شروع یادگیری اینجا کلیک کن.

کاربرد نرم افزار ایلوستریتور

نرم افزار ایلوستریتور پیش نیاز بازارکار گرافیک است بنابراین با یادگیری آن می توانید به هر گرایشی مسلط شده و شروع به کسب درآمد کنید.

طراحی کاراکتر های فانتزی و انیمیشنی

طراحی لوگو های کاراکتری (Mascot)

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی پوستر

طراحی تابلوی تبلیغاتی

طراحی جلد کتاب

طراحی بسته بندی محصولات

طراحی استیکر ، ایموجی و آیکون

طراحی رابط کاربری سایت ها و اپلیکیشن ها

و …

این مواردی که ذکر شد تنها نمونه کوچکی از صدها کاربرد نرم افزار ایلوستریتور است.

برای کسب درآمد از گرافیک، باید اونو بر اساس بازار کار یاد بگیری…

آموزش ایلوستریتور رایگان

بهترین منبع آموزش ایلوستریتور ویژه بازار کار؟

دوره های آموزش ایلوستریتور رایگان زیادی در اینترنت وجود دارند که متاسفانه نیاز هنرجویان را برآورده نمی کنند.

اکثر این دوره ها یا فارسی نبوده و از سایت های خارجی مانند یوتیوب دانلود شده و روی سایت ایرانی بارگزاری شده اند.

با وجود داشتن زیرنویس فارسی، هنرجویان معمولا چیزی از این دوره ها یاد نمی گیرند حتی اگر آموزش آن رایگان باشد.

و یا آموزش های بسیار کوتاهی هستند که این هم ضعف دیگری است. ایلوستریتور پایه و مقدماتی و همین طور طراحی کاراکتر برای موفقیت در بازار کار نیازمند آموزش جامع و کامل است که تمام موارد مهم را پوشش دهد.

از طرفی منابع دیگری وجود دارند که فقط دارای دوره حضوری هستند.

حالا فرض کنید که آموزشگاه شهر شما اصلا دوره آموزش طراحی کاراکتر در ایلوستریتور را نداشته باشد!

هزینه ای که بابت آموزش حضوری پرداخت می کنید چندین برابر هزینه دوره آنلاین خواهد بود.

این دوره در مجموع ۹ ساعت و ۱۸ دقیقه (۵۲۷ دقیقه) است که شامل ۱۳ جلسه آموزشی و ۴ جلسه پروژه محور به همراه چندین فایل و تصویر طراحی شده بعنوان تمرین برای هنرجویان است. و همانطور که اشاره شد قیمت واقعی آن ۱میلیون تومان است ولی برای رشد و پیشرفت حداکثری شما عزیزان بصورت رایگان روی سایت قرار داده شده است.

پس از یادگیری این دوره شما میتوانید یکی از دوره های پکیج آموزش گرافیک، آموزش طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی انواع تابلو و بنر تبلیغاتی و طراحی تجربه و رابط کاربری را تهیه کنید.

با این دوره ها درآمد شما از گرافیک را تضمین می کنیم.

روبوگراف؛ اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران …

50 فکر در مورد “ آموزش ایلوستریتور رایگان

  1. حسینی راد گفت:

    سلام آموزش هاتون عااااالین
    دم شما گرم

  2. مهدیه گفت:

    سلام دستتون درد نکنه 👏🏻

  3. نعمت زاده گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده حدود 6 ماه هست که دارم از سایت شما استفاده میکنم و خیلی خوبه
    ممنون از بابت اموزش های رایگان

    1. درود، لطف دارین باعث افتخار ماست

  4. صفیلو گفت:

    سلام می بخشین توی بخش انکرپوینت ها من متوجه نشدم چرا گفتین نباید وقتی روی شیپ قبلی هستیم شیپ جدید بکشیم؟ ممنون میشم اونو دوباره توضیح بدین

    1. درود، وقتی روی یه شیپ توی ایلوستریتور کلیک کنین اگه لایه قبلی هنوز select باشه، بجای یه شیپ جدید روی همون انکرپوینت جدید اضافه می کنه در نتیجه شیپ بهم می ریزه. آموزش هارو چندبار نگاه کنین و دائم تمرین کنین چون به چنین نکته هایی زیاد قراره برخورد کنین

  5. رزاقی گفت:

    سلام وقت بخیر توی دوره هاتون هم آموزش ها همیناست؟

    1. درود، خیر
      توی دوره های آموزشی اصلی مباحث پیشرفته تر رو پوشش دادم مثل طراحی انواع لوگو و علاوه بر این موارد که آموزش تکنیکال حساب میشه، آموزش کسب درآمد از اون گرایش خاص هم تو دوره ها گفته شده

  6. آنیسا گفت:

    سلام خدمت استاد و دوستان گرامی
    موقع خروجی گرفتن من از Web استفاده میکنم که تصاویر کم حجم بشه ولی باز می بینم نسبت به بقیه هم صنفی ها عکسای سایتم حجمش هنوز بالاست. مگه این تنها تنظیمات لازم واسه خروجی گرفتن با حجم کم نیست؟ پس چرا هنوز بالای ۱۰۰ کیلوبایت میزنه.

    و سوالم دومم اینکه آموزش ایلوستریتور رایگان پیش نیاز دوره‌ی طراحی لوگو هستش؟

    1. درود، این آپشن تصاویر کم حجم رو خروجی میده ولی فاکتورهای دیگه ای هم توی حجم فایل موثر هستن. مثلا ابعاد فایل اگر 1920 در 1080 باشه، باوجود خروجی وب، همچنان سنگین خواهد بود باید روی ابعاد کمتر با همون ratio قرار بدین مثلا 1280 در 720.
      در مورد سوال دوم هم بله آموزش های رایگان سایت، پیش نیاز آموزش های تخصصی هستن

  7. امینی گفت:

    خیلی جذاب توضیح میدین آدمو به یادگیری ترغیب می کنین

  8. سمیه سعادتی گفت:

    سلام آموزش هاتون واقعا عالیه من که خیلی لذت بردم👏🏻

  9. ترانه گفت:

    توی بخش طراحی با Paintbrush وقتی خط می کشم اول نازکه بعد که ضخامتو بیشتر می کنم قبلی رو پاک می کنم دورباره ضخامتش برمیگرده حالت اول. چیکار کنم اینو؟؟

    1. درود ، وقتی دکمه undo رو می زنین نرم افزار صفحه رو تمیز می کنه ولی ضخامت paintbrush هم کمتر میشه. اول طراحی رو انجام بدین بعدا اون خطوط اضافه ای که اول کشیدینو پاک کنین.

  10. قائمیان گفت:

    سلام بسیار عالی ممنون از محتوای خوبتون. لطفا توضیحات مربوط به هر جلسه رو زیرش یا روش بنویسین که مثلا این جلسه از آموزش ایلوستریتور رایگان در مورد چیه و چه ابزارها و تکنیک هایی توش آموزش داده شده که مستقیم بریم سراغش

    1. درود بر شما، چشم بزودی اضافه میشه ممنون از پیشنهادتون

  11. بهروز گفت:

    آموزش قشنگی بود👍🏻
    فقط چرا تمام ابزارهارو آموزش ندادین؟

    1. درود بر شما، ابزارهایی که تو دوره رایگان و بعد دوره های تخصصی آموزش داده شده نیاز شما رو برای کسب درآمد برطرف میکنه. نیازی به یادگیری کل ابزارها نیست

  12. محمد افشاریان گفت:

    خیلی خوب بود، آموزش های اصلی مختصر و مفید
    پروژه ها مفصل دقیقا همونطور که باید باشه

  13. مهشید بهاریان گفت:

    سلام عالی و کامل دست شما درد نکنه

  14. شعبانی تبار گفت:

    عاااالی بود کارمو راه انداخت

  15. احمدی گفت:

    بسیار کامل و مفید🙏🏻 با تشکر از استاد محترم

  16. امیری گفت:

    دستتون درد نکنه مخصوصا بابت طراحی کاراکتر و تصاویر وب. همیشه فکر میکردم گرافیست ها خیلی عجیب غریبن یا مهارت های خاصی دارن ولی الان می بینم همش تمرینه با چاشنی خلاقیت😊

  17. کحالی گفت:

    عالی بود ممنون واقعا
    آموزش خوبی بود

  18. Saba was here گفت:

    درود
    خیلی خوب بود عالی توضیح میدین

  19. طالب زاده گفت:

    جزو بهترین آموزش های ایلاستریتور هست که دیدم
    عالی🚀

  20. بری فرد گفت:

    عالی بود
    باور کنین همین آموزش ایلوستریتور رو به اسم دوره جامع میفروشن و از اینی که شما تدریس کردین هم کمتر تدریس میکنن. هیچ صحبتی هم از تدریس بر اساس بازار کار ندیده بودم تا حالا
    کارتون عالیه😊

  21. مونا گفت:

    خوب بود ممنون از استاد محترم

  22. حدیث گفت:

    سلاپ و عرض وقت بخیر
    ممنون از آموزش خوبتون امیدوارم موفق باشین

  23. ایمانی گفت:

    سلام استاد وقت بخیر
    یه تکنیکی هست که میشه تصویر رو توی ایلوستریتور ایمپورت کرد و یه شیپ دیگه روش انداخت بعد کاری کرد ک این عکس قبلیه طرح لایه بالایی رو به خودش بگیره. شما این موارد رو آموزش دادین؟ تو این دوره هست؟

    1. درود، بله به این حالت Clipping mask گفته میشه که توی طراحی لوگو و بنر زیاد کاربرد داره. آموزشش توی دوره هست.

  24. مهران گفت:

    بهترین دوره ایلوستریتور رایگان که دیدم دستتون درد نکنه
    واقعا دل گنده ای دارین که همچین چیزی رو رایگان دادین بیرون
    همینو الان تو یه اموزشگاه بخوایم یاد بگیریم راحت 2 تومن آب میخوره

  25. طیبی گفت:

    بسیار عالی
    نکات مثبت این دوره آموزشی این هستش که مستقیم رفته سر اصل مطلب. بقول مدرس هرچی واسه کسب درآمد در مرحله بعد لازم بوده اینجا پیاده سازی شده.
    نکته منفیش هم دقیقا همینه
    تمااااام ایلوستریتور رو پوشش نمیده، فقط چیزایی که واسه مثلا طراحی لوگو لازمه میگه

  26. ناصری گفت:

    سلام و عرض ادب. ممنونم از استاد گرامی بابت تدریس عالی. میشه دلسوزی رو تو صداتون فهمید. با اجازتون من اینارو دانلود میکنم

    1. درود بر شما، لطف دارین. بله می تونین دانلود کنین

  27. دینا مسلمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    دوره خوبیه ممنون از شما
    اجازه هست دانلود کنیم؟

    1. درود بر شما، بله میتونین دانلود کنین

  28. نیکویی گفت:

    عاااالی ممنون استاد

  29. Bahar گفت:

    آموزش کاربردی و مفید بود سپاس

  30. مجتهدی گفت:

    قشنگ بود ممنون که رایگان قرار دادید
    این همونی هستش که تو دوره ها هم گفتین بعنوان پیش نیاز هست؟

    1. درود، این دوره رایگان همراه دوره های تخصصی تقدیم هنرجویان میشه تا مشکلی از بابت پیش نیاز نداشته باشن.

  31. کیمیا گفت:

    سلام من امروز دوره رو تموم کردم کامل دیدم میخوام تشکر کنم ازتون. خیلی مفید و کاربردی بود.

  32. Mohammad Ali گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید آقای بهرامی
    نسخه نرم افزاری که استفاده می کنین چیه و واسه چه سالیه؟

    1. درود بر شما، ایلوستریتور نسخه سال 2021 رو استفاده می کنم.

  33. شفیعی گفت:

    سلام و عرض احترام
    خوب بود ممنون از این آموزش

  34. رضوی گفت:

    لذت بردم سپاس از اینکه رایگان منتشر کردید

  35. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    در قسمت تکست کلمات برای من به صورت منقطع نوشته میشه دلیلش چیه؟ چطور میشه درستش کرد؟
    مثال: س ل ا م

    1. درود بر شما ، برای فارسی نویسی باید از قسمت بالای نرم افزار ، تب Edit ، گزینه preferences ، و گزینه type رو انتخاب کنین. توی قسمت language options ، گزینه پیش فرض رو روی حالت show indic options قرار بدین. بعد توی آرت بورد روی گزینه تکست کلیک کنین ، بالای صفحه تنظیمات پاراگراف میاد. روی سه نقطه بالای تنظیمات پاراگراف کلیک کنین و گزینه Middle eastern & south Asian single line composer رو کلیک کنین. حالا متن فارسی درست و چسبیده نوشته میشه.

  36. آتنا گفت:

    دوره امروز تموم شد سپاس از شما استاد گرامی

    1. درود بر شما ، خواهش می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *