گرافیک

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

ویدیو مینی دوره روانشناسی رنگ ها در کسب و کار:

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی یکی از مهم ترین گرایش های مشترک روانشناسی و کسب و کار است و کاربردهای زیادی دارد. از تحلیل چگونگی و دلیل رفتار مردم بر اساس رنگ تا نحوه ی استفاده درست از آن برای رشد کسب و کار ، جذب هر چه بیشتر مشتری و افزایش فروش. در این مقاله از روبوگراف قصد داریم درباره روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی و نحوه استفاده درست از آن برای رشد کسب و کار صحبت کنیم.

این مقاله کامل ترین راهنمای روانشناسی رنگ ها در کسب و کار در ایران است پس فرقی نمی کند که کسب و کار شما اینترنتی است یا صاحب یک فروشگاه محلی هستید ، در هر صورت می توانید از مقاله و مینی دوره رایگان روانشناسی رنگ ها در کسب و کار استفاده کنید و نتیجه تضمینی بگیرید.

ابتدا رنگ ها و تاثیر و ماهیت اصلی آن ها را یک به یک بررسی می کنیم سپس به این می پردازیم که هر رنگی را به چه قصد و هدفی در کدام بخش از کسب و کار خود به کار ببرید. همچنین در کنار هر رنگ ، مثال معروفی برای نمونه خواهیم داشت.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ها ، تحقیقی در مورد چگونگی تأثیر رنگ ها بر ذهن ، رفتار و تصمیم گیری های انسان است.

به عبارت ساده‌ تر، روانشناسی رنگ‌ ها به یک حوزه محبوب در نظریه رنگ ها تبدیل شده است که مفاهیم عاطفی و روان‌شناختی را بین رنگ‌ ها و احساسات انسانی بررسی می کند. بسیاری از این معانی جهانی هستند زیرا بر مغز تأثیر می گذارند اما برخی نیز فرهنگی هستند، یعنی فقط در یک فرهنگ خاص پیدا می شوند.

در ساخت کسب وکار شخصی، بازاریابی و معرفی آن به مردم، رنگ می‌تواند بر نحوه درک خریداران و مخاطبان از برندها و محصولات مختلف تأثیر بگذارد ، بنابراین انتخاب رنگ‌هایی که با اهداف کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما همخوانی دارند، بسیار مهم است.

استفاده از روانشناسی رنگ ها در کسب و کار

هر کسب و کاری هدفی را دنبال میکند و این هدف با احساس خاصی عجین شده است.

  • بطور مثال هدف کلینیک ها کمک به بهبود حال بیماران است : بنابراین حس عجین شده با آن با سلامتی و آرامش مرتبط است.

خب حالا چه رنگی با آرامش و سلامتی ارتباط دارد و چه قشری از مردم به دنبال کسب آرامش و سلامتی بیشتر هستند؟

یا برفرض مثال من فروشگاهی دارم که مخاطب آن کودکان هستند مانند فروشگاه اسباب بازی ، کودکان چه رنگی را بیشتر می پسندند؟

  • آن رنگ و مفاهیمی که بیشترین همخوانی را با کسب و کار من دارند را پیدا می کنم و در فضای کلینیک، مطب یا فروشگاه خود از آن استفاده می کنم. این دقیقا چیزی است که میخواهم درمورد آن صحبت کنم!

در روانشناسی رنگ ها ، هر رنگی تاثیر خاص خود را بر مخاطبان و مصرف کنندگان دارد. این واضح است که هر رنگی در لوگوی شرکت ، فروشگاه ، وبسایت و … خود استفاده کنید، مردم شما را با آن رنگ خواهند شناخت.

پس مهم است که چه رنگ یا رنگ هایی را انتخاب می کنید زیرا بعد از آن نمی توانید تغییرات زیادی در آن ایجاد کنید.

از طرف دیگر هر رنگی دارای پیام و مفهوم خاصی است و مخاطبان شما را با آن مفهوم قضاوت خواهند کرد پس برای بار دوم ؛ مهم است که از چه رنگ هایی استفاده می کنید!

صاحبان کسب و کار به چند دلیل از رنگ ها در لوگو و طراحی فضای کسب و کار خود استفاده می کنند:

دلیل اول علاقه مالک کسب و کار به رنگی خاص است.

اگر مالک و موسس یک کسب و کار طراح لوگو و فضای کسب و کار باشد ، مانند مدیر سایت و طراح رابط کاربری در وبسایت ، به احتمال زیاد ریشه آن علاقه شخصی به آن رنگ خاص است. در این صورت باید گفت احتمال موفقیت این کسب و کار بر حسب پارامتر های روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی کم است چون موسس لزوما بر روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر مخاطب تسلط کافی ندارد.

دلیل دوم هم این است که آن کسب و کار ، پروژه طراحی لوگو و فضای کاری را به یک تیم طراحی سپرده و همه چیز بر اساس اصول روانشناسی رنگ ها انتخاب و طراحی شده است.   

در ادامه ماهیت هر رنگ و تاثیر آن را جداگانه بررسی می کنیم.

تاریخچه روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

رنگ ها چگونه بر خلق و خوی تأثیر می گذارند؟

همانطور که گفته شد ادراک ما از رنگ ها تا حدودی ذهنی هستند، اما برخی از این اثرات معنای جهانی دارند. یعنی تفاوتی نمی کند ایرانی هستید یا چینی ، هر رنگ بالاخره تاثیر مشابه ای روی شما خواهد داشت.

تحلیل روانشناسی رنگ ها این است که به دلیل تکاملی که انسان طی کرده ، هر رنگ معنی متفاوتی در ذهن او تداعی می کند. برخی رنگ ها با بقا و ادامه حیات ارتباط دارند در حالی که برخی معنای محبت دارند و حس نزدیکی را در انسان تداعی می کنند.

برخی از رنگ ها با حزن و فقدان جفت شده اند و برخی دیگر اشتها را در انسان زنده می کنند! ریشه تاریخی روانشناسی رنگ ها به مسیر تکاملی دستگاه عصبی انسان بر می گردد.

آبی

آبی به عنوان رنگ مورد علاقه در جهان رتبه بندی می شود و کمتر کسی پیدا می شود که از آبی خوشش نیاید. معمولا مردان آبی را بیشتر از زنان ترجیح می دهند.

این رنگ آرامش بخش محبوب ترین رنگ برای طراحی لوگو است. درصد بسیار بالایی از لوگو ها یا تماما از آبی تشکیل شده اند یا در ترکیب آن ها از آبی استفاده شده است. برای حرفه ای شدن در طراحی لوگو اینجا کلیک کنید.

آبی باعث ایجاد احساس امنیت ، قدرت ، خِرد و اعتماد می شود.

شرکت‌های بزرگ شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر و تلگرام رنگ آبی را انتخاب کرده اند تا قابل اعتماد به نظر برسند، یک ویژگی مهم برای کسب ‌و کارهایی است که حجم زیادی از داده‌های کاربر را ذخیره می‌کنند ، پس مهم است که قابل اطمینان جلوه کنند! رنگ آبی پرکاربرد ترین رنگ در روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی است.

از سوی دیگر، رنگ آبی دارای معانی منفی نیز هست. رنگ آبی کمیاب ترین رنگدانه در طبیعت است.

غذاهای آبی کمی در طبیعت وجود دارد. آبی اشتهای ما را سرکوب می کند. همچنین می تواند احساسات سرد و غیر دوستانه را به فرد مقابل منتقل کند زیرا جزو رنگ های سرد طبقه بندی می شود.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ آبی در کسب و کار اینترنتی

انجمن Blue Cross Blue Shield یک شرکت بزرگ در حوزه خدمات بیمه درمانی است که از رنگ آبی هم در نام و هم در برند خود استفاده می کند. چرا؟ چون بعنوان بیمه اول باید اعتماد مشتری را جذب کند!

رنگ آبی نماد اعتماد، آرامش و صلح هم است. آبی حس خنکی و تازگی را در هر کس زنده می کند و مفاهیم وفاداری و صداقت و همچنین محافظه کاری را به نمایش می گذارد.

از آنجایی که آبی محبوب ترین رنگ در میان تمام رنگ ها است ، استفاده از آن در لباس های تجاری و خطوط هوایی مرسوم است. همانطور که گفته شده این به اعتماد، صداقت و قابل اعتماد بودن مربوط می شود، بنابراین به ایجاد حس وفاداری در مشتری کمک می کند.

آبی در دنیای شرکت ها خوب عمل می کند و اغلب در جلسات مهم استفاده می شود. هنگام مصاحبه و قرارداد با افراد سطح بالای تجارت مانند حسابداران، شرکت های بیمه، بانکداران و سایر شرکت های مالی که برای آنها اعتماد مهم است، آبی بپوشید.

خاصیت رنگ آبی پررنگ ، به خصوص سرمه ای این است که می تواند بالغ ، محافظه کار، خسته کننده به نظر برسد یا نشان دهنده یک فرد یا مقام سرسخت باشد.

کراوات با رنگ آبی سلطنتی لباس سیاستمداران است. این خود گویای آن است که سیاستمداران از روانشناسی رنگ ها بهره می برند. پس چرا شما از آن استفاده نمی کنید؟

به دلایل ذکر شده آبی اغلب توسط شرکت ها و بانک های بزرگ هم استفاده می شود. همچنین برای مراقبت های بهداشتی، دندانپزشکی، پزشکی، علمی ، دولتی ، حقوقی و شرکت های مرتبط با آب و برق مورد استفاده است.

هشدار!

استفاده بیش از حد از آبی ممنوع! زیرا باعث انتقال حس سردی می شود. همچنین اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار غذایی دارید ، استفاده از آبی را به حداقل برسانید.

روانشناسی رنگ ها

بنفش

در روانشناسی رنگ ها ، بنفش نماد سلطنت ، بزرگی و برتری است. در دوران امپراتوری روم، مقامات عالی رتبه لباس های بنفش می پوشیدند که در آن زمان قیمتی بیشتر از طلا داشت. ملکه الیزابت اول حتی افراد خارج از خانواده سلطنتی را از پوشیدن رنگ بنفش منع کرد. همین امروز هم رنگ بنفش در یونیفرم های خاندان های سلطنتی جهان یافت می شود.

روانشناسی رنگ بنفش در کسب و کار اینترنتی

با توجه به این موارد ، رنگ بنفش هاله ای عاقلانه، ثروتمند و پیچیده ایجاد می کند. برندها می توانند از رنگ بنفش برای نشان دادن خدمات ، محصول یا تجربیات برتر خود نسبت به دیگران استفاده کنند و رنگ بنفش خود به خود گویای تمایز شما با برند های دیگر خواهد بود!

رنگ بنفش به معنای ثروت، حق امتیاز ، برتری ، کیفیت و خلاقیت هم است. این رنگ حس زیبایی افراد و واکنش آنها به ایده های خلاقانه تر را افزایش می دهد.

بنفش همچنین می‌تواند نشان‌دهنده انحطاط ، بدخلقی و افراط هم باشد. پس هنگام استفاده از این رنگ در کسب و کار خود تعادل را رعایت کنید.

روانشناسی رنگ ها

از آنجایی که رنگ بنفش تداعی و حس زنانه تری دارد، بسیاری از روانشناسان از این رنگ به عنوان اشاره ای به مخاطبان زن خود استفاده می کند. بسیاری از کسب و کار هایی که زنان موسس و مدیرعامل آن ها هستند از رنگ بنفش در لوگو و فضای کاری خود بهره می برند.

بنفش رنگ تخیل و معنویت و الهام بخش ایده های عالی است. این رنگ خنک مانند آبی در طبقه رنگ های سرد قرار می گیرد.

افرادی که به سمت رنگ بنفش جذب می شوند معمولاً حساس و دلسوز هستند، درک و حمایت بالایی دارند و قبل از خود به دیگران فکر می کنند. علاوه بر کیفیت ، صلح و آرامش و امنیت خاطر را به نمایش می گذارند.

با توجه به موارد گفته بخصوص حس ثروت ، برتری و تمایز ، کیفیت و صلح اگر شما در صنعت بیمه ، کالای خواب ، هتلداری ، حمل و نقل و موارد مشابه فعالیت می کنید یا قصد راه اندازی آن را دارید ، رنگ بنفش مناسب شماست!

هم چنین به دلیل وجود تُن زنانه این رنگ ، اگر قصد راه اندازی کسب و کاری مانند پوشاک زنانه و دخترانه ، عطر و ادکلن و … دارید ، باز هم رنگ بنفش رنگی مناسب برای شماست.

هشدار!

رنگ بنفش به دلیل انتقال حس برتری گاها حس انزوا در مخاطب ایجاد می کند ، پس به قدری استفاده نکنید که منجر به دفع مخاطب شود!

همچنین به دلیل تُن سرد ، برای استفاده در کسب و کار غذایی توصیه نمی شود.

روانشناسی رنگ ها

نارنجی

در روانشناسی رنگ ها ، نارنجی نشان دهنده اعتماد به نفس ، خلاقیت و شجاعت است. نارنجی جزو رنگ های گرم طبقه بندی می شود.

این رنگ تشویق ، خوش بینی و احساس خوب را به نمایش می گذارد.

افراد برونگرا رنگ نارنجی را در در اولویت خود برای انتخاب لباس قرار می دهند. نارنجی گرما و شادی را از خود منتشر می کند و انرژی فیزیکی بیننده را تحریک کرده افزایش می دهد.

رنگ نارنجی می تواند الهام بخش شجاعت ، اشتیاق ، شادابی و سرزندگی باشد. تقریبا تمام رنگ های طیف سرد حس اشتها را سرکوب می کنند اما این در مورد نارنجی صدق نمی کند!

نارنجی به دلیل تاثیر فوق العاده اش روی انرژی فیزیکی بیننده ، اشتها را هم افزایش میدهد!

تسلط بر روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی ، رمز موفقیت کسب و کار شماست…

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ نارنجی در کسب و کار اینترنتی

لوگوی شرکت فیلم و انیمیشن Nickelodeon ، شرکت سازنده باب اسفنجی ، نارنجی است و البته یکی از شناخته شده ترین لوگوهای نارنجی در دنیا است. حتما می پرسید چرا نارنجی؟

رنگ نارنجی با انرژی ارتباط مستقیم دارد. کودکان پر انرژی ترین کسانی هستند که می شناسیم پس این رنگ انتخاب مناسبی برای لوگوی یک کمپانی انیمیشن سازی است.

پس اگر شما صاحب کسب و کاری در حوزه خدمات مربوط به کودکان هستید ، مانند پوشاک کودک ، سیسمونی ، اسباب بازی و انیمیشن سازی ، رنگ نارنجی رنگ مناسبی برای شما است.

همانطور که ذکر شد نارنجی اشتها را تحریک می کند پس صاحبان رستوران و فست فود میتوانند از نارنجی بهره ببرند.

یکی دیگر از مزایای نارنجی این است که رنگ مکمل مناسبی است. حتی اگر قصدتان طراحی لوگو نیست باز هم نارنجی رنگی است که نباید از قلم بیندازید. میتوانید برای جلب توجه مخاطب به بخش اصلی طراحی خود در یک پوستر یا تبلیغات از نارنجی استفاده کنید. 

نارنجی میتواند رنگ اصلی کسب و کار های حوزه تکنولوژی ، برنامه نویسی ، طراحی و … هم باشد زیرا سرزندگی و نوآوری را به بهترین شکل به مخاطب انتقال می دهد.

هشدار!

از رنگ نارنجی درلباس های یونیفرم شرکت و لباس های خود هنگام ملاقات برای عقد قرارداد های مهم استفاده نکنید چون طبق نظریه روانشناسی رنگ ها ممکن است حس ناپختگی را به طرف مقابل انتقال دهید!

روانشناسی رنگ ها

قرمز

رنگ قرمز با قدرت ، هیجان ، انرژی ، بی باکی ، شجاعت ، اشتیاق و عشق همراه است.

قرمز انرژی ‌بخش و هیجان‌ انگیز است و حس خوبی در هر بیننده ای ایجاد می کند. همچنین می تواند به کسانی که خجالتی یا فاقد اراده هستند اعتماد به نفس و حس قدرت بدهد!

در روانشناسی رنگ ها ، رنگ قرمز بیشترین توجه را به خود جلب می کند. قرمز رنگی است که به وفور در طبیعت موجود است بنابراین از منظر تکاملی ، مغایرتی با جذب توجه انتقال یا سرکوب احساسی مانند گرسنگی ندارد.

قرمز علاوه بر نشانه عشق و علاقه ، نشانه خشم و تنش نیز هست. این رنگ به طور کلی با نیازهای فیزیکی و اراده ما برای بقا مرتبط است. تحقیقات نشان داده که مشاهده رنگ قرمز متابولیسم ، فشار خون ، تپش قلب و سرعت تنفس را افزایش می دهد.

رنگ قرمز از جنجالی ترین رنگ ها در روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی است.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ قرمز در کسب و کار اینترنتی

آموختیم که رنگ قرمز بهترین گزینه برای جلب توجه مخاطب است.

دکمه ها و لینک های فراخوانی در وبسایت ها و اپلیکیشن ها معمولا به رنگ قرمز ساخته می شوند تا راحت تر مخاطب را با صفحه یا مطلب مورد نظر هدایت کنند.

چراغ‌های قرمز پلیس به رانندگان هشدار می‌دهد که خود را عقب بکشند، در حالی که علائم ایست رانندگان را مجبور به توقف می‌کند. این به آن معناست که پلیس از رنگ قرمز بعنوان منبع قدرت استفاده می کند.

انیمیشن Inside Out از کمپانی دیزنی کاراکتر خشم را به عنوان موجودی قرمز و آتشین نشان می دهد.

کوکاکولا ، یکی از مشهورترین برندهای جهان ، چندین دهه است که رنگ قرمز را به عنوان امضای خود انتخاب کرده است.

کوکاکولا همچنین بابانوئل را که لباس های قرمز و سفید به تن می کند به عنوان کاراکتر تبلیغاتی خود انتخاب کرده تا بیشترین توجه را با قرمز به خود جلب کند.

قرمز مردم عادی را به مشتری بالقوه و مشتری بالقوه را به مشتری دائمی تبدیل می کند! دلیل این مورد چیست؟ قرمز حس فوریت را به بیننده القا می کند و مخاطب را به عملکرد سریع تر تحریک می کند!

قرمز مانند نارنجی انرژی بخش ، شادی بخش و اشتها آور است پس اگر کسب و کار شما مرتبط با سرگرمی ، انرژی ، ورزش و غذاست ، حتما قرمز را بعنوان رنگ اصلی در لوگو یا رنگ کمکی برای فضای کاری خود انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

ورزش بیشترین ارتباط را با تحرک و هیجان دارد پس استفاده از قرمز در یک فروشگاه ورزشی انتخابی مناسب و ضروری است.

کمی قبل گفتم که در تحلیل روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی و دنیای واقعی ، قرمز رنگ عشق است!

پس اگر می خواهید در هر کسب و کاری مربوط به بزرگسالان فعالیت کنید ، این رنگ بهترین گزینه برای کسب و کار شماست.

مد و هنر را هم نباید از قلم انداخت. قرمز رنگی ساده اما لاکچری است و دنیای مد همیشه به رنگ قرمز نیازمند است. همچنین قرمز رنگی با تُن زنانه است پس اگر کسب و کاری در حوزه تولید پوشاک ، سالن زیبایی ، تولید عطر و ادکلن و موارد مشابه دارید ، قرمز برای شما مناسب است.

کراوات با رنگ قرمز در بین سیاستمداران هم محبوب است زیرا حس قدرت را به بیننده منتقل می کند.

هشدار!

قرمز بسیار سریع چشم بیننده را می زند! پس بیش از حد از آن استفاده نکنید.

روانشناسی رنگ ها

سبز

رنگ سبز بدون شک بهترین رنگ برای به تصویر کشیدن زندگی است.

سبز در روانشناسی رنگ ها ، یادآور سرسبزی و طبیعت است و حس سرزندگی ، نو شدن ، تولد دوباره ، طراوت ، سلامتی و اطمینان را منتقل میکند.

هرکجا رنگ سبز هست ، حس زندگی و ادامه دادن هم هست. این رنگ بیانگر تعادل و حیات است و به زیبایی شفا و بهبودی را بدون هیچ کلمه ای توصیف می کند.

سبز نماد پول و ثروت هم هست. حس اطمینانی که از دیدن رنگ سبز بدست می آید موجب شده اسکناس ها را به رنگ بسازند. اگر اسکناس بیشتری میخواهید استفاده از رنگ سبز را در نظر داشته باشید!

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ سبز در کسب و کار اینترنتی

تا الان باید آموخته باشید که ابتدا باید هدف و ماهیت کسب و کار خود را مشخص کنید ، سپس رنگ فضای کاری خود را بر اساس ماهیت کار خود و روانشناسی آن رنگ خاص انتخاب کنید.

شرکت Whole Foods ، شرکتی فعال در صنعت غذایی است که از رنگ سبز در فضای کسب و کار خود استفاده می کند. این برند خود را به عنوان «سالم‌ترین فروشگاه مواد غذایی آمریکا» معرفی می‌کند. جالب است که این کسب و کار مواردی مانند تازگی و سرزندگی ، اهمیت به سلامتی و مواد غذایی را به یکباره با رنگ سبز به نمایش می گذارد.

رنگ سبز با آرامش و رویش سروکار دارد پس برای استفاده در بیمارستان ها ، کلینیک ها ، مطب ها ، داروخانه ها و … مناسب است. وبسایت فروش محصولات بهداشتی سدان مثالی فوق العاده از بکار گیری روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی است.

رنگ سبز با بهبودی و طبیعت عجین است پس اگر در کسب و کار های مرتبط فعال هستید ، رنگ سبز را از دست ندهید. سایت یا فروشگاه مواد غذایی بخصوص غذاهایی گیاهی و دارویی بهترین موارد برای بکار گیری رنگ سبز هستند.

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

همچنین اگر قصد دارید بهترین کسب و کار جهان یعنی بانک راه بیاندازید ، از رنگ سبز تیره در لوگو ، فضای داخل بانک ها ، تابلو ها و تیزر های تبلیغاتی خود استفاده کنید تا هرچه بیشتر رنگ اسکناس ، حس اطمینان و آرامش کار خود را در ذهن مشتری تداعی کنید!

کسانی که قصد راه اندازی موسسه مالی اینترنتی دارند بهتر است رنگ سبز را در لوگو و رابط کاربری از قلم نیاندازند!

رنگ سبز تیره برای پیراهن مردانه هنگام ملاقات های کاری و همچنین یونیفرم های شرکتی بسیار مناسب است.

 هشدار!

رنگ سبز ممکن است برای عده ای بخصوص جوانان و نوجوانان ، خسته کننده یا کسل کننده باشد. این رنگ برای تحریک مخاطبان بخصوص قشر جوان به خوبی رنگی مثل قرمز عمل نمی کند. پس با توجه به مشتری های خود ، با احتیاط از رنگ سبز استفاده کنید.

روانشناسی رنگ ها

زرد

در روانشناسی رنگ ها ، زرد مانند نارنجی نشان دهنده جوانی و شادی است. این رنگ همه ما را به یاد چهره های خندان ایموجی و استیکرها ، گل های آفتابگردان و اردک های پلاستیکی کودکان می اندازد. برندها از رنگ زرد برای ابراز برونگرایی ، خوش بینی، خلاقیت ، شادی و هیجان استفاده می کنند.

تحقیقات ثابت کرده که رنگ زرد ، رنگ ذهن و عقل است و با نیمکره چپ و منطقی مغز ارتباط دارد. این رنگ با خلاقیت عجین است.

همانطور که اشاره شد ، طبقه بندی سردی یا گرمی رنگ ها در حسی که انتقال می دهند موثر است. رنگ زرد جزو رنگ های گرم محسوب می شود و شادی ، سرزندگی و هیجان را انتقال می دهد.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ زرد در کسب و کار اینترنتی

رنگ زرد به شدت خیره کننده است و بیشترین توجه را ، حتی بیشتر از قرمز ، به خود جلب می کند.

همین قدرت در جلب توجه مهم ترین دلیل استفاده از این رنگ است.

برگه های یادداشت رومیزی اغلب زرد رنگ هستند تا به محض اینکه پشت میز کار خود می نشینید ، توجه شما را جلب کنند.

تاکسی ها و تبلیغات های تلویزیونی و اینترنتی بیشترین مخاطب این رنگ هستند چون به هر قیمتی خواهان توجه شما هستند. جالب اینجاست که رنگ قرمز در نگاه برخی از مردم به عدم اعتماد تعبیر می شود اما رنگ زرد همین نکته منفی را هم ندارد و همیشه حس مثبتی را به مخاطب منتقل می کند.

رستوران های زنجیره ای مک دونالد بهترین مثال برای بکار گیری این رنگ هستند. رنگ زرد در ترکیب با قرمز به خوبی هم تمام مخاطبان را با حس خوب به رستوران جذب میکند و هم اشتها را تحریک میکند.

زرد سرگرم کننده هم هست پس گزینه مناسبی برای کسب و کار های مربوط به کودکان و نوجوانان است.

در فضای سایت و فروشگاه آنلاین خود در حد تعادل از رنگ زرد استفاده کنید. این کار فضای سایت را از یکنواختی دور کرده و برای جلب توجه مناسب است.

هشدار!

هرگاه گفتم رنگی مناسب کودکان و نوجوانان است و یا برای سرگرمی مناسب است باید زنگی در ذهن تان به صدا درآید!

رنگ های این چنینی مانند زرد هیچگاه مناسب یونیفرم یک شرکت نیستند. هنگام ملاقات و قراردادهای کاری هرگز از رنگ زرد در لباس های خود استفاده نکنید.

می توان گفت تنها بدی رنگ زرد این است که ماهیت آن سرگرمی است. بنابراین اگر قصدتان حضور در قراردادی جدی با بزرگسالان است ، رنگ زرد را از ذهن خود بیرون کنید زیرا شما را جدی نخواهند گرفت.

روانشناسی رنگ ها

سیاه

سیاه یا مشکی رنگ جدیت ، حرکت ، اطمینان ، مصمم بودن و سوگ است. رنگ سیاه برای تمام مردم بخصوص مردان ، نماد جدی بودن ، رک بودن و صداقت است.

سیاه حس قدرت را هم به نمایش می گذارد. یک دست کت و شلوار و کراوات مشکی با یک پیراهن سفید تمام ترکیبی است که برای جدی بودن و قدرتنمایی احتیاج دارید.

سیاه حاوی معانی منفی هم هست. سوگ و عزا مفاهیمی هستند که در بیشتر فرهنگ های جهان با سیاه شناخته می شوند.

روانشناسی رنگ سیاه در کسب و کار اینترنتی

رنگ سیاه یا مشکی رنگی است که چه عاشق آن باشید چه نباشید ، باید از آن استفاده کنید.

نمیتوان تمام فضای یک سایت یا فروشگاه یا یونیفرم یک شرکت را بنفش ، زرد یا نارنجی کرد. اینجاست که مشکی به کارتان می آید!

در وب‌سایت‌ها ، ایمیل ‌ها و لوگو ها، همه جا سیاه را مشاهده می کنید. مشکی رنگی است که بدنه و چهارچوب یک محتوا را تشکیل می دهد.

چشم انسان نمیتواند به بعضی از رنگ ها برای مدت طولانی خیره بماند. همچنین استفاده از تک رنگ هم چشم را اذیت میکند.

به همین دلیل صفحات وبسایت از ترکیبی از رنگ ها با کمک سیاه ساخته می شوند. سیاه گاهی رنگ اصلی یک محتوا و گاهی رنگ کمکی است اما در اینکه همیشه در همه جا حضور دارد شکی نیست.

شرکت نایک از تبلیغات سیاه و سفید و آرم swoosh امضا شده خود برای تقویت برند متمرکز بر قدرت استفاده می کند. اتاق فکر نایک می داند که مشکی می تواند به مخاطب حس قدرت بدهد و این چیزی است که ورزشکاران به آن احتیاج دارند.

رنگ سیاه و مکمل اصلی آن یعنی سفید ، پرتقاضا ترین ها در روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی هستند.

 بسیاری از شرکت‌های محصولات لوکس مانند Chanel از رنگ مشکی استفاده می‌کنند تا لوگو خود را شیک و زیبا نشان دهند.

در حالی که رنگ سیاه در محصولات ورزشی مانند نایک ، کالاهای لاکچری مانند مرسدس بنز و صنعت مد مانند شانل غوغا می کند ، در صنعت های دیگر مانند محصولات بهداشتی یا درمانی اصلا کاربرد ندارد. زیرا حس غم را به مخاطب منتقل می کند.

برای طراحی لوگوهایی به ظرافت نایک و شانل اینجا کلیک کنید.

هشدار!

استفاده بیش از حد از رنگ سیاه می تواند شیک بودن و زیبایی محصول یا کسب و کار شما را تخریب کند. به علاوه برخی از مردم به سیاه ، حس ترس و عدم اطمینان دارند که این موجب شده رنگ سیاه مورد پسند همه نباشد.

روانشناسی رنگ ها

سفید

اولین حسی که با مشاهده رنگ سفید به ما دست می دهد ، پاکی ، صداقت ، سادگی و قابل اعتماد بودن است.

رنگ سفید ساده اما شیک و پرمعناست. همچنین آرام بخش و امیدوار کننده است.

در روانشناسی رنگ ها ، سفید مظهر پاکیزگی و لطافت است.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ سفید در کسب و کار

به دلایل ذکر شده پزشکان ، پرستاران ، دندان پزشکان و حرفه های مشابه از این رنگ در فضای کاری خود استفاده می کنند. 

اگر کسب و کار شما به دنبال فضایی تمیز و ساده است ، رنگ سفید ممکن است انتخاب ایده آلی باشد. رنگ سفید مانند سیاه ، قابلیت ترکیب و قرارگیری کنار هر رنگی را داراست.

تمام لباس ها را میتوان با سفید ست کرد.

میتوانید در جلسات کاری خود از رنگ سفید استفاده کنید.

میتوان گفت که همه سفید را دوست دارند. بنابراین حس بدی با خود به همراه ندارد.

رنگ سفید برای صنعت گرافیک ، طراحی و چاپ انتخابی فوق العاده است زیرا تداعی کننده کاغذ و تمیزی و مهارت کار شماست.

محصولات ، فروشگاه ها و شرکت های فعال در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی میتوانند از سفید استفاده کنند.

سفید با قرارگیری در کنار خاکستری و سیاه غوغا می کند. از آن در کسب و کار لوکس خود استفاده کنید.

از آنجایی که سفید با اطمینان رابطه متقابل دارد ، جزو بهترین رنگ ها در روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی است.

هشدار!

اگر از سفید بیش از حد استفاده کنید ، مخاطبان تصور می کنند که شما از طراحی و گرافیک و خلاقیت سر در نمی آورید و خلاقیت را از سر باز کرده اید!

بنابراین تمام فضای کاری خود را سفید نکنید. سفید برای صنعت غذایی مناسب نیست.

همچنین سفید باید مکمل رنگ های دیگر باشد و به تنهایی چشم را می زند.

صورتی

صورتی محبوب‌ ترین رنگ برای نشان دادن موضوعات زنانه و دخترانه است. به همین دلیل تقریبا تمام مردم در تمام فرهنگ ها با دیدن رنگ صورتی یاد آن می افتند.

رنگ صورتی سرشار از امید ، نشاط و سرزندگی است و روحیه مثبتی در مخاطب ایجاد میکند.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ صورتی در کسب و کار

اگر قصد راه اندازی کاری در حوزه کودکان دارید این رنگ برای شما مناسب است ، بخصوص اگر مخاطبان شما دختران هستند.

صورتی به دلیل حس تازگی و لطافت خود برای محصولات آرایشی ، بهداشتی و عطر و ادکلن گزینه مناسبی است و رنگی لوکس و شیک محسوب می  شود. شرکت Airbnb یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه اجاره املاک و مستغلات است که از صورتی در لوگو خود بهره برده است.

هشدار!

رنگ صورتی برای مردان مناسب نیست! هر چقدر هم بعنوان یک مرد از صورتی خوشتان بیاید ، نمی توانید در جلسات کاری و اداری از آن استفاده کنید.

صورتی حس جدیت را القا نمی کند.

قهوه ای

قهوه ای رنگی گرم و طبیعی است که با زمین ، خاک ، تکیه گاه بودن ، حس اطمینان ، ثبات ، دوستی و طبیعت مرتبط است.

قهوه ای پس از رنگ سبز بیشترین ارتباط را با طبیعت ، رویش و نو شدن دارد.

برای تحریک اشتها هم یکی از گزینه های مناسب است.

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ قهوه ای در کسب و کار

همانطور که گفته شد قهوه ای یادآور طبیعت است. اگر میخواهید گلخانه و باغی برای پرورش و فروش مواد غذایی یا آلی راه اندازی کنید قطعا رنگ قهوه ای برای لوگو بکارتان می آید.

رنگ قهوه ای ارتباط تنگاتنگی با غذا و اشتها دارد! چرا؟

ریشه این رنگ قهوه است! حتی رنگ شکلات هم در طیف همین رنگ قرار دارد! پس واضح است که با دیدن قهوه ای یاد غذا بیوفتید.

قهوه ای با حیوانات عجین شده است. اگر در حوزه دامپزشکی فعال هستید می توانید از آن بهره ببرید.

هشدار!

قهوه ای هم جزو رنگ هایی است که ممکن است برای عده ای کسل کننده باشد بنابراین با احتیاط و بدون افراط از آن استفاده کنید.

قهوه ای نمایانگر افسردگی و پژمردگی هم هست پس سعی کنید تمام فضای کافه خود را قهوه ای نکنید چون یا مخاطبان افسرده را جذب خواهید کرد یا مخاطبان عادی خود را افسرده خواهید کرد!!

قهوه ای بهتر است چه در طراحی لوگو و چه فضای کاری ، بعنوان رنگ پس زمینه و مکمل استفاده شود نه رنگ اصلی ، حواستان به این مورد هم باشد!

روانشناسی رنگ ها

طوسی (خاکستری)

رنگ طوسی به بهترین شکل رسمی بودن ، حرفه ای بودن ، پیچیدگی ، شیک بودن و عملی بودن را به نمایش می گذارد.

طوسی رنگی شیک و لوکس است.

طوسی مانند سیاه قدرت و تسلط را به نمایش می گذارد.

روانشناسی رنگ طوسی در کسب و کار اینترنتی

طوسی رنگی است که تمایز و برتری را به زیباترین شکل انتقال می دهد. پس اگر میخواهید کسب و کار متمایزی نسبت به بقیه داشته باشید از طوسی استفاده کنید.

همچنین طوسی رنگی لوکس است. اگر محصولات گران قیمت و لوکس می فروشید رنگ طوسی را از قلم نیندازید.

این رنگ بعنوان رنگ مکمل در کسب و کار ها قابل استفاده است.

هشدار!

ممکن است برخی از مخاطبان از طوسی بعنوان رنگ سرد و بی روح یاد کنند که خلاقیتی در آن نیست.

بنابراین بر اساس شناخت از قشر مخاطب ، از طوسی استفاده کنید.

روانشناسی رنگ ها

امیدوارم از یادگیری اصول روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی لذت برده باشید!

برای یادگیری رایگان به بخش های آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی به بخش دوره ها در منوی سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران.

100 فکر در مورد “ روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

  1. نگار طاهری گفت:

    سلام عالییییییی بود. خیلی کامل و جامع بود. روانشناسی رنگ ها جزو پرطرفدارترین ها و مهم ترین مباحث روانشناسیه. من به روانشناسی علاقه دارم. تا الان همچین مقاله ای در مورد روانشناسی رنگ ها ندیده بودم. با اجازه از این مطالب توی پیج اینستام استفاده می کنم.

    1. درود . سپاس
      بله حتما فقط ذکر منبع یادتون نره

  2. ابولفضل گفت:

    روانشناسی رنگ ها تو کسب و کار اینترنتی خیلی بحث مهمیه
    من الان چند ساله کسب و کارم اینترنتی هستش
    البته نه در حد سایت ولی تو روبیکا و ایتا چنل دارم
    کامل حس کردم که وقتی از تن رنگ های گرم استفاده می کنم مخاطبا چقدر استقبال میکنن
    وقتی از رنگ های سرد استفاده می کنم چقدر بازخورد میدن
    این مقاله خیییلی جامع و خوب بود. حتتتتما یه سری تغییرات تو کانال هام میدم. ممنون

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار منه

  3. حمید گفت:

    مقاله روانشناسی رنگ ها تو کسب و کار اینترنتی واسه سایت نیاز بود واقعا. لطفا در مورد گرافیک و بازار کار و کسب درآمد بیشتر مقاله بذار
    مردم دنبال کسب درآمد هستن از طراحی گرافیک. جای یه مقاله جامع کمه تو سایت

    1. درود . از این به بعد مقالات بیشتری در مورد بازار کار منتشر می شه

  4. سامان جعفری گفت:

    سلام انصافا فوق العاده بود. من دارم یه گل فروشی اینترنتی راه می اندازم ، دقیقا اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که بیام در مورد روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی تحقیق کنم. چون واقعیت میخوام یه گل فروشی اینترنتی راه بندازم که با همه فرق کنه و حسابی بترکونه. ولی باید بتونی و بلد باشی مخاطبو جذب کنی و برای این مهارت باید به روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی وارد باشی.
    بخش هایی که در مورد تاثیر رنگ ها روی روحیه آدم اشاره شده خییییلی خوب بودن
    دم شما گرم

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار منه ، موفق باشید

  5. حسن گفت:

    خیلی طولانی بود ولی بالاخره تموم شد خخخخ
    جامع ترین و بهترین مقاله ای هستش که در مورد روانشناسی رنگ ها تو کسب و کار اینترنتی خوندم.
    هرکسی این دونسته هارو به کار ببنده حتما نتایج خوبی میگیره از کاسبیش.
    ولی یه انتقادی هم دارم بهتر بود اولا فقط کسب و کار اینترنتی رو بررسی میکردی
    دوما از تاثیر لحظه ای لباس و پوشش روی ذهن مخاطب بیشتر مطلب میذاشتی
    میخوام هر موقع هر مشتری ای میاد مغازم همون لحظه هیپنوتیزم بشه و پول زیادی پیشم خرج کنه خخخخخ

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      در این صورت هدف مقاله بیشتر به سمت بررسی رفتار تمایل پیدا میکرد و از حوزه گرافیک خارج می شد.

  6. shima گفت:

    salam vagt bekheir
    maghale kheili khoob bud dam shoma garm. lotfa bishtar maghale bezarid

  7. فرزانه گفت:

    من سایت شما رو از اینستاگرامتون پیدا کردم دیدم پست گذاشتین روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی اومدم خوندم
    خیلی عالی بود خیلی مفید بود
    میخوام یه کسب و کار اینترنتی راه بندازم و توی اینستاگرام یا هرجایی که بشه رزین بفروشم
    این مقاله واسه انتخاب رنگ قالب پست هام کمک کرد الان ایده دارم
    مرسی واقعا

  8. سمانه گفت:

    من ۴ روز پیش اینو خوندم
    واسه اینکه به بابام ثابت کنم کارش اشتباه بوده دوباره اومدم اینجا بردم گوشی رو نشونش دادم

    بابای من مسئول قرارداد های یه شرکت برج سازیه بعد اینا از ترکیه یه سری مصالح وارد میکنن
    بابای من با کت و شلوار سرمه ای و کراوات زرد رفته بود دیدن ترکیه ای ها!!
    بعدا فهمیدم بهش گفتم این رنگایی که ست کردی اصلا خوب نبودن زیر بار نمیرفت که
    اسم سایت شما بالا نمیومد
    اومدم سرچ کردم روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی که این مقاله رو درباره اهمیت رنگ تو کسب و کار پیدا کنم نشونش بدم
    خداروشکر آخرش قانع شد
    گفت سرمه ای رو با کراوات قرمز ست میکنه !!

    مرسی از مقاله خوبتون

    1. درود . خوشحالم مفید بوده

  9. مسعود گفت:

    نیم ساعت طول کشید بخونم خیلی جامع و کامل بود. دستتون درد نکنه
    همین که اولشو تو گوکل دیدم نوشته روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی زدم روش.
    چند وقت پیش یه سمیناری بودم راجب کسب و کار. مدرس برگشت گفت رنگ لباس شما موقع صحبت با مشتری خیلی مهمه. این تو ذهن من موند. اومدم امروز سرچ زدم رسیدم اینجا بعد دیدم نوشته روانشناسی رنگ یه کاغذ و قلم آوردم نشستم اون تم رنگی که دلم میخواستو بخشای مهمشو نوشتم. با تشکر از نویسنده محترم کار مارو راه انداختی

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      خوشحالم مفید بوده

  10. فیروزفر گفت:

    سلام و عرض وقت بخیر
    میخواستم یه تجربه شخصی رو باهاتون در میون بذارم امیدوارم دوستانی که اینو میخونن بتونن استفاده کنن.
    من یه فروشگاه کت و شلوار مردونه دارم. مدت ها درآمد ثابت بود ینی مثلا در حد یک سال هر ماه یه درآمد ثابت داشتم. بعد با یه کتاب آشنا شدم بنام روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی و فروش. اینو خوندم و متوجه شدم من یه طیف خاصی از رنگ های کت شلوار رو میاوردم مغازه و همین باعث میشد یه طیف خاصی از سلیقه ها جذب کنم که سخت پسند هم بودن و به راحتی یه جنس رو نمیخریدن.
    و از یه طرف تنوع کت و شلوارهای من کم بود اینم ضعف حساب میشد.
    اومدم روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی رو روی فروشگاهم اجرا کردم. و یه طیفی از رنگ کت شلوار رو آوردم که باعث شد مشتری هایی بیشتر و با ذهنیت متفاوتی بیان فروشگاه و همین باعث افزایش فروش من شد.
    مهم ترین درسی که از این می گیریم اینه که مارکت تعیین می کنه تو چه چیزی به چه شکلی باید عرضه کنی و دوم هم اینکه هر رنگی یک سلیقه متفاوتی رو جذب میکنه و روانشناسی رنگ ها اینجاها به کار آدم میاد.
    مرسی از نویسنده محترم بابت این مقاله زیبا و کارگشاء

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  11. اکبری گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و دوستان گرامی
    مقاله کامل و جامعی بود حتما توی کسب و کار خودم (فروش پسته و آجیل توی تلگرام) استفاده میکنم. سپاس

  12. صحرایی گفت:

    مقاله مفیدی بود. ممنون

  13. مصطفی گفت:

    من کسب و کار اینترنتی ندارم ولی فکر میکنم بتونم توی کسب و کار خودم از روانشناسی رنگ ها استفاده کنم چون این اصول یه سری قوانین ثابت شده ان.
    من فروشگاه گوشی و لپتاپ دارم. تا مدت ها شکل و شمایل مغازه من خیلی عادی بود ینی دیوار ها و اینا دقیقا همونجوری بود که از صاحب مغازه اجاره کرده بودم. ینی دست نخوره بود. من اومدم یه سری تغییرات دادم تو مغازه دادم. دقیقا از همین رنگ خاکستری و طوسی استفاده کردم چون کالای لاکچری می فروشم پس باید رنگ غالب مغازه هم باید شیک و لاکچری باشه و بعد از تغییر طراحی داخلی به مرور تعداد مشتری ها و فروش من تغییر کرد.
    ینی میخوام بگم روانشناسی رنگ ها واقعا ثابت شده است. استفاده کنین.

  14. معظمی گفت:

    دو سال پیش کتاب روانشناسی رنگ ها در کسب و کار رو خوندم و گفتم بیام روی کسب و کار خودم اجرا کنم. اون موقع بعداز ظهر ها بعد شغل اولم توی مغازه فروش عسل و موم و محصولات کوهی کار می کردم.
    چیزی که شما اینجا مفصل توضیح دادین و دوستان هم بهش اشاره کردن در مورد من جواب نداد.
    من حتی طراح دکوراسیون داخلی اوردم و یه هزینه سنگین رو دستم گذاشت ولی تغییری که میخواستم توی فروش و درآمدم ایجاد نشد. شایدم من خیل انتظارم زیاد بوده.
    به هر حال واسه من کار نکرد نمی دونم مشکل از کجا بوده. اگر کسی می دونه راهنمایی کنه.

  15. رستا گفت:

    بهترین مقاله ای بود که درمورد روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی خوندم تا حالا. کامل و جامع
    مرسی

  16. اسما گفت:

    سلام منم به نوبه خودم میخوام یکی از تجربیاتمو بگم. من سایت فروش ساعت مچی دارم. از اونجایی که ساعت کالای لوکس حساب میشه اومدم دقیقا همین چیزی که گفتین اجرا کردم. طراحی لوگو و فضای داخلی سایت رو با رنگ نقره ای و قرمز اوکی کردم. خیلی قشنگ شد.
    قشنگ متوجه شدم که مشتری هایی که بعدا ازم خرید کردن همونایی بودن که اومده بودن تو سایت و بخاطر فضای عالی طراحیش موندگار شده بودن.
    یه کتاب هم به همین اسم روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی هست به همه پیشنهاد میکنم بخونن.

  17. ایرج گفت:

    اونقدری هم اینجا تاکید کردین مهم نیست. روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی یکم اغراق شده اس به نظرم. مگه مشتری ها چقدر از روانشناسی اطلاع دارن یا مثلا چقد توی سایت و کانال می مونن که این تکنیک ها بخاد روشون جواب بده؟ سریع میان نگاه می اندازن میرن.
    اگه کارشون رو حل کنیم بازم میان ، اگه جواب سوالشون پیش ما نباشه دیگه نمیان به همین راحتی دیگه روانشنااااااسی نمیخواد.

  18. دختر مازندران گفت:

    عالی بود واقعا. این مقاله به اندازه یه کتاب حرف داشت واسه گفتن. واقعا خوب بود. دستتون درد نکنه.
    منم یه خاطره مرتبط میگم شاید به درد دوستان بخوره.
    من کانال ایتا دارم و عسل میفروشم. دقیقا رنگ لوگوی کانالُ بر اساس روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی انتخاب کردم. اومدم رنگ زرد رو با اینکه ازش خوشم نمیاد گذاشتم رنگ اصلی حالا می فهمم که این رنگ هم به مواد غذایی میخوره هم اشتها رو بیشتر میکنه. خیلی خوشحال شدم.
    از این بابت کفتم زرد رو انتخاب کردم ولی خوشم نمیاد چون نباید به اولویت ها و سلیقه خودمون فک کنیم. باید به این فکر کنیم که مارکت چی میخواد.
    مرسی از مقاله خوبتون

  19. فهیمه گفت:

    قشنگ بود. بازم از روانشناسی رنگ ها تو کسب و کار مطلب بذارین. مخصوصا بحث بازاریابی و فروش که گفتین چطور لباس و ست اداری رو طوری ست کنیم که مردم تو نگاه اول جذب مون بشن. سپاس

  20. میناخانی گفت:

    سلام وقت بخیر منم میخوام چیزایی که درمورد روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی میدونم خدمتتون عرض کنم شاید یه روزی به دردتون خورد.
    من مدیر فروش یه فروشگاه کالای خواب هستم. عاشق رنگ شادم ینی دست خودم نیست همیشه دوست دارم قرمز و زرد و نارنجی و … بپوشم. ولی بقول آقای بهرامی و دوستانی که اشاره کردین ، این سلیقه شخصی واسه مارکتینگ خوب نیست باید ببینی مارکت و مشتری چی میخواد. اونه تعیین کننده است.
    خلاصه منم به پیشنهاد مالک فروشگاه لباس هامو عوض کردم و بعد حدود یکی دو هفته دیدم که هم رفتار مشتری ها عوض شد هم فروش بیشتر شد.
    قبلا یه سردی تو رفتار مشتری ها بود ، بعضیاشون هم فقط قیمت می پرسیدن میرفتن. ولی بعد اینکه لباس با رنگ های گرم و متناسب با کالای خواب انتخاب کردم حس کردم مشتریا بهتر اعتماد می کنن.
    حالا شاید انتظار نداشتن یه مرد لباس قرمز بپوشه و سردی برخوردشون از همون جا نشات می گرفته ولی هر ریشه ای که داشت با این قضیه حل شد.
    امیدوارم واسه همه دوستان مفید بوده باشه. رنگ لباس خیلی مهمه توی کسب و کار. اینو جدی بگیرین.
    با تشکر از مدیر محترم و همه شما

  21. پناهی گفت:

    داشتم نگاه میکنم به لینک های گوکل دیدم فقط کتاب ها اولن. انصافا این مقاله باید لینک یک باشه
    خووش یه کتابه
    نیم ساعت طول کشید بخونم
    بعد چون نکته برداری میکردم انقد طول کشید. فکر میکردم نهایتا ۲۰۰۰ کلمه اینا باشه
    بهترین مقاله ای بود که در مورد روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی خوندم.
    راستی در مورد برندسازی تو گرافیک هم مقاله بذارین ممنون.

  22. علی مقدم گفت:

    بقول بابام قیامت بود عااااالی

  23. عطابخش گفت:

    خیلی عالی بود
    ما اینو توی مغازه داداشم اجرا کردیم
    ما تو مشهد فروشگاه عطر و ادکلن داریم. اوایل اصلا به لوگو و برندسازی و روانشناسی رنگ توجه نداشتیم فقط میگفتیم ظاهر کار خوب باشه ، فروشگاه تر و تمیز باشه مشتری پسند باشه حله.
    و خب خداروشکر بد نبود ولی خیل کم بود. فقط یه خرده بعد از دادن کرایه واسمون پول میموند. تا اینکه من اومدم با این مباحث آشنا شدم. بعد رفتم به داداشم اصرار اصرار که بیا یه دستی به سر و روی مغازه بکشیم که هم از این حالت سنتی دربیاد هم برند خودمونو داشته باشیم.
    اخر قانع شد. هرچی درآورده بودیم دادیم واسه تزییات مغازه و در نهایت فکر میکنم یکی از بهترین و شیک ترین فروشگاه های عطر مشهد واسه ماست. از رنگ ها کرم ، طلایی و نقره ای زیاد تو مغازه استفاده کردیم و فکر کنم همینا باعث شده لوکس تر به نظر بیاد.

  24. یغمایی گفت:

    عااااااالی بود به اندازه یه کتاب آموزنده بود این مقاله. دم شما گرم والا من بودم اینو رایگان نمیذاشتم اینجا

  25. صمدی گفت:

    عالییییه عااالی

  26. زاهدی گفت:

    بسیار عالی
    مقاله شما از کتاب و سایت کتاب فروشی هم بالاتره خخخخ

  27. Aynaz گفت:

    قد یه کتاب مقاله نوشتی شما
    انقدرم دیگه نیاز نیست
    خود همین قضیه ی روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی قضیه ی زیاد پیچیده ای نیست فقط باید با آزمون و خطا بفهمین چطوری رنگ هارو بر اساس کار خودتون و مشتری هایی که می طلبه انتخاب و استفاده کنین

  28. شبستری گفت:

    زیبا بود

  29. غفاری گفت:

    تو صنایع دارویی هم من شنیدم برای بهتر کردن ذهنیت مردم و آرامبخش تر بودن ظاهر دارو از روانشناسی رنگ ها استفاده می کنن. یعنی فقط داروخونه و داخل اتاق عمل نیست که از رنگ های مختلف و روانشناسی استفاده میشه. مثلا توی داروهای صنعت غذایی از رنگ های زرد و آبی و نارنجی زیاد استفاده میشه چون ذهنیت منفی رو نسبت به دارو از بین می بره و هم خوردنش رو راحت تر میکنه بخاطر افزایش اشتها.

  30. جعفری گفت:

    من تو کار تزیینات داخلی هستم. سال 98 یادمه داشتم توی مطب یه دکتری کار می کردم ، چون پروژه تموم نشده بود دقیقا توی تایم ویزیت بیماران داشتم کار میکردم. یادمه یه پسربچه ای همین که اومد نشست رو صندلی نزدیک من به خانوادش گفت اینجا خیلی قشنگه.
    چون داشت از کار من تعریف میکرد خیلی خوشحال شد ولی الان که این مقاله رو خوندم فهمیدم چقدر هم دکتر که اون کارو سفارش داده بود و هم خود که اون طرحو اجرا کردم چقدر درست بر اساس رواشناسی رنگ عمل کرده بودیم.
    دکتر میدونست باید بیمارا احساس راحتی کنن ، استرس نگیرن واسه همین از مخلوط رنگ های آبی ، سبز روشن و کرم استفاده کرده بود فکر کنم همین باید میشد مردم حس بدی نداشته باشن

  31. مهدوی گفت:

    عاااالی بود

  32. حسین گفت:

    میشه لطفا پی دی اف این مقاله دو قرار بدین واسه دانلود؟
    من گرافیست هستم هر بار میخوام یه طرحی بزنم که اصول روانشناسی رنگ توش رعایت بشه مجبورم بیام اینجا بگردم
    عالی میشه اگه قرار بدین مرسی

    1. درود . چشم بزودی روی سایت قرار می گیره

  33. سپهر گفت:

    ما دقیقا مغازه بابامو طبق روانشناسی رنگ ها چیدمان زدیم
    فروشگاه کیف و کفش سپهر که روی دیوار کاغذا دیواری رنگ چرم مصنوعی زدیم

  34. شفیعی گفت:

    قشنگ بود
    اندازه یه ebook هستش

  35. علوی گفت:

    خیلی جالب بود
    گوگل و فیسبوک و اینستاگرام و تیک تاک و … هم همشون دقیقا از همین تکنیک ها استفاده میکنن
    هم روانشناسی رنگ استفاده میکنن که بیننده رو تحریک کنن به اینکه بیاد داخل اپ و بمونه
    هم اینکه با طراحی رابط کاربری گزینه های جذاب زیادی به یوزر میدن که تو همین دوباره انواع تکنیک های روانشناسی بکار رفته
    منم امیدوارم بتونم تا حدی ازش تو کسب و کار خودم استفاده کنم.

  36. عباسی گفت:

    این مقاله رو شما میتونی یکم بیشتر بنویسی کتابش کنی🙏

  37. فوفو گفت:

    تصویر مقاله میتونه بهتر بشه

  38. کریمی گفت:

    کامنتارو

  39. sara گفت:

    ممنونم .مطلب بسیار مفیدی بود.

    1. درود، سپاس از نظر ارزشمندتون

  40. سینا گفت:

    سلطان گرافیک ایران 👑

  41. سیامک گفت:

    با کل مقاله مخالفم
    همین چیزا رفته تو ذهن مردم که همش دنبال تقویت ذهنن
    کار کنین ، پول دربیارین. تموم

  42. زهره گفت:

    الان می فهمم چرا مثلا شرکت های اتومبیل سازی لوکس یا مثلا اپل فقط چند تا رنگ محدود رو عرضه میکنن
    بحث هزینه اش نیست چون هزینه یه رنگ جدید در مقایسه با هزینه قطعات و … هیچی نیست
    بحث برندسازی و هویت برند هستش که روانشناسی رنگ توش نقش خیلی مهمی داره
    درکل بخاطر پرستیژ هستش
    مرسی از مقاله خوبتون

  43. فتانه گفت:

    توی اتاق عمل باید سبز استفاده بشه
    چون سبز بخاطر طبع گرمش آرام بخش هست
    نمیدونم چرا آبی استفاده میکنن

  44. قره باغی گفت:

    مغازه های توی بازار به نظرم ناخودآگاه بدون اینکه خودشون بدونن حتی دارن از روانشناسی رنگ ها استفاده میکنن
    اونایی که شهرشون بازار داره می فهمن چی میگم
    میری بازار اصن حس میکنی وارد دنیای دیگه ای شدی ، وارد یه عصر دیگه ای شدی
    حتی از بازاریا و کسایی که از بازار خرید میکنن بپرسی میگن واسه همین حسه میایم اینجا ، حس اصالت و اصیل بودن رو منتقل میکنه بازار
    جالبه واسم
    اصولی که اینجا خوندم اونجا خودبخود رعایت میشه

  45. فضلی گفت:

    خیلی خوب بود
    من دارم ارشد روانشناسی میخونم و اخیرا دارم روی پایان نامه ام کار میکنم
    با اجازتون از مقاله تون درباره روانشناسی رنگ ها استفاده میکنم تو مقاله
    البته با رفرنس 🙏

    1. درود ، باعث افتخار ماست

  46. الناز احمدی گفت:

    بنده ارشد روانشناسی بالینی میخونم و نظرم درمورد مقاله اینه که خوبه ولی ناقصه. روانشناسی رنگ ها توی بحث کسب و کار و فروش خیلی سخت تر از این حرفاست که بشه با یه مقاله متوجه شد بهتون پیشنهاد میکنم توی نت همین عبارت رو سرچ کنین و اگه کتابی چه فارسی چه انگلیسی بالا اومد دانلود کنین بخونین.

  47. نوری گفت:

    روانشناسی رنگ ها خیلی اغراق شده اس به نظرم هرکسی که یکم تو بازار کار کنه میتونه بفهمه آقا این رنگ واسه این کار خوبه فلان رنگ واسه فلان کار خوب نیست واسه فلان آدم خوب نیست. دیگه بررسی روح رنگ و اینا نمیخواد

  48. مسعودی گفت:

    روانشناسی رنگ شاید اسم سنگینی باشه
    تکنیک های فروش بهتره
    اینا جزو تکنیک های فروش طبقه بندی میشه

  49. ایرج گفت:

    خییییلی خوب بود دست شما درد نکنه
    اینو فایل ویدیوییشم بذارین عالی میشه. سریع تو 10 دقیقه توضیح بدین

    1. درود، بزودی روی مقاله قرار میگیره

  50. آیناز گفت:

    سلام خیلی قشنگ بود
    اندازه یه کتاب محتوا داشت👏🏻

  51. جواد محمدی گفت:

    سلام آموزش ویدیویی اینو اگه بسازین خوب میشه

  52. مژده رزاقی گفت:

    بسیار عالی مثل همیشه👍

  53. بانی گفت:

    عالی انصافا مغزم سوت کشید
    اینو باید وویس ضبط کنید که بشه راحت موقع کارای دیگه گوش داد.

  54. پرویزی گفت:

    درود بر شما استاد عزیز و همراهان گرامی که این نظر رو می بینن
    میخواستم مثل دوستان تجربه خودم رو از استفاده از رننگ و روانشناسی رنگ در کسب و کار بگم خدمتتون شاید برایتون مفید باشه
    بنده برای یه شرکت تو حوزه قطعات مکانیک کار میکنم. لوگو این شرکت روی تابلو و محصولات بیشتر از رنگ قرمز استفاده کرده بود و شمایل لوگو هم مثل لوگوهای تجاری در حوزه پوشاک بود.
    این ترکیب لوگو و رنگ باعث شده بود کسایی که از جلوی دفتر شرکت رد می شدن نمی تونستن متوجه نوع کار دفتر بشن در نتیجه کسی نمیومد داخل حتی یک مورد اومدن داخل و گفتن عه شما تو کار قطعات مکانیک هستید؟؟؟
    آخر سر نتیجه گرفتیم که لوگو و ترکیب رنگ شرکت رو عوض کنیم با اینکه هزینه داشت و باید بطور مثال به تمام شرکا اعلام می کردیم و دوباره تبلیغات می ساختیم و تابلوی جدید نصب می کردیم اما ارزشش رو داشت و الان از نظر عملکرد بهتر هستیم.
    بحث رنگ رو توی کسب و کار جدی بگیرید خیل تاثیر داره. یک رنگ خوب می تونه کسب و کار شما رو رشد بده و برعکس
    با تشکر از همه دوستانی که پیام این جانب رو خوندن

  55. ذولقدر گفت:

    این مطلب فکر کنم کتابشم هست باید کتابشم بخونم

  56. قاسمی گفت:

    سلام منم همین تجربه دوستانو دارم. سال 98 با دوستام یه سایتی رو راه انداختم به نام جادرسی. ولی هدفم درس دادن دروس مدرسه نبود ولی مخاطب اینو از اسم سایت و رنگ برند (که رنگ های شاد بود) برداشت می کرد. 6 ماه گذشت و حتی یه نفرم نیومد تو سایت اونجا بود که فهمیدم نباید تجربه شخصی و ایده های شخصی رو توی کسب و کار دخیل کنی وگرنه مخاطب اون چیزی که دنبالشه رو ازت دریافت نمی کنه حتی اگه کسب و کار تو بهترین باشه. جواب طرفم پیش تو باشه

  57. صادق زاده گفت:

    عالی بود به مولا
    روانشناسی رنگ ها رو اکثر مردم دست کم میگیرن. بهتره بگم اونایی که کسب و کار شخصی ندارن شاید یکم دست کم می گیرن چون تو کامنتا دیدم نوشته بودن زیاد مهم نیست و … ولی واقعا باید بتونی هدف کسب و کارت و خدماتتو به مخاطب تو یه نگاه نشون بدی اونم فقط با دوتا چیز امکان پذیره یکی لوگو مناسب یکی رنگ بندی مناسب

  58. شیما حسنلو (ترنم) گفت:

    درود
    حدود ۴ ماه پیش داشتم دنبال کتاب روانشناسی رنگ ها در کسب و کار میگشتم این مقاله رو پیدا کردم. من نویسنده هستم و تا الان چند تا داستان کوتاه نوشتم، دکلمه هم می کنم گاهی …
    اون موقع داشتم واسه اولین بار خودم کاور داستان جدیدمو طراحی میکردم یکی از دوستام پیشنهاد داد واسه بهتر شدن محتوا و جذب مخاطب بهتره این کتابو بخونم منم واسه همین اومدم سرچ زدم.
    سایت شما بالا اومد و کل مقاله رو خوندم یادمه نیم ساعت طول کشید بعدش دفترچه آوردم دوباره خوندم و یادداشتش کردم.
    ار این مطالب توی طراحیم استفاده کردم و داستانم توی اینستاگرام مورد توجه قرار گرفت. میخواستم ازتون تشکر کنم🥀

    1. درود، خواهش می کنم و ممنون از اینکه تجربه خودتونو با ما به اشتراک گذاشتین

  59. سینا جان از رفقایت گفت:

    این مقاله طوفانه طووووفان
    ویدیوش کو مرد مومن؟

    1. سلام سیناجان، بزودی اضافه میشه و روی دوره ها هم قرار میگیره

  60. طهماسب گفت:

    سلام من تو کار طراحی و ساخت تابلوی چلنیوم هستم. یه نکته ای که باید اشاره کنم اینه که شما بعنوان طراحی گرافیک یا هر اثر دیگه ای باید به حرف مشتری گوش بدی، جدا از اینکه درست میگه یانه
    مشتری ها میان یه رنگ های عجیب و غریبی باهم ست می کنن میگن که اصلا می مونم چی بگم. اگه بگم به نوع کسب و کارت نمیاد عصبانی میشه طرف و اگه نگم بعدا خودش پشیمون میشه ولی در مجموع بهتره گوش به زنگ مشتری باشید و سعی نکنید نظر خودتونو حتی اگه درسته تو کار دخیل کنین.

  61. سمیه سعادتی گفت:

    تم کسب و کار خیلی مهمه واقعا تو درآمد زایی
    باید نوع کسب و کار به رنگی که واسه هویت بصری انتخاب میکنیم بیاد وگرنه هیچکس نمیفهمه تو چه کاری هستیم یا طراحی مون چه کاری رو نشون میده

  62. Negin گفت:

    jaleb bood

  63. محمدرضا تیموری گفت:

    بسیار عالی و مفید

  64. سارا گفت:

    مفید و آموزنده بود

  65. رویاااا گفت:

    من ارشد روانشناسی عمومی میخونم و به جرئت میگم این بهترین تکستی بود که درباره روانشناسی رنگ ها خوندم تا الان
    عالی بود👏🏻

  66. قره باغی گفت:

    روانشناسی رنگ ها تا جایی که من دارم می بینم تو کسب و کارا رعایت نمیشه. هرکارفرمایی هر رنگی خودش خوشش میاد انتخاب میکنه واسه کسب و کارش فارغ از اینکه اون رنگ به نوع کسب و کار میاد یا نه.
    حالا رنگ که هیچی من لوگو دیدم طرف یه لوگو نازنازی واسه کله پزی انتخاب کرده بود … اصن یه وضی

  67. محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فکر میکنم روانشناسی رنگ ها یکم اغراق شده اس
    حالا تفاوتی نمیکنه حدس شخصیت از روی لباس و چهره باشه یا حدس کسب و کار از روی رنگ و تمش
    یه جا حتی دیدم دارن همایش برگزار میکنن با عنوان چهره خوانی ینی یادت میدن چطور با چهره شخص به شخصیتش پی ببری
    فکر میکنم اینا یکم اغراق شده اس و نمیشه با دیدن چهره به درون فرد پی برد.
    ممکنه من امروز حالم خوب نباشه، به هر دلیلی لباس تمیز نپوشم و … اگه اون روز کسی منو ببینه میگه این وضعیت مالی خوبی نداره، پس چون تو این وضعه، حتما تنبلی داره و …
    در حالی که ممکنه هیچ کدوم از این موارد نباشه.
    در مجموع فکر میکنم باید در این موارد تجدید نظر بشه

  68. هاشمی گفت:

    سلام پس ویدیو آموزش روانشناسی رنگ ها چی شد من منتظرم

    1. درود بزودی آپلود میشه

  69. حجتی گفت:

    بالاخره ویدیو آپلود شد
    واسه همچین محتواهایی ویدیو بسازین چون خوندن نقاله واقعا حوصله میخواد👍🏻

  70. مهشید بهاریان گفت:

    ویدیو خیلی خوب بود👏🏻

  71. مجیدی گفت:

    مینی دوره عاااالی بود الان دوهزاریم افتادد😁

  72. رامان گفت:

    ویدیو رو که دیدم گفتم بیام تو کامنتا تشکر بنویسم دیدم این همه کامنت هست اکثرم تعریف کردن
    واقعا عالی بود👍🏻👍🏻 کامل ترین آموزش روانشناسی رنگ در کسب و کار بود انصافی
    قد یه کتاب بود به اضافه تجربه خودتون که واقعا ارزشمنده👌🏻

  73. محمدی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیز
    از آموزشتون لذت بردم
    لطفا واسه تمام مقالاتی که سنگین و وقت گیر هستن ویدیو بسازید اینطوری خیلی بهتره

  74. تقی بیگلو گفت:

    کاش فایل صوتی اینو میذاشتین بشه تو ماشین گوش کرد
    البته نحوه آموزشتون طوری نیست که بشه مثل پادکست بهش گوش کرد

  75. ثمین گفت:

    مفید و کاربردی هستش دم شما گرم
    مطالبی که گفتین خلاصه کتاب روانشناسایی رنگ هاست؟

    1. درود بر شما، لطف دارین.
      مطالبی که آموزش داده شده خلاصه ای از حدود سه سال فعالیت من تو حیطه طراحی گرافیک و 6 سال مطالعه تو رشته روانشناسی هست. 🙂

  76. اسماعیلی گفت:

    عاااااالی بود بهترین آموزشی بود که تو این زمینه دیدم. من مدیریت رفتار میخونم به نظرم روانشناسی رنگ کاملا تو ضمیر نابخود افراد تاثیر میذاره
    دوستانی که نظر عکس دارن احتمالا شغلشون طوریه که با آدمای زیادی سر و کار ندارن وگرنه کامل حسش میکردن

  77. محمد معین گفت:

    ویدیو مینی دوره عاااالی بود
    با اینکه یه ساعت کشید و هی خمیازه می کشیدم وسطش ولی کامل و جامع بود همه چی رو یادداشت کردم

  78. مژده گفت:

    بسیار عالی بود

  79. جلالی گفت:

    سلام آقای بهرامی خیلی عالی بود ممنون از توضیحاتتون
    من لباس فروشی دارم البته تازه راه انداختم. حتما تو دکوراسیون استفاده میکنم

  80. Samaneh گفت:

    Aliii dastetoon drd nkoneh

  81. رضائیان گفت:

    بسیار عالی ویدیو در حد کتاب بود

  82. اکبری گفت:

    اصلااا هییییچ اعتقادی به این چیزا ندارم. کلاس میذارن میگن با چهره فرد به شخصیت فرد پی ببرید. مقاله میدن میگن فلان رنگ بپوشید موفق شوید. این بازارگرمیه

  83. شریفی گفت:

    بعضی از جاهاشو زیادی به چیزای کلیشه ای بسط دادین
    بعضی جاهاشم بدیهی هستش
    ولی در کل مفید بود

  84. Behnam گفت:

    ویدیو آموزشی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *