طراحی سایت

هویت بصری چیست؟

هویت بصری چیست

هویت بصری چیست؟ هویت بصری در طراحی سایت چقدر اهمیت دارد؟ تفاوت آن با هویت برند چیست؟ هویت بصری چقدر در توسعه سایت و فروشگاه آنلاین تاثیر دارد؟ در این مقاله از روبوگراف قصد دارم یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هر کسب و کار را توضیح دهم ، با روبوگراف همراه باشید.

هویت بصری خوب مانند یخچال است!
تا وقتی کار می کند هیچ کس عین خیالش نیست ، همین که خراب می شود ، خانه را بوی غذای فاسد بر می دارد!

Irene Au , طراح هویت بصری

هویت بصری چیست؟

هویت بصری به مجموعه اِلمان های ظاهری و گرافیکی یک برند گفته می شود.
هر چیزی که شما از یک کسب و کار و برند می بینید شامل لوگو ، تم سایت ، طرح ها و سبک هنری به کار رفته در کسب و کار ، رنگ های کسب و کار و… جزو هویت بصری و ظاهری آن کسب و کار محسوب می شود.
هویت بصری هر برند خاص و متمایز است. مردم و مخاطبان هر برند را با هویت بصری آن کسب و کار می شناسند و به خاطر می سپارند.

چرا هویت بصری مهم است؟

هویت بصری به چند دلیل اصلی مهم و حیاتی است. رعایت نکات گفته شده به شما کمک می کند که یک کسب و کار و سایت موفق و همیشه در حال رشد داشته باشید.

هویت بصری هر کسب و کار یکی از هم ترین فاکتور های موفقیت یا عدم موفقیت آن کسب و کار است.
متاسفانه بخواهیم یا نه ، انسان ها ذاتا برخی از تصمیمات خود را بر اساس ظاهر هر چیزی می گیرند.
شاید اشتباه نباشد اگر بگویم مردم بر اساس ظاهر :

  • خرید می کنند.
  • تصمیم می گیرند.
  • دوست می شوند!
  • عصبانی یا خوشحال می شوند.
  • قضاوت می کنند و …
  • پس غیرمنطقی است اگر فکر کنیم مردم بر اساس ظاهر کسب و کار شما را قضاوت نمی کنند.

هویت بصری مانند لباس است ، لباسی که به برند خود می پوشانید.
هرچقدر لباس شما شکیل تر ، زیباتر ، آراسته تر و تمیز تر باشد ، بیشتر به چشم می آیید و محبوب تر خواهید بود.
درمورد کسب و کار ، برند و سایت هم همین است. وقتی کسب و کار شما ، در این مثال سایت ، یک لباس مناسب مانند طراحی خوب و زیبا به تن دارد ، مردم آن را می بینند و به آن توجه می کنند.

یکی از مهم ترین چیزها در کسب و کار این است که به چشم بیایید ، اتفاقا شاید مهم ترین عامل در شروع کار باشد.
طراحی و ایجاد هویت بصری مناسب برای سایت شما ، موجب متمایز شدن آن از دیگران می شود و همین باعث می شود مردم و مخاطبان هدف شما را ببینند ، شما را به بقیه معرفی کرده و به شهرت برند شما کمک کنند.

امروز در دنیایی زندگی می کنیم که دیده شدن همه چیز است.
قطعا بارها پیش آمده که یک کسب و کار را می بینید ، از محصولات آن خرید می کنید ، اما در نهایت به این نتیجه می رسید که محصول اش بی کیفیت است یا شایسته جایگاه اش نیست.
این شهرت به دلیل تمرکز کسب و کار روی هویت بصری و عدم تمرکز روی کیفیت کار اتفاق می افتد.
در مقابل ، متاسفانه کسب و کار ها و برند ها زیاد به هویت بصری و هویت برند توجه نمی کنند.
شاید از هر ۱۰ کسب و کار ، ۱ کسب و کار به هویت بصری خود توجه می کند.
برند هایی که توسعه‌ی هویت بصری خود را نادیده می گیرند ، با احتمال بالا از چرخه رقابت خارج می شوند.
پس اگر می خواهید کسب و کارتان در این اقتصاد رنگارنگ دوام بیاورد ، هویت بصری را ، همراه با کیفیت کار ، جدی بگیرید.
همانطور که اول مقاله گفتم ، اگر طراحی ظاهری کسب و کار شما ضعیف باشد ، مردم به آن توجه نمی کنند ، مراجعه به آن و خرید از آن را به همدیگر توصیه نمی کنند ، شاید حتی شما را در حافظه خود هم ثبت نکنند!

هویت بصری کسب و کار

با وجود اینکه به طراحی و توسعه هویت بصری تاکید کردم ، اما باید مراقب باشید که از آن طرف بام نیوفتید!
یکی از اهداف اصلی هویت بصری این است که شما به چشم بیایید. ولی این به چشم آمدن نباید موجب انگشت نما شدن شما و کسب و کارتان شود.
یک طراحی مناسب با استفاده از رنگ ها و طرح های مناسب ، می تواند به دیده شدن و شهرت کسب و کار شما بدون هیچی آسیبی کمک کند.

تفاوت هویت بصری و هویت برند چیست؟

در یک کلام ، هویت بصری به اِلمان های ظاهری و گرافیکی یک کسب و کار گفته می شود اما هویت برند چیزی فراتر از آن است.
هدف شما ، مخاطبان هدف شما ، پیام و شعار کسب و کار شما ، ارزش هایی که به آن فکر می کنید ، روش برخورد شما با مردم و … مجموعا هویت برند را در کسب و کار و سایت شما شکل می دهند.
در یک مثال ساده ، اگر صحبت درباره یک تلفن همراه هوشمند باشد ، هویت بصری یعنی ظاهر ، طراحی و رنگ بندی آن و هویت برند یعنی اهداف و کیفیت کار شرکت تولیدکننده آن تلفن.

هویت بصری در طراحی سایت

هویت بصری در سایت شامل فونت متن اصلی ، فونت تیتر ها ، رنگ بندی متن و تیتر ها ، لوگوی سایت ، رنگ های اصلی یا همان تم سایت ، طراحی آیکون ها و … است.
در یک کلام ، هر چیزی که مخاطب و کاربر سایت می بیند.

آموزش طراحی هویت بصری سایت

هویت بصری سایت شامل مجموعه ای از نکات مهم و کلیدی است و آموزش آن کارِ یک مقاله نیست.
در دوره آموزش طراحی سایت ، تمام تجربه و آگاهی خودم را درباره طراحی و مدیریت سایت آموزش داده ام. با یادگیری این دوره به راحتی یک طراح سایت مسلط به هویت بصری و گرافیکی تبدیل می شوید و می توانید هم سایت خود و هم مشتریان را به زیباترین و موثرترین شکل ممکن طراحی کنید.

برای شروع یادگیری دوره پولساز طراحی سایت و هویت بصری ، اینجا کلیک کنید.

به پایان یکی دیگر از مقالات سایت روبوگراف رسیدیم.
امیدوارم از مطالعه مقاله هویت بصری چیست لذت برده باشید.
برای یادگیری بیشتر به بخش دوره ها ، دانشنامه و آموزش رایگان مراجعه کنید.
روبوگراف ، آموزش مهارت های ویژه بازار کار…

1 فکر در مورد “ هویت بصری چیست؟

  1. حسین گفت:

    ظاهر همه چیزه. مردم فقط از رو ظاهر تصمیم میگیرن. ظاهر کارت خوب باشه می فروشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *