آموزش رایگان

آموزش موشن گرافیک رایگان

دوست روبوگرافی من، سلام! دوره ای که الان در اختیار داری، آموزش موشن گرافیک رایگان از صفر تا صد در ۱۲ جلسه به همراه پروژه و تمرین، با کیفیت HD هست.
مدرس دوره اینجانب حمیدرضا بهرامی ، بنیانگذار و مدرس روبوگراف هستم.از آموزش تک تک ابزار ها تا تکنیک های مهم انیمیشن سازی دو بعدی رو میتونی اینجا یاد بگیری. قیمت واقعی این دوره 1 میلیون تومان هست که بصورت رایگان به شما روبوگرافی های عزیز تقدیم میشه.

یادت باشه آموزش موشن گرافیک باعث کسب درآمد نمیشه، برای کسب درآمد باید حداقل به یکی از گرایش های گرافیک بازار ایران مسلط باشی. گرایش هایی مثل طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی، لوگوموشن و بنرگیف مهم ترین گرایش های موشن گرافیک تو بازار کار ایران هستند که باید بهشون مسلط بشی تا به درآمد برسی.

بهت پیشنهاد می کنیم بعد از یادگیری جلسات آموزش موشن گرافیک رایگان، حداقل یکی از مهارت های گرافیکی دیگه رو کامل فرا بگیری تا بتونی به درآمد برسی.

ما با آموزش های ویژه بازار کار کنارتیم تا به درآمد برسی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 1

تو جلسه اول درمورد تاریخچه موشن گرافیک صحبت کردیم. بعد این جلسه یاد می گیری چطور نرم افزار رو دانلود و نصب کنی. همچنین بخش های اصلی نرم افزار یعنی پنل های مهم رو آموزش دادیم.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 2

توی این جلسه از آموزش موشن گرافیک رایگان، عملکرد هر پنل رو توضیح دادیم و اولین پروژه رو اجرا کردیم. توی این جلسه کار با Composition Setting، تنظیمات سایز پروژه، تنظیمات پنل تایم لاین و کار با Toolbox رو یاد می گیری.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 3

این جلسه ایجاد مسیر ذخیره فایل هارو توضیح دادیم. همچنین یاد گرفتیم چطوری میشه ذخیره خودکار رو فعال کرد که پروژه ها بطور خودکار Save بشن. این جلسه کار با لایه ها و تنظیمات لایه ها رو آموزش دادیم و اولین پروژه رو انیمیت (Animate) کردیم.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 4

این جلسه کار کردن با Key frames ها و تنظیماتشون رو آموزش دادیم. همچنین تو این جلسه مفهوم نرم کردن حرکت در موشن گرافیک رو یاد میگیری.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 5

تو این جلسه ساخت Composition رو توضیح دادیم. قابلیت پرنت کردن دو لایه به همدیگه، تنظیم نقطه Rotation، آموزش Duplicate گرفتن و آموزش تنظیم حرکت خودکار رو هم این جلسه یاد می گیری.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 6

این جلسه رنگ ها و تنظیمات اونارو آموزش دادیم. بعد این جلسه یاد می گیری شکل ها رو سایه دار کنی و اونارو چند رنگ کنی. آموزش قابلیت Dash و موتور انیمیت Trim Path هم توی این جلسه هست. همچنین بعد این قسمت با وکتور ها آشنا میشی و یاد می گیری چطور وکتور مناسب خودتو توی نت پیدا کنی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 7

تو این قسمت، امکانات مختلفی که میشه روی شکا ها پیاده کرد رو تدریس کردیم. تو این جلسه همچنین با قابلیت پاپت پین آشنا میشی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 8

تو این جلسه کار کردن با متن (Text)، بخش Fill و Stroke متن رو آموزش دادیم. بعد یادگیری این جلسه می تونی متن های زیبا با افکت های متنوع بسازی.

آموزش موشن گرافیک جلسه 9

این جلسه آموزش دادین چطور یک لایه یا متن رو ظاهر و مخفی کنی. بعد این جلسه یاد می گیری وکتور و وویس وارد نرم افزار کنی و هماهنگ با صدا موشن گرافیک بسازی. این جلسه آموزش دادیم چطور برای معرفی خودت پورتفولیو (Portfolio) بسازی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 10

تو این جلسه دو تا از پرکاربردترین افکت های افترافکت یعنی Glow و Shadow رو توضیح دادیم. همچنین قابلیت Mask یا لایه بندی کردن موشن گرافیک رو تدریس کردیم.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 11

این جلسه درباره مفهوم و کاربرد Camera توضیح دادیم و قابلیت Null Object رو تدریس کردیم که باهاش میتونی همزمان چندین وکتور رو انیمیت کنی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه 12

این جلسه نحوه ساخت استوری موشن رو توضیح دادیم. بعد این جلسه میتونی برای هر پلتفرمی با هر Size و وضوح تصویری (Resolution) موشن گرافیک بسازی.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه ریزنکته ها 1

این جلسه اولین قسمت از آموزش ریزنکته های موشن گرافیک هست. توی هر کدوم از جلسات ریزنکته ها، درباره نکاتی حرف زدیم که اجرای اونا باعث میشه موشن گرافیک شما بهتر و جذاب تر بشه. این جلسه یک منظره رو باهم انیمیت کردیم.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه ریزنکته ها 2

این جلسه یاد می گیری چطوری حرکت اشیاء رو توی موشن گرافیک نرم و روان بسازی. تو این جلسه حرکت یه توپ رو باهم انیمیت کردیم.

آموزش موشن گرافیک رایگان جلسه ریزنکته ها 3

توی جلسه آخر از آموزش موشن گرافیک رایگان، بهت آموزش دادیم که چطور خروجی بدون پس زمینه (Transparent) بگیری. همچنین بعد این جلسه یاد می گیری چطور متن رو به شکل تبدیل کنی، موتور تغییر رنگ پس زمینه رو فعال کنی و اشکال رو با یه حرکت نرم به همدیگه تبدیل کنی. آخر جلسه هم یه تابلو رو باهم انیمیت کردیم و تمام نکات گفته شده رو روش اجرا کردیم.

دانلود تمرینات موشن گرافیک رایگان:

یادگیری گرافیک پایه برای کسب درآمد کافی نیست، برای یادگیری تخصص های پولساز گرافیک روی عکس زیر کلیک کن.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک (Motion Graphics) محصول ویدیویی و انیمیشنی نرم افزار قدرتمند افترافکت (After Effects) است.

موشن گرافیک ترکیب دو واژه موشن به معنی حرکت و جریان و گرافیک به معنی طرح های تصویری است.

نام دیگر موشن گرافیک ، انیمیشن بوده و نام دیگر موشن گرافیست، انیماتور است.

در واقع موشن گرافیک شامل طرح های گرافیکی است که انیمیت شده اند و به حرکت درآمده اند و شما محصول نهایی را بعنوان یک انیمیشن مشاهده می کنید.

کاربردهای موشن گرافیک در ایران و جهان:

  • ساخت تبلیغات برای تلویزیون
  • ساخت تبلیغات برای اینستاگرام ، یوتیوب و …
  • طراحی و ساخت تیتراژ شروع و پایان فیلم های یوتیوب
  • ساخت تیتراژ شروع و پایان فیلم های یوتیوب
  • ساخت تیتراژ شروع و پایان انواع فیلم و سریال
  • ساخت کلیپ معرفی محصول
  • ساخت کلیپ معرفی یک برند ، شرکت یا استارتاپ
  • فیلم آموزش درسی ، هنری و …
  • بنرگیف
  • انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

و …بی نهایت محصول دیگر.

انیمیشن دوبعدی

اولین و پرکاربردترین محصول این نرم افزار انیمیشن دوبعدی است. برخلاف نرم افزارهایی مانند فتوشاپ که اجرا و ذخیره تصاویر را بر اساس پیکسل انجام می دهند ، طرح های گرافیکی ایجاد شده در محیط افترافکت برداری هستند و در محور (x,y) ذخیره و اجرا می شوند در نتیجه طرح های گرافیکی ما لایه لایه و دو بعدی خواهند بود. این یکی از نقاط قوت موشن گرافیک است و موجب روان تر شدن انیمیشن ساخته شده می گردد.

در حال حاضر درصد بسیار بالایی از تبلیغات ها با افترافکت ساخته می شوند که این نشان از درآمد بالای این حرفه است.

آموزش موشن گرافیک رایگان روبوگراف، راهی برای تو که راحت تر حرفه ای بشی و به درآمد برسی.

موشن گرافیک و انتقال اطلاعات

موشن گرافیک یکی از بهترین ابزار های انتقال اطلاعات است. چه تبلیغات تلویزیون را دنبال کنید و چه نگاهی به پلتفرم های مجازی مانند وبسایت ها یا پیامرسان ها مانند تلگرام ، اینستاگرام ، ایتا و … بیندازید ، خواهید دید که تبلیغات و تیزر های ساخته شده با موشن گرافیک دارای بیشترین محبوبیت هستند. طرح های گرافیکی در موشن گرافیک قابل تبدیل به یکدیگر هستند. یک فایل موشن 10 ثانیه ای در انتقال اطلاعات بسیار رسا تر و سریع تر از یک ویدیوی ساخته شده با توضیحات انسان است.

انیمیشن دو بعدی : مورد پسند تمام سنین و سلیقه ها

طی سال های اخیر که طراحی و زیباسازی صفحات وب در پلتفرم ها رشد چشمگیری داشته ، موشن گرافیک مهم ترین ابزار کمکی تیم های برنامه نویسی و گرافیکی بوده است.

تفاوتی نمی کند که در حال بازدید از یک وبگاه خرید کتاب باشید یا در حال مطالعه اثرات جانبی دارو در وبسایت پزشکی، موشن گرافیک در تمام پلتفرم ها و صفحات به چشم می خورد. طی تحقیقات انجام گرفته ، موشن گرافیک به تنهایی 79 درصد از سهم ابزار های گرافیکی در وب را به خود اختصاص داده است و محبوبیت بالایی بین تمام مخاطبان دارد.

بهترین ابزار آموزشی برای معلمان

امروزه تمام پلتفرم ها و آموزشگاه ها در حال استفاده از موشن گرافیک در آموزش های خود هستند. اگر سری به ویدیوهای یوتیوب یا بعضی از تبلیغات تلویزیون بزنید با انبوهی از موشن های آموزشی مواجه خواهید شد. انیمیشن، آموزش را برای هر سن و سالی راحت و جذاب می کند. ارائه کنفرانس با موشن گرافیک بجای پاورپوینت شانس شما را در موفقیت تحصیلی هم بالا می برد!

انتخاب اول طراحان تبلیغات

تمام دلایل گفته شده مانند راحتی ساخت موشن گرافیک و جذابیت بالای آن ، سرعت بالای ساخت ، انتقال حجم زیادی از اطلاعات در زمان محدود و علاقه مخاطبین به انیمیشن دوبعدی، متوجه خواهیم شد که موشن گرافیک چه سهم گسترده ای را در ساخت تبلیغات به خود اختصاص می دهد.

فرض کنید محصولی دارید و می خواهید آن را تبلیغ کنید. صحبت های یک شخص جلوی دوربین جذاب تر و قانع کننده تر خواهد بود یا انیمیشن دوبعدی؟

حالا فرض کنید بودجه شما هم برای ساخت تبلیغات محدود است و نمیتوانید تبلیغات بلند بسازید ، در این صورت کدام یک حجم بیشتری از اطلاعات را به مشتری منتقل می کند؟ یک شخص جلوی دوربین یا موشن گرافیک؟

فکر میکنم پاسخ را متوجه شده اید!

بنابراین اگر شما محصولی برای فروش دارید ولی به دنبال ابزار ساخت تبلیغات می گردید یا صاحب کسب و کاری در دنیای مجازی هستید یا قصد راه اندازی آن را دارید ، موشن گرافیک بهترین گزینه برای ساخت تبلیغات و معرفی محصول یا کسب و کار شماست. سرعت عمل ، خلاقیت و انتقال انبوهی از داده ها در زمان کوتاه ، مهم ترین ارکان ساخت تبلیغات یا معرفی محصول و برند هستند و به جرئت می توان گفت هیچ ابزاری به گرد پای موشن گرافیک نمی رسد.

نرم افزار افترافکت (After Effects) یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارها برای طراحی و ساخت انواع انیمیشن دوبعدی، تیزر تبلیغاتی، لوگوموشن و استوری موشن (موشن گرافیک معرفی محصول و برند)، طراحی وساخت بنرگیف و … است. برای رسیدن به مراحل بالاتر، طراحی حرفه ای و کسب درآمد باید ابتدا به آموزش های پایه مسلط بشی.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران.

35 فکر در مورد “ آموزش موشن گرافیک رایگان

  1. جوادی گفت:

    سلام بسیارعالی تبریک میگم
    جای آموزش کامل و رایگان مثل این توی سایت شما خالی بود. هر سایتی در کنار محتوای فروش یک محتوای رایگان هم عرضه میکنه
    کیفیت آموزش هم عالیه واقعا دست مریزاد

    1. سپاس از نظر ارزشمندتون

  2. مرتضوی گفت:

    سلام مرسی بابت آموزش رایگان و فایل های تمرینی

  3. هاشمی گفت:

    سلام خدمت شما
    دم شما گرم ویدیوهاتونو توی آپارات گذاشتی اینجوری سریع لود میشن. ده تا سایت سر زدم همون سرور اختصاصی آپلود کرده بودن مگه لود میشد 😤
    اینجوری به نفه شمام هست از دو طرف مخاطب جذب میکنی

  4. رستا گفت:

    سلام توی آموزش موشن گرافیک به جلسات ریزنکته اشاره کردین. اونا جزو دوره های دیگست یا اونارم میخواین آپلود کنین؟ ببخشین حالا نگین پرروعه چون خودتون اشاره کردین پرسیدم

  5. متین گفت:

    خیلی خوبه ایول🤩

  6. نکسیا گفت:

    سلام خیلی عالیه دستتون درد نکنه

  7. سمیه سعادتی گفت:

    این دوره خیلی خوبه ممنون از اینکه رایگان عرضه کردید

  8. جمالی گفت:

    سلام تو دوره گفتین جلسات ریزنکته ها ممنون میشم هرچه سریعتر بارگزاری کنین من امروز کل جلساتو تموم کردم

  9. محسنی گفت:

    بسیار عالی دست شما درد نکنه

  10. نوراللهی گفت:

    آموزش هاتون قشنگن👏🏻

  11. فرهادی گفت:

    موشن گرافیک خیلی عالیه ولی همون طور که شما گفتین آدم می مونه بعد اینکه یاد گرفت چیکار کنه چطوری ازش پول دربیاره. مثلا یاد میگیری موشن بسازی انیمیشن بسازی بعد کارفرما میاد میگه لوگوموشن بساز، تیزر معرفی محصول بساز و …
    آدم می مونه چی بسازه از کجا ایده بگیره.
    این چیزی که میگی خیلی نیازه.

  12. ندرلو گفت:

    خیلی خوب بود انصافا. نکته هایی که تو این آموزش موشن گرافیک دیدم بقیه جاها ندیده بودم
    هیچ جا راجب نرم کردن حرکت صحبت نکردن

  13. شهنواز گفت:

    عالی 👏🏻

  14. منوچهری گفت:

    همین الان آخرین قسمتو دیدم. این بهترین آموزش موشن گرافیک بود که تا حالا دیدم
    الان میتونم یه تیزر خیلی کوتاه و ساده بسازم. زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی میدونم میتونم توش بهتر شم
    ممنون که رایگان گذاشتین این خیلی ارزشمنده

  15. چراغی گفت:

    خیلی عالی

  16. محمدیان گفت:

    مثل همیشه عالی منم به نوبه خودم بابت به اشتراگ گذاری این دوره بصورت رایگان سپاسگزاری میکنم

    1. درود بر شما لطف دارین

  17. حسینیان گفت:

    عالی بود دستتون درد نکنه استاد
    تا حالا ندیده بود کسی انقد تو آموزش ویدیویی زمان بذاره و رو نکات مهم تاکید کنه. بهترین دوره موشنی بود که تا حالا دیدم

    1. درود بر شما، لطف دارین

  18. سپیده گفت:

    ممنون از بابت این دوره جذاب
    هم یاد گرفتم هم لذت بردم
    فقط کاش بتونین آموزش تیزر موشن گرافیک هم بذارین

  19. ریاحی گفت:

    خیلی خوب بود سپاس🌱

  20. موسوی گفت:

    سلام استاد وقت بخیر. دوره موشن گرافیک هم مناسب بازار کار هستش یا صرفا یه انیمیشن سازی معمولی رو آموزش دادین؟
    از این بابت می پرسم چون بیشتر آموزشاتون با ایلوستریتوره ولی این یکی با افترافکت هستش.

    1. درود برشما، سعی کردم تمام آموزش ها چه رایگان چه تخصصی بازارمحور باشن. بعد آموزش موشن گرافیک میتونین تیزر تبلیغاتی بسازین.

  21. Sogol گفت:

    عاااااالی

  22. رضایی گفت:

    به نظرم تمام موشن گرافیک رو پوشش ندادین

  23. مهرداد گفت:

    دم شما گرم قشنگه
    الان جلسه چهارمم

  24. مهشید گفت:

    سلام دوره خوبیه ممنون از شما

  25. رامان گفت:

    جالب بود. تا حالا به وجود قوانین فیزیک تو موشن گرافیک فک نکرده بودم😁

  26. Mohammadreza گفت:

    سلام. ممنون از دوره خوبتون
    فقط به نظر میاد فایل ها قدیمین
    با کدوم نسخه نرم افزار آموزش دادین؟

    1. درود بر شما، نرم افزار نسخه After effects cc 2019 هست. دوره هم اوایل سال 1402 ضبط شده.

  27. صفیلو گفت:

    عااااااالی 👏👏👏

  28. سبحان گفت:

    دوره رو تموم کردم سپاس از شما

    1. درود بر شما ، باعث افتخار منه

  29. Motion Designer گفت:

    موشن گرافیک واسه تبلیغات های کوتاه خوبه اما واسه بلند نه. یه روز طول کامل میکشه یه ویدیو ۳۰ ثانیه ای بسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *