گرافیک

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

  • مهارت های لازم برای گرافیست شدن کدامند؟
  • برای گرافیست شدن چه باید کرد؟
  • آموزش گرافیست شدن
  • نقشه راه گرافیست شدن و…

این ها سوالات مهم علاقمندان رشته گرافیک هستند. ولی واقعا چطور باید گرافیست شد؟ در این مقاله از روبوگراف قصد داریم نقشه راه گرافیست شدن را از صفر تا صد آموزش دهیم.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن کدامند؟

مانند هر حرفه ای، گرافیست شدن هم به مجموعه خاصی از مهارت ها نیاز دارد.

که از مهارت های فنی خاص ، برنامه ها و برنامه های کاربردی خاص تا خلاقیت و ایده پردازی را شامل می شود. یک طراح گرافیک یا گرافیست حرفه ای باید این مهارت های ضروری را به خوبی درک کند زیرا آنها در کار روزمره شما نقش اساسی دارند.

طراحی گرافیک نعمتی ارزشمند برای افراد خلاقی است که از استفاده از نیمکره راست مغز خود لذت می برند. مشاغل طراحی گرافیک می توانند محرک و سرگرم کننده باشند، اما به طور بالقوه پرسود نیز هستند!

طراحی گرافیک جزو پردرآمدترین و راحت ترین مشاغل دنیاست! برای آگاهی از میزان درآمد و حقوق گرافیست ها اینجا کلیک کنید.

کوین یانکوفسکی، مدیر مرکز شغلی دانشکده طراحی رُود آیلند، می‌گوید : در دنیای بصری اشباع‌ شده ما، گرافیست ها مهم‌تر از همیشه هستند، زیرا آنها به فیلتر کردن صدای ناهنجار بصری که هر روز با آن بمباران می‌شویم کمک می‌کنند.

با این حال، برای داشتن حرفه ای پر رونق به عنوان یک طراح گرافیک، به مجموعه ای مناسب از مهارت ها نیاز دارید. با من همراه باشید تا این مهارت ها را یک به یک مرور کنیم.

جای آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران خالی بود، بنابراین روبوگراف دست به کار شد…

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

  • خلاقیت و ایده پردازی
  • روابط عمومی قوی
  • مهارت مهم تایپوگرافی
  • تسلط بر مفاهیم پایه طراحی گرافیک
  • مهارت معرفی خود در رسانه ها
  • مهارت کدنویسی صفحات وب (برای طراحی Ui & Ux)
  • مهارت برندسازی و هویت بخشی
  • مهارت کار با حداقل یک نرم افزار گرافیکی

این موارد مهم ترین مواردی هستند که اگر به آن ها عمل کنید، قطعا گرافیست موفقی خواهید شد. در ادامه تمام موارد را باهم بررسی و منابع مورد نیاز برای یادگیری را معرفی می کنیم.

خلاقیت و ایده پردازی

خلاقیت یکی از مهم ترین مهارت های لازم برای گرافیست شدن است.

دقت کنید ، هنوز اسمی از نرم افزار ها و مهارت های گرافیکی نبرده به خلاقیت اشاره کردم! این باید اهمیت تفکر خلاق را در ذهن شما روشن کند!

اگر ندانید که چگونه از منابع خلاقانه خود بهره ببرید، ارائه ایده های جدید و طرح های نوآورانه دشوار است. حتی صرف نظر از اینکه در چه حرفه ای کار می کنید، داشتن خلاقیت بصری مهارتی ضروری است.

خلاقیت در جامعه معمولا به عنوان یک ویژگی ذاتی در نظر گرفته می شود، چیزی که شما با آن متولد شده اید! اما این باوری کاملا غلط است. این شما هستید که تعیین می کنید چگونه و چقدر و در چه زمینه هایی خلاق باشید!

چرا گرافیست ها به خلاقیت نیاز دارند؟

یک ذهنیت خلاق در یک مهارت مهم طراحی گرافیکی ، شما طراح را قادر می‌سازد تا تقریباً در هر مرحله از فرآیند طراحی برتر باشید، از ایده‌های اولیه هنگام بارش فکری برای یک طرح تا توسعه، طراحی و اصلاح مفاهیم.

یکی از بهترین مقالات رایگان روبوگراف ، آموزش کامل خلاقیت و ایده پردازی در گرافیک است ، برای مطالعه آن اینجا کلیک کنید.

روبوگراف، اولین و جامع ترین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران …

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

روابط عمومی قوی از مهارت های لازم

روابط عمومی به معنی نحوه برقراری ارتباط توسط شما با دیگران است.

درک اینکه مشتری از یک طرح  گرافیکی چه می خواهد، کلید ساخت یک محصول و البته دایره ارتباطی موفق است.

در عصر دیجیتال امروز ، که همه به دور از یکدیگر روی تلفن های خود متمرکز هستند، بسیاری از مردم نمی دانند چگونه با مشتریان صحبت کنند.

بنابراین، توانایی خوب گوش دادن ، پردازش ، دریافت بازخورد و انتقاد و توضیح عناصر طراحی به مشتری مزیت بزرگی به شما و کسب وکارتان خواهد داد. برقراری ارتباط موثر با مردم و مخاطبان را یاد بگیرید. بهترین کتابی که در این زمینه نوشته شده ، کتاب چگونه با هر کس صحبت کنیم اثر لیل لوندز است.

برای دریافت لیست کتاب های مهم طراحی گرافیک اینجا کلیک کنید.

مهارت مهم تایپوگرافی برای گرافیست شدن

یانکوفسکی می‌گوید : توانایی ایجاد زبان نوشتاری و بصری نه تنها به خوانایی اثر شما کمک می کند ، بلکه از نظر بصری نیز جذاب‌تر است.

این روزها تقریباً هر کسی می‌تواند به هر نوع فونتی که می‌توان تصور کرد به صورت آنلاین دسترسی پیدا کند، اما کسی که آموزش‌های زیادی دیده است و نحوه ساخت و استفاده از فونت‌ها را می‌داند، طراح مؤثرتری خواهد بود.

بیاموزید چطور با استفاده از فونت های حال حاضر ، فونت های جدید بسازید و تایپوگرافی مختص خود را عرضه کنید!

برای مطالعه مقاله آموزش تایپوگرافی اینجا کلیک کنید.

تسلط بر مفاهیم پایه طراحی گرافیک

مفاهیم پایه مهم ترین عناصر هر شغل ، حرفه و مهارتی هستند.

آیا تا به حال اصطلاحات مهمی مانند کنتراست ، ترکیب رنگ ، هارمونی رنگ ، شدت رنگ و … را شنیده اید؟ می دانید کاربرد آن ها چیست؟ برای یادگیری مفاهیم عمیق تر باید ابتدا به این مسائل ابتدایی مسلط شوید.

برای مطالعه بیشتر درمورد مفاهیم پایه طراحی گرافیک اینجا کلیک کنید.

خب ، خب ، خب! رسیدیم به اصل مطلب!

فرقی نمی کند هدف شما از ورود به دنیا طراحی گرافیک چیست ، باید به حداقل یک نرم افزار گرافیکی تسلط داشته باشید.

بهترین شرکت عرضه کننده نرم افزار های گرافیکی دنیا ادوبی است که تمام گرافیست های کامپیوتری جهان موفقیت خود را مدیون آن هستند.

یادگیری کار با نرم افزار های ادوبی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور یک نیاز اساسی برای بسیاری از مشاغل طراحی گرافیک است. از این بخش مقاله به بخش به سراغ معرفی نرم افزار ها می رویم.

مهارت های فنی مورد نیاز برای طراحی گرافیک

یادگیری نرم افزار ایلوستریتور

مهم ترین نرم افزار در لیست مهارت های لازم برای گرافیست شدن نرم افزار ایلوستریتور است.

چرا مهم ترین؟ چون 97 درصد تمام طرح های گرافیکی حال حاضر در دنیا مانند بنر های تبلیغاتی، لوگو ها ، کاراکتر های کارتونی ، بروشورها ، کارت ویزیت ها ، تابلو ها ، بسته بندی محصولات و … با این نرم افزار طراحی می شوند.

Adobe Illustrator یک ویرایشگر گرافیک برداری است که برای اولین بار در سال 1987 منتشر شد. تفاوت تصاویر پیکسلی و برداری این است که تصاویر پیکسلی بصورت مربع های کوچک رنگی در حافظه نرم افزار و کامپیوتر ثبت می شوند اما تصاویر برداری بصورت ترکیبی از مختصات برداری در محور XY ها ثبت می شوند.

روبوگراف برای رشد حداکثری شما عزیزان، دوره آموزش ایلوستریتور رایگان خود را عرضه کرده است. برای شروع یادگیری روی عکس زیر کلیک کنید.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

یادگیری نرم افزار افترافکت

نرم افزاری که یادگیری آن جزو مهارت های لازم برای گرافیست شدن است، نرم افزار افترافکت می باشد. این نرم افزار هم محصول شرکت ادوبی است.

به محصول ویدیویی یا انیمیشنی این نرم افزار موشن گرافیک گفته می شود. بسیاری از انیمیشن ها و تبلیغات های کوتاه جهان با این نرم افزار ساخته می شوند.

بیشتر فیلم های پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب ، تیک تاک و اینستاگرام که دارای تیتراژ کوتاه و جلوه های ویژه کارتونی هستند با این نرم افزار ویرایش می شوند. بسیاری از ویدیو های آموزشی و درسی با استفاده از این نرم افزار ساخته می شوند. همین موارد باید برای نشان دادن اهمیت بالای این نرم افزار کافی باشد!

یکی دیگر از آموزش های رایگان روبوگراف، دوره آموزش موشن گرافیک رایگان است. برای دریافت دوره روی عکس زیر کلیک کنید.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

نرم افزار فتوشاپ

کمتر کسی است که دنبال آموزش گرافیست شدن باشد اما اسم فتوشاپ را نشنیده باشد.

نرم افزارPhotoshop محبوب ترین برنامه ویرایش عکس در جهان است. اولین بار 30 سال پیش در فوریه 1990 منتشر شد. اما صبر کنید؟

ویرایش عکس؟ ما که نمی خواهیم عکاس شویم! می دانیم.

به عنوان یکی از مهارت های مهم لازم برای گرافیست شدن بهتر است کار با فتوشاپ را بیاموزید و از آن برای ویرایش و اصلاح طرح های گرافیکی شطرنجی (پیکسلی) استفاده کنید.

از این برنامه می توان برای ویرایش تصاویر، اصلاح رنگ، حذف یا اضافه کردن اِلمان های مختلف به تصاویر و …استفاده کرد.

یادگیری گرافیک مقدماتی برای کسب درآمد از گرافیک کافی نیست، برای کسب درآمد باید به یک گرایش خاص مسلط شوید.

برای یادگیری دوره های پولسازروی عکس زیر کلیک کنید.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

مهارت معرفی خود در رسانه ها برای گرافیست شدن

استفاده و بکارگیری نرم افزار های رسانه ای و اجتماعی راهی آسان و تضمینی برای پیدا کردن انبوعی از مخاطبان و مشتری های بالقوه است.  

این مهارت شاید یکی از مهم ترین مهارت های لازم برای گرافیست شدن باشد در حالی که افراد زیادی درباره آن صحبت نمی کنند.

باید بتوانید محصول و برند کسب و کار خود را در فضای مجازی برای رشد خود عرضه کنید. هرچقدر بیشتر بتوانید کارهای خود را ارائه دهید ، بیشتر دیده می شوید و مشتری بیشتری هم جذب خواهید کرد.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

مهارت کدنویسی لازم برای گرافیست شدن

طراحان تجربه و رابط کاربری لزوما برنامه نویس نیستند اما تسلط نسبی به مفاهیم برنامه نویسی Front-end میتواند درک شما از طراحی رابط کاربری را افزایش دهد.

میتوان گفت این مهارتی نیست که برای گرافیست شدن شما لازم باشد اما اگر آن را فرا بگیرید قطعا درآمد و حقوق شما بالاتر خواهد بود.

طراحان رابط کاربری برای طراحی صفحات یک سایت به مهارت های کدنویسی زبان هایی مانند HTML + Css + JavaScript دارای تسلط نسبی هستند.

اگر این مهارت ها را فرا بگیرید به راحتی در بهترین شرکت های ایران برای طراحی تجربه و رابط کاربری صفحات وبسایت ها و اپلیکیشن ها استخدام خواهید شد.

روبوگراف بزودی آموزش طراحی تجربه و رابط کاربری خودشو عرضه می کنه! همین الان ثبت نام کنید تا جا نمونید!

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

مهارت برندسازی و هویت بخشی

برندسازی کلمه ای است که اخیرا حسابی در ایران سر و صدا کرده!

برندسازی یا هویت بخشی بخش کلیدی و مهمی از طراحی گرافیک و یکی از مهارت ها لازم برای گرافیست شدن است.

آژانس ها و شرکت های زیادی وجود دارند که کارشان فقط برندسازی و هویت بخشی به کسب وکارها از طریق طراحی گرافیک است.

بطور خلاصه برندسازی و هویت بخشی به معنی استفاده از طراحی گرافیک برای طراحی و ساخت هر جلوه بصری مربوط به یک کسب و کار است. یک گرافیست باید بتواند با استفاده از مفهوم یا اسم یک شرکت و کسب و کار ، لوگویی زیبا و مناسب برای آن طراحی کند ، با توجه به نوع کسب و کار ، رنگ و طراحی فضای داخلی یک کسب و کار را به عهده بگیرد و …

تمامی این مهارت ها امروزه با طراحی گرافیک و هنر گرافیست ها عجین شده است.

پنج بخش کلیدی در آناتومی یک برند وجود دارد و یک گرافیست باید به خوبی از همه آنها آگاه باشد: هدف یک برند، استراتژی برند، ارزش های برند، ایده های برند و هویت برند.

گرافیست ها باید بدانند که چگونه یک کسب و کار را از درون درک کنند و دلیل خاص بودن آن را مشخص کنند و بتوانند از طریق لوگوها، رنگ ها، تایپوگرافی، تصویرسازی، عکاسی، عناصر گرافیکی و هر چیز دیگری که یک برند را به یک برند برتر تبدیل می کند، یک برند را زنده کرده و به جهان عرضه کنند.

این مهارت تجاری یکی از کاربرد های مهم طراحی گرافیک در دنیای امروز و یکی از مهارت های لازم برای گرافیست شدن است.

در واقع ، برای اینکه بتوانید نیازهای مشتری را درک کنید، ابتدا باید برند مشتری خود را درک کنید. برندسازی از طریق رسانه های اجتماعی، به ویژه در حال حاضر برای بسیاری از مشاغل طراحی گرافیک اعمال می شود.

مهارت های لازم برای گرافیست شدن

به پایان یک مقاله دیگر از روبوگراف رسیدیم!

امیدوارم از مطالعه مقاله مهارت های لازم برای گرافیست شدن لذت برده باشید!

برای دریافت دوره های رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی به بخش دوره ها در منو سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران…

12 فکر در مورد “ مهارت های لازم برای گرافیست شدن

  1. وحید گفت:

    من از وقتی روبوگرافو پیدا کردم دیگه هرموضوعی بخوام مطالعه کنم میام اینجا. خیلی خوبه خیلی قشنگه. جذابه
    آدم عکس اول مقاله رو می بینه کیف میکنه، خود مقاله پرمحتوا که بماند.
    دم شما گرم کارتون عالیه

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  2. شادی گفت:

    مهارت های لازم برای گرافیک شامل ایده پردازی هم میشه
    ایده پردازی و خلاقیت به این شکل که بتونی به هر چیزی واقعا هر چیزی نگاه کنی و بتونی یه مفهوم و معنی هنری ازش استخراج کنی. یه طراح باید بتونه از دل هر چیزی یده بگییره برای کار بعدیش
    یه طراح باید بتونه از هر چیزی الگو بگیره. مثلا خیلی از گرافیست هایی که یه اثر هنری واسه صلح خلق کردن ، از جنگ الهام گرفته بودن. اینا رو لطفا به مهارت های لازم برای گرافیست شدن اضافه کنید با تشکر

  3. حسنلو گفت:

    قشنگ بود ممنون
    در کل گرافیک و گرافیست شدن مهارت های زیادی نمیخواد باید قوه خلاقیت رو تقویت کنیم و تمرین تمرین و تمرین …

  4. ایرج گفت:

    حس کنجکاوی و لذت بردن از تنهایی هم از مهارت های لازم برای گرافیست شدن هستن. و به نظرم اینا واقعا مهارت هستن. طراحی گرافیک طوریه که باید چند ساعت بشینی یه جا با لپتاپ کار کنی تا بتونی یه طرح خوب بسازی.
    باید بتونی بیرون نرفتن ، تفریح نکردن و… اینارو تحمل کنی. باید گرافیک تفریح ات باشه
    کنجکاوی هم اینه که بخوای هی کاغذ و قلم بگیری دستت و یه طرحی حتی ساده بکشی
    اینا هم باید به لیست اضافه بشه

  5. علوی گفت:

    به نظرم شجاعت واقعا از مهارت های لازم برای گرافیست شدن هستش چون بااااید جرئت تبدیل ایده ات به هنر رو داشته باشی و خودت بهش باور داشته باشی. وگرنه چطور میشه انتظار داشت بقیه هنرتو باور داشته باشن

  6. پرویزی گفت:

    یادمه یه دوستی داشتم زمان دانشگاه این وقتی یه کاغذ خالی و قلم پیدا می کرد شروع می کرد نقاشی کشیدن. اگه اینطوری نیستین باید بگم مهارت لازم برای گرافیست شدن رو ندارین
    باید خوره ی طراحی و نقاشی باشین

  7. هادی گفت:

    گرافیست شدن لازمه اش جرئته
    چون رقابت تو بازار بالاست
    دست زیاده
    باید خوب ظاهر بشین و کم نیارین

  8. نیما گفت:

    پول درآوردن از گرافیک زمان میبره
    نباید کم بیاریم فقط

  9. بچه پررو گفت:

    یه ذهن قوی و بازیگوش با قوه تخیل بالا
    دست به قلم بودن
    نترس بودن
    پشتکار خییییلی زیاد
    ایده گرفتن از هر چیزی
    و یه لپتاپ
    اینا مواد لازم برای گرافیست شدن هستش
    اینارو بریزی تو مخلوط کن میشه گرافیست

  10. عاشوری گفت:

    با اون بخش های روابط عمومی و توانایی ابراز کار واقعاااا موافقم. اکثر گرافیست هایی که من می شناسم بخدا تو طراحی معرکه ان ولی کو زبون!
    نه میتونن با مشتری حرف بزنن، نه میتونن جلوی دوربین خودشونو تبلیغ کنن یا درمورد کارشون توضیح بدن. هیچی
    توانایی معرفی خود خیلی مهمه

  11. فرهمند گفت:

    اگه کسی میخواد طراح Ui و Ux بشه بهتره با کدنویسی یه آشنایی داشته باشه
    من برنامه نویس فرانت اندم ، تو شرکت تابلو نقاشی تحویلم میدن میگن اینو بنویس. والا باور کنین اینجوری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *