گرافیک

درآمد و حقوق گرافیست در سال 1402 چقدر است؟ + بازار کار

درآمد گرافیست

درآمد و حقوق گرافیست یا طراح گرافیک چقدر است؟ درآمد رشته گرافیک چقدر است؟ حقوق گرافیست های وابسته به وزارت کار چطور؟ اطلاع دارید؟ در این مقاله قصد داریم بطور مفصل درآمد رشته طراحی گرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.

هر کسی برای ورود به یک شغل ابتدا بازار کار و درآمد آن را بررسی می کند. دانشجویان و دانش آموزانی هم که به تازگی انتخاب رشته کرده اند یا قصد ورود به بازار کار را دارند به این مسئله فکر میکنند.

فرقی نمی کند شما مغازه دار هستید یا می خواهید برای محصولات تولیدی خود برچسب قیمت و لیبل سفارش دهید، شما در هر صورت برای توسعه کسب و کار خود به یک گرافیست احتیاج دارید! در واقع نه فقط مشاغل ذکر شده بلکه تمام مشاغل به گرافیست نیاز دارند. از بانک گرفته تا چاپخانه، از تیم IT یک شرکت بزرگ نرم افزاری گرفته تا فروشگاه لوازم خانگی همه برای تبلیغ و معرفی کسب و کار خود به هنر یک طراحی گرافیک احتیاج دارند. خب درآمد یک گرافیست چقدر است؟ در ادامه درآمد رشته گرافیک در گرایش های مختلف را باهم بررسی می کنیم.

انواع مهارت گرافیکی برای کسب درآمد:

یکی از مزایای بی نظیر رشته گرافیک تنوع بالای گرایش های آن است. بسته به علاقه ، اشتیاق و مهارت خود می توانید هر گرایشی که میخواهید در دانشگاه انتخاب کنید و یا به کسب درآمد از آن به پردازید. در ادامه به معرفی برخی از این پردرآمدترین گرایش ها و میزان درآمد طراح گرافیک می پردازم:

درآمد گرافیست ها از طراحی رابط گرافیکی کاربر (User interface):

وارد هر سایتی که بشوید مانند سایت روبوگراف با مجموعه از طرح های گرافیکی متحرک و ثابت مواجه می شوید. تمام تصاویری که مشاهده می کنید و طراحی خاص تمام آیکون ها و دکمه ها جزو رابط گرافیکی کاربر محسوب می شود.

هر چقدر این رابط جذاب تر باشد ، کاربر حس بهتری از کارکردن با سایت شما پیدا میکند و این قدرت شما را برای جذب و نگهداری مخاطب افزایش می دهد. بسته به میزان مهارت و سابقه سایت ، موسسه یا فردی که سفارش طراحی رابط کاربری سایت خود را به آن می سپارید ، قیمت پیشنهادی فرق خواهد داشت ولی شما بعنوان گرافیست ، بطور متوسط 8 تا 10 میلیون برای هر پروژه درآمد خواهید داشت که رقم بالایی برای یک پروژه منفرد محسوب می شود.

درآمد گرافیست ها از طریق طراحی بروشور:

بروشور نیاز همیشگی هر کسب و کاری بوده و میتوان گفت بهترین ابزار گرافیکی و فیزیکی برای تبلیغ محصول یا کسب و کارتان است.

بروشور ها انواع مختلفی دارند که شامل دو لت و سه لت می باشد. هر لت به معنی هر تا خوردگی روی یک بروشور است. در تصویر زیر میتوانید تفاوت بین بروشور دو لت و سه لت را مشاهده کنید.

درآمد گرافیست

نحوه قیمت گذاری روی این پروژه دقیقا به اندازه تعداد لت هایی که سفارش میدهید!

تا یادم نرفته بگویم که گرافیک یکی از راحت ترین مشاغل برای قیمت گذاری است! مانند همین بروشور که نام بردم ، باقی نمونه های گرافیکی هم بر اساس حجم محتوا ، سابقه و اعتبار گرافیست قیمت گذاری می شوند و این حُسن بسیار بزرگی برای این شغل است.

قیمت پیشنهادی گرافیست های آزاد در فضای مجازی برای هر لت از 150 هزار تومان شروع می شود. پس شما بعنوان یک گرافیست برای هر بروشور 2 لت که شامل 2 صفحه رو و 2 صفحه پشت است ، 600 هزار تومان درآمد خواهید داشت که این رقم برای بروشور 3 لت از 900 هزار تومان به بالا است!

درآمد گرافیست ها از طراحی کارت ویزیت:

کارت ویزیت یکی از پرکاربرد ترین محصولات گرافیکی در هر کسب و کاری است. هر پزشک ، وکیل ، مربی ، مهندس و … به کارت ویزیت احتیاج دارد. علاوه بر آن کارت ویزیت منحصر به افراد نیست و هر ارگان و نهادی برای تبلیغ و معرفی خود به کارت ویزیت احتیاج دارد.

بسیاری از گرافیست ها اولین بار با ایده ی طراحی و چاپ کارت ویزیت وارد این بازار شده اند. طراحی کارت ویزیت لذت بخش و راحت است و شما بعنوان گرافیست برای هر کارت ویزیت ، از 200 هزار تومان به بالا درآمد خواهید داشت.

مسیر یادگیری و کسب درآمد از گرافیک از دو نرم افزار قدرتمند و پرکاربرد می گذره ؛ یکی نرم افزار ایلوستریتور و دیگری افترافکت که روبوگراف برای هردوی این نرم افزارها دوره آموزش رایگان آماده کرده که می تونی ازشون استفاده کنی. برای شروع آموزش رایگان روی عکس زیر کلیک کن.

طراحی سربرگ:

طراحی سربرگ هم مانند کارت ویزیت لازمه ی هر کسب و کاری است. یک پزشک برای نوشتن نسخه بیمار به یک نسخه اختصاصی احتیاج دارد.

یک مغازه دار برای نوشتن فاکتور به سربرگ اختصاصی خود احتیاج دارد و این نشان دهنده اهمیت این مهارت در گرافیک است. شما بعنوان یک گرافیست برای طراحی هر سربرگ ، با توجه به سایز کاغذ ، از 120 هزار تومان به بالا درآمد خواهید داشت.

درآمد گرافیست ها از طراحی لوگو:

لوگو اصلی ترین ابزار گرافیکی شما برای معرفی کسب وکارتان است. هیچ متن و توضیح و تبلیغات دیگری به اندازه لوگو در ذهن مشتری نمی ماند. در واقع لوگو ، شناسنامه کسب و کار شماست.

به تعداد کسب و کار های روی زمین ، لوگو هست برای طراحی کردن! پس لوگو مهم ترین طرحی است که یک گرافیست میتواند طراحی کند و به دلیل حجم بالای تقاضا ، دست گرافیست همیشه برای طراحی ان باز است.

قیمت طراحی لوگو از 150 هزار تومان هست تا 30 میلیون تومان . بله 30 میلیون تومان!

مهارت گرافیست و سابقه فرد و موسسه ای که پیشنهاد می دهد تعیین کننده قیمت لوگو هستند. مثلا اگر یک هولدینگ بزرگ برای طراحی لوگو اقدام کند قطعا رقمی سنگین برای یک لوگوی خاص دریافت خواهد کرد.

گرافیست های باسابقه دنیای گرافیک در موسسه های تهران گاها تا 30 میلیون برای طراحی هر لوگو درآمد دارند اما بطور واقع گرایانه شما بعنوان گرافیست برای طراحی هر لوگو از 150 هزار تومان تا 5 میلیون تومان ، بطور متوسط حدود 1 تا 2 میلیون تومان ، درآمد خواهید داشت. خوش به حالتان!

میخوای طراح لوگو بشی ولی نمی دونی از کجا باید شروع کنی؟ اصلا نگرانی نداره، یه سر به آموزش طراحی لوگو روبوگراف بزن!

درامد گرافیست

طراحی پوستر و بنر مغازه، بنر سایت و بنر تبلیغاتی :

یکی دیگر از پردرآمد ترین مهارت ها که میتوانید تمرکز خود را بر روی آن بگذارید طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی است. باز هم با توجه سایز کاغذی که بنر و پوستر را روی آن طراحی می کنید و البته نوع بنر ، هزینه ها متفاوت است.

همین امروز که این مقاله را می نویسم گرافیست ها برای طراحی هر بنر و پوستر بطور متوسط از 200 هزار تومان تا 7 میلیون تومان دستمزد می گیرند. یعنی شما بعنوان گرافیست برای یک بنر ساده از 200 هزار تومان به بالا و برای پوستر یا بنر اختصاصی یک کسب و کار با تمام جزئیاتی که مشتری می خواهد ، از 1 تا 7 میلیون تومان برای یک پروژه درآمد خواهید داشت.

دوره های آموزش طراحی تابلو و بنر، دوره های جدید روبوگراف هستن که بصورت تخصصی تمام نکات طراحی تابلو مغازه، بنر سایت و بنر بیلبورد رو یادت میدن. برای مشاهده دوره ها روی عکس زیر کلیک کن.

طراحی پست های تبلیغاتی برای پلتفرم ها :

پلتفرم های مجازی که بیشتر با عکس و فیلم سر و کار دارند مانند اینستاگرام و روبیکا فضای کاری خودشان را دارند! همین حالا بسیاری از گرافیست ها بطور اختصاصی روی طراحی های مجازی تمرکز کرده اند و شما بعنوان گرافیست طراح مجازی برای طراحی هر پست اینستاگرامی تا 6 میلیون تومان دستمزد دریافت خواهید کرد.

درآمد گرافیست ها از طراحی کاراکتر:

فرض کنید یک کسب و کار مایل است کاراکتر اختصاصی خود را داشته باشد و در تمام صفحات وبسایت خود یا روی برچسب تمام محصولاتش از آن استفاده کند. شما بعنوان طراح کاراکتر برای هر پروژه تا 5 الی 7 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

دوره آموزش طراحی بنر ، دوره جدید روبوگراف هستش که بصورت تخصصی تمام نکات طراحی یک بنر مغازه، بنر سایت و بنر تبلیغاتی رو یادت میده. برای مشاهده دوره روی عکس زیر کلیک کن.

درآمد از راه طراحی صفحات اپلیکیشن های موبایل:

هر اپلیکیشنی مانند سایت برای عملکرد خود به صفحات بیشماری احتیاج دارد که این هم جزیی از طراحی رابط کاربری آن محسوب می شود. همانطور که گفته شد بسیاری از تیم های IT در شرکت ها از مهارت گرافیست ها بهره می برند و این یکی از آن هاست. شما بعنوان گرافیست برای طراحی صفحات اپلیکیشن از 8 تا 10 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

روبوگراف بزودی آموزش طراحی تجربه و رابط کاربری خودشو عرضه می کنه، ثبت نام کن تا جا نمونی!

طراحی تقویم های جیبی ، رومیزی و دیواری:

این نوع از طراحی در واقع ترکیبی از تمام مهارت های گفته شده است و شما میتوانید از 3 میلیون تومان به بالا برای هر هر تقویم دریافت کنید.

درآمد چاپخانه ها چقدر است؟ :

شغل چاپ شغلی فوق العاده است و بسیاری از گرافیست ها چاپخانه را  به عنوان کسب و کار خود انتخاب می کنند. مزایای داشتن چاپخانه این است که شما علاوه بر داشتن بستری برای دریافت سفارش مشتریان ، خودتان مسئولیت چاپ سفارش ها را هم به عهده می گیرید و این امتیازی بزرگ برای شماست. مشتریان شما می توانند برای تمام امور مورد نیاز خود از مشاوره و طراحی تا چاپ به شما مراجعه کنند.

شما بعنوان گرافیستی که چاپخانه تاسیس می کند می توانید به درآمد ماهی 50 میلیون و بیشتر برسید.

حقوق گرافیست ها در سال 1402 (تعرفه وزارت کار)

طبق اعلام نهاد های کشوری مانند وزارت کار و همچنین سازمان های خصوصی و دولتی ای که شاخص مناسبی برای تعیین حقوق افراد و مشاغل هستند ، تعرفه و حقوق گرافیست در سال 1402 به شرح زیر است:

حقوق طراح گرافیک در رشته های طراحی، تصویرسازی و انیمیشن سازی دارای مدرک کارشناسی و قبل از آن:

حقوق 5 الی 15 میلون تومان

حقوق و درآمد طراح گرافیک دارای مدرک کارشناسی ارشد:

حقوق 7.5 تا 20 میلیون تومان

درآمد طراحان ارشد و مدیران (مدیران بخش طراحی تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ):

حقوق 8.5 تا 30 میلیون تومان

امیدوارم از مطالعه مقاله حقوق و درآمد گرافیست در سال 1402 لذت برده باشید.

برای یادگیری رایگان به بخش های آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی به بخش دوره ها در منوی سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین وبگاه آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران.

89 فکر در مورد “ درآمد و حقوق گرافیست در سال 1402 چقدر است؟ + بازار کار

  1. ستاره پوراحمد گفت:

    سلام مقاله فوق العاده ای بود. لطفا در مورد اینکه چطور گرافیست بشیم (کلاس ها،ابزارها و …) هم آموزش بذارید. ممنون

    1. درود . روبوگراف به این هدف ساخته شده که شما رو به یک گرافیست موفق تبدیل کنه. از مقالات و آموزش ها استفاده کنید حتما به نتیجه دلخواه می رسید.

  2. احمدرضا گفت:

    درآمد گرافیست ها از چیزی که فکر میکردم خیلی بیشتره. یه بار واسه طراحی تابلوی مغازم به یه طراح لوگو تو اینستا سفارش دادم. هم خیلی طول کشید کارو تحویل بده هم خیلی دستمزد گرفت.
    خوش به حالشون
    اشتباه کردیم معماری خوندیم… باید گرافیک می خوندیم

  3. سمانه گفت:

    سلام مقاله عااااالی بود. من 17 سالمه و خیلی به آینده و کسب درآمد فکر میکنم. به گرافیک علاقه دارم تا حالا فقط اسکچ کار کردم ولی علاقمندم که گرافیک کامپیوتری رو یاد بگیرم. درآمد گرافیست ها خیلی خوبه و حتما مناسب یه زندگی خوب هست. ممنون از مقاله خوبتون.

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  4. سمیه راد گفت:

    سلام
    درآمد گرافیست ها واقعا بالاست اینم خوندم مطمئن شدم. دخترعموی من 2 ساله گرافیسته و میتونم بگم از گرافیست های مطرح روبیکاست. از همون اوایل شروع روبیکا اونم شروع کرد یه پیج زد. اوایل هم تو آموزشگاه گرافیک تدریس میکرد هم کانال میچرخوند ولی الان تمرکزش روی روبیکاست.
    تا جایی که من میدونم درآمد اش از 20 میلیون تومن در ماه بیشتره و همینطوری هم داره بیشتر میشه. منم به فکر افتادم گرافیک یاد بگیرم چون واسه گرافیست همیشه کار هست
    از نویسنده محترم مقاله چند تا سوال دارم ممنون میشم همرو جواب بدین
    دوره هاتونو دیدم ، خودتون کدوم دوره رو پیشنهاد می کنین؟
    سریع ترین راه رسیدن به درآمد تو گرافیک چیه؟ اگه میانبری هست عالی میشه توضیح بدین مچکر

    1. درود
      بسته به اینکه هدفتون چیه، می تونید یکی از دور ها رو ببینید. اگر درآمد سریع و بالاتر نسبت به بقیه آموزش ها میخواید دوره طراحی لوگو رو پیشنهاد میکنم.
      با مطالعه و تمرین مستمر میتونید تو زمان مناسب به درآمد برسید. واقع گرا و صبور باشید انتظار نتیجه یک شبه نداشته باشید

  5. نگار گفت:

    سلام و عرض ادب
    نوشته‌تون فوق العاده بود
    سوال دارم در مورد درآمد گرافیست ها
    چقدر طول می کشه به درآمد مثلا ۲۰ میلیون در ماه برسیم؟
    برای شروع کار به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟
    چند درصد از درآمد گرافیست میره به جبران مواد اولیه و ابزارا؟ چند درصد از درآمد سوده؟
    لطفا در مورد تعرفه‌ی وزارت کار هم مطلب بذارید چون شاید هدف همه از کسب درآمد از گرافیک بازار آزاد نباشه
    سپاس.

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      بستگی به خودتون ، میزان مهارتتون و محیط کارتون داره. قطعا کسی که توی اداره یا چاپخونه استخدام میشه نسبت به گرافیست آزاد و فریلنسر سریع تر به درآمد میرسه اما تو بلند مدت فریلنسری درآمد بیشتری خواهد داشت.
      شما فقط به یک لپتاپ احتیاج دارید.
      یکی از مزیت های گرافیک کامپیوتری اینه که تقریبا تمام دریافتی شما سود هستش.
      چشم توی آپدیت بعدی همین مقاله تعرفه های وزارت کار رو اضافه می کنیم.

  6. مریم سبحانی گفت:

    سلام لطفا در مورد تعرفه وزارت کار و حقوق گرافیست ها مطلب بذارید. اگر کسی بخواد تو بخش های دولتی استخدام بشه چقد درامد خواهد داشت؟

    1. درود . چشم توی آپدیت بعدی به همین مقاله اضافه میشه

  7. شاهرخ گفت:

    گرافیک واقعا درآمد بالایی داره. الان برای یه طراحی ساده حداقل 500 هزار تومن میگیرن. مرسی روبوگراف جان
    به سرم زد یه چاپخونه باز کنم. انگیزمو قوی تر کردی

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار ماست ، موفق باشید

  8. بهمن گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما
    درآمد گرافیست ها به این موارد محدود نمیشه. طراحای گرافیک گاها پروژه های بزرگ و سنگین قبول میکنن و از 3 ماه تا 1 سال واسش وقت میذارن. مثلا شهرداری و سازمان امور شهری فراخوان میدن و گرافیست استخدام می کنن و حقوق خوبی هم میدن. دیوارنگاره ها و طراحی های شهر معمولا اینطوری انجام میشه.
    درآمد رشته گرافیک واقعا بالاست اگه کسی این کامنتو می بینه و میخواد رشته دبیرستان انتخاب کنه حتما به گرافیک فکر کنه.

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      بله همین طوره ولی چون این مشاغل محدود هستن توی مقاله ازشون اسم نبردیم

  9. زاهدی گفت:

    فکر میکردم گرافیست ها درآمد ندارن این مبالغ که خیلی خوبه. بزنیم تو کار گرافیک

  10. عباسی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    مقاله خیلی جامع و کاملی در مورد درآمد گرافیست ها بود. طراحان گرافیک شغل خیلی خوبی دارن هم راحته هم استرس نداره هم درآمد بالایی دارن.
    اینجانب ۴۳ سالمه و دارم به تغییر شغل فکر میکنم. مقاله های شما به تغییر ذهنیتم جهت میده از تلاشی که برای سایت میکنید ممنونم.

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  11. هدایتی گفت:

    گرافیک درآمد خیلی بالایی داره. میشه یه سایت برای گرافیک راه انداخت و سفارش گرفت. قطعا درآمد خیلی بالایی خواهد داشت. میخواستم یه پیشنهاد بهتون بدم.
    طراحی سایت شما فوق العاده است موافقید باهم همکاری کنیم و یه سایت راه بندازیم؟ من کرمانشاه هستم. از بابت درآمد و … بقیه کارا هم باهم صحبت می کنیم. و اینم بگم قصدم رقابت با سایت شما نیست. یه سایت برای ثبت سفارش کارای گرافیکی راه بندازیم. منتظر نظرتون هستم

    1. درود . متاسفانه الان امکان چنین همکاری ای وجود نداره. ممنون از پیشنهادتون

  12. حسام گفت:

    درود
    عاااااالی بود دم شما گرم
    ترغیب شدم برم گرافیک چون بازار کار و درآمدش خوبه

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار منه

  13. کیمیا گفت:

    سلام لطفا در مورد ورود به بازار کار هم مطلب بذارید.
    چجوری پیج بزنیم
    چیکار کنیم زودتر بالا بیاد
    چطوری رزومه بسازیم
    منظورم ایناست
    سپاس

    1. درود
      بزودی یه مقاله در مورد آموزش ورود به بازار کار روی سایت قرار میدم

  14. امیرحسین گفت:

    سلام
    میشه در مورد سیستم و مشخصات فنی مطلب بذارید؟ من لپتاپم یخورده قدیمیه نمیدونم نرم افزارای سنگینو می کشه یا نه
    کلا سیستم موردنیاز برای گرافیک کامپیوتری چیه

    1. درود
      بله بزودی یه مقاله در مورد مشخصات فنی مورد نیاز گرافیک روی سایت قرار میدم. گوش به زنگ باشید!

  15. مهدی صفیلو گفت:

    مقاله فوقالعاده عالی بود. به شخصه بر این باورم که یک گرافیست نه تنها در ایران بلکه در هر جای دنیا که باشه میتونه به راحتی در کوتاهترین مدت به درآمدهای چشمگیری برسه. خصوصا در چند سال اخیر که خواه ناخواه به این رشته به بهترین شکل ممکن بها داده میشه

    1. درود مهدی عزیز
      ممنون از نظر ارزشمندت

  16. فاطمه مولایی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و دوستان
    لطفا در مورد موضوعات زیر مقاله بذارید ممنون :
    حقوق وزارت کار برای گرافیست ها
    حقوق شرکت های خصوصی برای گرافیست ها
    درآمد گرافیک تو شهرای مختلف ( منظورم تعرفه اس)
    فرق درآمد گرافیک کامپیوتری و کار با دست
    سپاس

    1. درود . سپاس
      مقاله بروز رسانی شد و الان میتونین تعرفه وزارت کار رو هم مطالعه کنین

  17. جمشید گفت:

    حقوق گرافیست ها در سال 1402 بیشتر شده. خیلی بیشتر از چیزی که تو مقاله ذکر کردین. گرافیست ها واقعا حقشونه این همه درآمد و حقوق داشته باشن. کشور داره با گرافیست ها میچرخه

  18. الهام گفت:

    حقوق گرافیست ها خیلی خوبه. پسرم الان 12 سالشه. برعکس خودم و بقیه همسن و سالام که استعدادمون هدر رفت نمیذارم این اتفاق واسه پسرم بیوفته. گرافیک خیلی گسرتده و پرکاربرده
    از همین الان پسرمو آشنا میکنم با گرافیک که اگه علاقه مند شد ادامه بده و راهشو از الان پیدا کنه. مرسی از این مقاله زیبا. سایتتون فوق العاده است

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار منه ، موفق باشین

  19. حامد جلالی گفت:

    حقوق گرافیست در سال 1402 سرچ کردم و به این مقاله رسیدم. خیلی خوب و جامع بود. درآمد گرافیست ها بالاست و بایدم اینطور باشه. طراحی گرافیک یکی از مهم ترین شغل های دنیاست.
    علاوه بر اینکه درآمد و حقوق گرافیست ها بالاست ، کیفیت شغل شون هم بالاست. فکر می کنم اگه 10 تا شغل راحت و باحال و بدون استرس وجود داشته باشه یکیش همین طراحی گرافیک هستش. حقوق گرافیست هم مزید بر علت به این خوشحالی و راحتی اضافه می کنه.
    سپاس فراوان از مقاله خوبتون

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  20. عرفان گفت:

    وااااو نمیدونستم حقوق گرافیست ها انقدر بالاست. برم گرافیک یاد بگیرم. اخیرا مراسم عروسی داداشم بود. رفتیم کارت عروسی سفارش بدیم. طراحی ها به دلمون نمی نشست گفتیم از اول یه دونه سفارشی واسه ما طراحی کنن.
    گفت قابلتونو نداره میشه 5 میلیون!
    درآمد گرافیست ها واقعا بالاست. اون روز واسسم کافی نبود حتما باید این مقاله رو می دیدم. آموزش هاتونو کی بارگزاری میکنین؟ مشتاقم بخرم واقعا
    طراحی کارت عروسی هم آموزش دادین تو دوره ها؟

    1. درود . آموزش ها طوری هستن که بعدش میتونید هر چیزی بسازید ، این دیگه به ذوق و سلیقه و انتخاب خودتون بستگی داره که چی بسازید.

  21. مسعود گفت:

    درآمد و حقوق گرافیست ها بالاست اما طراحی گرافیک یه بدی هایی هم داره. به نظرم بزرگ ترین بدیش اینه که از صبح تا شب باید بشینی پای لپتاپ و واسه مشتری کار بسازی. نمیتونی بری بیرون. نمیتونی زیاد دوستاتو ببینی. نمیتونی خیلی تو کارت خلاقیت به خرج بدی چون باید چیزی رو اوکی کنی که کارفرما میخواد. باید همش سعی کنی خودتو بالا و مطرح نگه داری بین بقیه گرافیست ها که حقوق و درآمد ات کم نشه ، محبوبیت ات کم نشه.
    خلاصه به نظرم خیلی دردسر داره و نمی ارزه. دنبال یه شغل خوب میگردم ولی احتمالا اون شغل طراحیی گرافیک نخواهد بود حتی با وجود درآمد بالاش

  22. مریم احمدی گفت:

    حقوق گرافیست ها بالاست. چه گرافیست تو دولت استخدام بشه چه یه گرافیک دیزاینر باشه تو یه شرکت خصوصی چه خودش کار کنه ، درآمد و حقوق شون بالاست.
    چند وقتیه خداروشکر دارم کنار کار اصلیم تو انتشارات دانشگاه ، بعدازظهرا طراحی گرافیک تمرین می کنم. خیلی خوشحالم که ای مسیرو انتخاب کردم. هر روز بیشتر مصمم میشم که انجامش بدم. هدفم اینه که انقد تمرین کنم که حرفه ای بشمو بعدش شروع میکنم به کار کردن با قیمت پایین.
    کار و بارم که گرفت بعدش از شغل اولم استئفا میدم و طراحی گرافیک میشه شغل اصلیم.
    این مقاله رم خوندم مصمم تر شدم. ممنونم از راهنمایی هاتون.

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون
      باعث افتخار منه خوشحالم مفید بوده

  23. محسن قیاسی گفت:

    درآمد گرافیست ها ارتباط مستقیمی با مهارتشون داره. هرچقدر مهارت شما توی طراحی گرافیک که اکثرا هم همون ایلوستریتور میخوان ، بالا باشه ، شانستون برای گرفتن شغل های با حقوق و درآمد بالاتر بیشتره.
    دوستانی که کامنت منو می خونین به این نکته حتما توجه کنین:
    سعی کنین هر نوع طراحی ای که ترند میشه رو فالو کنین و مثل اون طراحی کنین. ینی مثلا اگه طرح های مینیمال داره توی سایت ها مختلف و طراحی لوگو و … مد میشه شما هم برین همونو تمرین کنین بعد تو کسب و کارتون استفاده کنین.
    سعی نکنین حرکت های مکش مرگ من بزنین چون جامعه اون چیزی که ترند شده رو می پسنده. معمولا این جور موقع ها گرافیک های تازه کار سعی میکنن خلاقیت به خرج بدن و یه طرحی بزنن که نبوده تا حالا که به این وسیله بتونن حقوق و درآمد بالاتری بدست بیارن و خوب پول دربیارن ولی این اشتباهه.
    باید باب میل مخاطب طرح بزنین نه اون چیزی که خودتون میخواین وگرنه میمونه رو دستتون. امیدوارم مفید بوده باشه. مرسی از مدیر محترم

    1. درود. سپاس از نظر ارزشمندتون
      درسته همینطوره

  24. احمدرضا زرگری گفت:

    وااااو درآمد و حقوق گرافیست ها واقعا بالاست.
    به نظرم یکی از مزایای گرافیک و گرافیست ها اینه که تعرفه هاشون همراه تورم میره بالا
    ینی هرچقدر تورم بره بالا ، درآمد و حقوق گرافیست ها هم همراهش میره بالا
    البته واقعا حقشونه و نوش جونشون
    توی اینستاگرام چند تا طراح می شناسم که هم کارشون خیلی تمیزو عالیه هم درآمد و حقوق خیلی بالایی دارن
    واقعا خوش به حالتون

  25. زهرا گفت:

    چه کلاهییییی سرمون رفتهههههههه
    رفتم چهارسال کامپیوتر خوندم اخرش درآمد و حقوق گرافیست از من بیشتره
    خودمو نمی بخشم
    باید گرافیست میشدم
    یه دونه نرم افزار بلد می بودم الان وضعم این نبود
    بجای تعمیر لپ تاپ دوست و آشنا الان درآمد و حقوق داشتم واسه خودم
    همین اخر هفته اموزش طراحی لوگو رو میخرم بلکه تا آخر سال یه فرجی بشه
    مدیر عزیز لطفا کامنت منو تایید کن که سر بقیه دوستان کلاه نره

  26. رقیه گفت:

    حقوق و درآمد گرافیست ها چقدر بالاست نمی دونستم
    سه ماه خودمو علاف کردم و رفتم Icdl یاد گرفتم که یه شغلی توی یه شرکتی گیرم بیاد اگه میدونستم حقوق و درآمد گرافیست ها چقدره حتما این مدتو صرف یادگیری طراحی گرافیک می کردم.
    دو برابر این حقوق که شرکت بهم میده بعنوان کارمند روابط عمومی رو می تونستم توی گرافیک دربیارم.

  27. داداش زاده گفت:

    حقوق گرافیست ها رو فقط مهارت شون تعیین می کنه
    یادمه یه جایی کار میکردم مدیرم کارای خود شو گردن من مینداخت
    میگفت باید فلان گزارشو درست کنی و فلان کنی و …اینا
    یه روز قرار شد یه اینفوگرافیک مثل مال دیجی کالا درست کنم درباره آیین نامه استخدام شرکتمون
    یادمه داشتم ساخت اون تلاش می کردم که مدیر تبلیغات بهم گفت آقای فلانی اگه گرافیک بلدی برو به بخش منابع انسانی برو که ترفیع بگیری
    ولی نه من اون قدرا بلد نبودم و داشتم یه چیزی سرهم می کردم با نرم افزار ورد
    خواستم بگم اگه اون موقع گرافیک بلدم بودم حتما درآمد و حقوق گرافیست رو می گرفتم و دیگه تو اون بخش کسل کننده شرکت نمی موندم. کارمم هم پردرآمد تر بود هم قشنگ تر
    ولی حیف

  28. سیامک گفت:

    حقوق و درآمد گرافیست ها انقدر بالاست ینی؟ کاش گرافیست میشدم
    سال ۸۷ دیپلم گرفتم رفتم سربازی
    بعدش چند سال از روش گذشت رفتم کارشناسی برق خوندم
    بعدش پشیمون شدم رفتم روانشناسی
    ولی کاش گرافیک میخوندم
    یه سوالی دارم حالا نویسنده محترم یا بقیه دوستان ممنون میشم جواب بدین
    چند وقت طول می کشه یه مهارت رو تو گرافیک یاد بگیریم؟
    اگر مهارت مون متوسط باشه چند وقت طول میکشه که به حقوق و درآمد یه گرافیست خوب برسیم؟
    مرسی از توجهتون

    1. درود
      حدود سه ماه زمان می بره که به یه نرم افزار تا حد مناسبی مسلط بشین
      بستگی به تلاشتون داره ولی اگه نکته های گفته شده توی دوره ها و مقالات رو رعایت کنید ، سه ماهه می تونین به درآمد برسین

  29. کاکاوند گفت:

    اوووه چقد کامنت ماشالا
    حقوق و درآمد و مزایای گرافیست ها واقعا بالاست. یکی از دوستای من توی یه شرکت گرافیست هستش حالا من دقیق نمیدونم بهش میگن طراح رابط کاربری
    چند وقت پیش به هزینه خود شرکت رفته بود کیش. ازش پرسیدم چجوری و اینا گفت این سفرهارو شرکت میده بصورت دوره ای بین کارمندا پخش میکنه. حالا نمیدونم اون شرکت خیلی به کارمنداش حال میداد یا حقوق و درآمد گرافیست ها تو تمام شرکت ها همینه. به هرحال خوش بحالتون

  30. قائمی گفت:

    چقد کامنت
    بیشتر متن مقاله فقط کامنت هست
    سوال دارم چند تا ممنون میشم جواب بدین
    این حقوق و درآمدی که برای طراح معمولی با مدرک های مختلف نوشتین، چقدر طول می کشه به این حقوق و درآمد برسیم؟
    اینا طبقه بندی هم دارن؟ ینی مثلا حقوق و درآمد طراح معمولی با طراح ارشد خیلی فرق می کنه؟
    و یکی هم اینکه چقدر طول می کشه به این درآمد ها برسیم؟
    توی اینستاگرام و اینا که معلومه هرچقدر بیشتر تلاش کنی بهتره ولی توی شرکت ها و ادارات چقدر طول میکشه؟ ممنون از توجهتون

  31. رمضانی گفت:

    درآمد و حقوق گرافیست کمتر از چیزیه که باید باشه. حالا برای من که برای یه اداره دولتی کار میکنم اینجوریه و راضی نیستم
    قرار بود درآمد و حقوق گرافیست در سال 1402 بره بالا ولی به نسبت شغل های دیگه بالا نرفته. البته اگه توی شرکت های خصوصی شاغل باشین درآمد و حقوق تون بالاتر خواهد بود. حالا کار من طوریه که دورکاری انجام میدم و تو خونه هستم و فقط برای یه سری جلسات میرم اداره و اگه اونجا ثابت بودم احتمالا درآمدم بیشتر بود.

  32. saeed گفت:

    یه پیج اینستاگرام هست اینو من با ادمینش حرف میزدم میگفت از بیرون به نظر میاد گرافیک زیاد درآمد نداره ولی خداروشکر من درآمدم خوبه. میگفت ماهی راحت 30 تا 45 تومن رو میزنم اونم فقط با سفارش گیری لوگو و کارت ویزیت!
    شما حساب کنید چقدررررر کسب و کار هر روز و هر روز و هر ماه دارن تاسیس میشن که فقط یکی از گرافیست ها توی اینستاگرام این همه درآمد داره.
    گرافیک یاد بگیرید دوستان ضرر نمی کنید. حقوق و درآمد و مزایاش خیلی بالااااست

  33. محمدرضا خانمحمدی گفت:

    درآمد و حقوق گرافیست ها نسبت به کاری که میکنن خییییل عالیه. اینو منی میگم که گرافیست هستم. تا سال 97 من تو کار جوشکاری صنعتی بودم و این کار منو خیلی اذیت میکرد. خیلی سخته دائم درحال کارکردن با آهن الات باشی مخصوصا واسه من زیاد روحیه ام با این کار سازگار نبود ولی بخاطر درآمد و حقوق اش تو کارگاه بودم.
    تا اینکه اومدم کارکردن با فتوشاپُ یاد گرفتم و شروع کردم آروم آروم کار کردم و نمونه کارامو میذاشتم تو اینستا. بعد یه مدت بدون اینکه حتی قصدم فروش بوده باشه میومدن پیوی و میگفتن فلان سفارشو میخوایم.
    منم چند تایی درست کردم و آروم آروم خوشم اومد و تو این شغل موندگار شدم.
    درآمد و حقوق من الان نه تنها از قبل بیشتره بلکه جدا از درآمد خیلی دارم از کارم لذت می برم چیزی که قبلا نبوده تا حالا.
    اینم واسه دوستانی که میخوان گرافیست بشن ولی هنوز شک دارن. ادامه بدین و برین تو دل قضیه. حتما موفق میشین.

  34. مرادی گفت:

    حقوق و مزایای گرافیک و کرافیست ها خیلی خوبه. یه روز اگه تو شغل من بودین بیشتر قدر شغل خودتونو می دونستین.
    الان به نظرم بهترین زمانه واسه گرافیست شدن چون هر روز داره کسب و کار راه میوفته. هر روز پیج های تبلیغات دارن بیشتر میشن. هر روز محتوای بصری بیشتر طرفدار پیدا میکنه واسه همین حتی فکر میکنم گرافیست ها تعدادشون کم هم هست. حالا شما فکر کن درآمد گرافیست های اینستا چقدره

  35. پسر شیطون گفت:

    مقاله عالی بود ممنون بابت اطلاع تعرفه و حقوق و درآمد
    بالاخره یه سایت درست و حسابی گرافیکی پیدا کردیم. خوبه کارت

  36. حدیث گفت:

    سلام
    من به گرافیک کامپیوتری خیلی علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم. شغل هایی که اسم بردین و حقوق و درآمدشون خیلی خوبه ولی نمیدونم از کجا شروع کنم.
    قصدم هم این نیست که گرافیست فریلنسر بشم چون ریسک اش بالاست حداقل به نظر من. میخوام اگه خدا بخواد تو یه شرکت یا چاپخونه استخدام بشم و خیالم از حقوق و درآمد راحت باشه.
    میشه راهنمایی کنین هرکدوم از دوره هاتون چه مزایایی داره؟
    خودتون کدوم دوره آموزشی رو پیشنهاد میدین؟
    منی که هدفم استخدام شدنه چقدر طول میکشه به طراحی مسلط بشم؟
    موقع استخدام چه چیزی واسه کارفرما مهمه؟
    ممنون میشم سریع جواب بدین

    1. انتخاب آموزش ها به سلیقه و هدف خودتون بستگی داره. اگه به انیمیشن سازی علاقه دارین میتونین موشن گرافیک رو انتخاب کنید. ولی با تهیه آموزش ایلوستریتور دستتون بازتر خواهد بود. برای استخدام شما باید تا می تونین نمونه کار بسازین ، همچنین اگر تونستین توی مسابقات و چشنواره ها شرکت کنین تا مقامی که میارین به منزله سابقه براتون در نظر گرفته بشه.

  37. فرشاد گفت:

    می بخشین اگه امکانش هست در مورد انیماتورها بیشتر مطلب بذارین. در مورد حقوق ، درآمد و تعرفه ها و همچنین اینکه چطور میتونیم وارد شرکت های انیمیشن سازی بشیم هم مقاله بذارین. مرسی

  38. صادقی گفت:

    بازار کار گرافیک تو سال 1402 واقعا گرفته. اینستاگرام پر شده از گرافیست. بعد تو پیج هر کس میری می بینی دو روز یه بار پست میذاره از لوگو یا کارت ویزیتی که برای جایی طراحی کرده. بعد فکر کنم راااحت 2 میلیون واسه هر سفارش میگیرن
    چه اشتباهی کردیم گرافیست نشدیم

  39. یسنا گفت:

    عاااااالی بود مرسی از بابت اطلاعات خیل مفید بود. حتما گرافیست شدن رو مدنظر قرار میدم با اینکه رشته تحصیلیم نیست. خیلی خوب میشه بتونم یه حقوق و درآمد تو سال 1402 واسه خودم بسازم با گرافیک.

  40. سمیه گفت:

    اولین اینکه دست شما درد نکنه که کامنت های سایتو باز گذاشتی. بیشتر سایتا باید حتما ثبت نام کنی و اکانت بسازی تا اجازه بدن دو کلام نظر بدی. این خیلی واسم جالب بود.
    و اینکه بعععععله بازار کار گرافیک تو سال 1402 گرفته واقعا. دخترخاله من طراح لوگو هستش. ایشون حالا جزو کله گنده های اینستاگرام و فضای مجازی نیست با این حال هر هفته یه سفارش لوگو و ست اداری می گیره و تحویل میده.
    حالا شما حساب کن درآمد گرافیست ها چقدر بالاست الان.
    واقعا تو پیک کاری طراحی گرافیک هستیم.

  41. مسعود گفت:

    بازار گرافیک تو سال 1402 اونقدرا که فکر می کنید خوب نیست. الان دیگه همه کار گرافیک میکنن. همه بلدن یه چیزی با نرم افزار های مختلف بسازن. الان شما برو فضای اینستاگرام ببین از در و دیوار گرافیست می ریزه سرت. باز حقوق و درآمد گرافیست تو شرکت و اداره ها بد نیست چون می دونی قراره آخر ماه یه پولی بیاد.

  42. تقی لو گفت:

    حقوق و درآمد گرافیست ها انقدر بالاست یعنی؟
    باورم نمیشه
    به نظرم حقوق روانشناسا بالاست نسبت به کاری که می کنن. ساعتی ۲۰۰ هزار تومن میگیرن میگن افسرده نباش قربونت برم. با دسوتات برو کوه … از این حرفا
    کلا شغل هایی که بهشون نمیخوره درآمد داشته باشن ، اتفاقا درآمدشون بالاست

  43. ناشناس گفت:

    عااااالی بود

  44. احسان گفت:

    من گرافیستم و از اینکه همه دارن کار گرافیک میکنن ناراضیم. الان دیگه همه دارن میان تو کارای کامیپوتری مثل گرافیک. به من حق بدین ناراضی باشم
    چه میشه کرد
    مردم همیشه باهم سرریز میشن تو یه شغل
    یه بار پزشکی
    یه بار مهندسی
    الانم به نظر میاد گرافیک

  45. رها گفت:

    قشنگ بود

  46. alirezafathibadboy123 گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود. بهتر از هر مقاله دیگه ای که تا حالا درمورد بازار کار گرافیک خوندم. این سایتُ بوک مارک میکنم
    از الان به بعد مطالب گرافیکی رو از اینجا چک میکنم

  47. تقی زاده گفت:

    من فکر میکردم هوش مصنوعی بیاد بازار کار گرافیک رو خراب میکنه ولی اینطوری نشد خداروشکر. با قدرت ادامه بدین عزیزان گرافیست

    1. جوادی گفت:

      چه ربطی به این مقاله داشت

  48. قاسمی گفت:

    جدا از اینکه حقوق و درآمد گرافیست در سال ۱۴۰۲ چقدره ، باید پولسازی بلد باشیم. اگه پولسازی بلد باشیم از هر کاری میشه پول خوبی بدست آورد هم کسب و کار شخصی هم اداری و شرکتی.
    باید اول تو کارمون تخصص بالا داشته باشیم بعد بتونیم به بهترین شکل محصول یا خدماتمونو بفروشیم.
    همین کافیه تا از گرافیک یا هر بازار دیگه ای پول بسازیم.
    درسته همش این نیست ولی قطعا پیش نیازش همینه.

  49. فخیمی گفت:

    نصف بیشتر صفحه فقط کامنته

  50. بری فرد گفت:

    الان میگن بازار کار خوابیده و زیاد خوب نیست. میگن رکود هست

  51. یاسین گفت:

    عالییییی بود شما تا الان کجا بودی؟؟؟؟ همه چیز این سایت عالیه

  52. صدیقی گفت:

    به نظرم گرافیست اگر خوب ظاهر بشه درآمد و حقوق خوبی خواهد داشت
    به سالش هم ربطی نداره حالا اینو میگم چون هم یه سری از دوستان نوشتن درآمد و بازارکار گرافیک انقدی که اینجا نوشته خوب نیست هم اسم مقاله به سال ۱۴۰۲ اشاره کرده
    اگر گرافیست خوب عمل کنه، خودبخود مردم میان دنبالش جذبش میشن
    نیازی نداره نگران بازار باشه چون بازار همییییییشه به گرافیست نیاز داره

  53. Tatallo گفت:

    از یه گرافیست تو اینستاگرام درآمد‌شو پرسیدم البته نگفتم درآمد شما چقدره خخخ
    گفتم واسه فلان کار طراحی مثلا طراحی لوگو چقدر میگیرین و چقدر طول میکشه کارو تحویل بدین
    گفت ۱ میلیون و ۶۰۰ واسه هر لوگو
    و حدود ۱ هفته هم زمان میبره
    حالا ایشون تقریبا همه چی سفارش میگرفت ولی اگه فقط درآمد و حقوق لوگو رو حساب کنیم میشه ماهی ۶ میلیون و ۲۰۰
    کم نیست؟
    تو اون یه هفته فقط لوگوی یه نفرو میسازه؟
    مگه طراحی لوگو چقدر طول میکشه؟
    حالا فرض کنیم واسه ۳ نفر میسازه
    میشه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومن هر هفته
    ماهی ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن
    اگه اینجوری باشه باز بد نیست

  54. کرمی گفت:

    تقربیبا هر شغل و مقامی درآمد بالا میتونه داشته باشه به شرطی اینکه خوب عمل کنیم
    همه دنبال شغل پردرآمد می گردن
    تا تو نت میزنی پول یا شغل میاد درآمد و حقوق گرافیست چقدر است و …
    اینارو ول کنین
    اگه تو کارتون متخصص باشین واسه کارتون سر و دست میشکنن و حاضر میشن هر مبلغی بگین پرداخت کنن
    حرفه ای بشین، خودتون درآمد خودتونو تعیین کنین

  55. سلطانی گفت:

    به نظر منم درآمد و حقوق گرافیست به مهارت و قدرت ابراز خودش بستگی داره
    یعنی اینکه چقدر میتونه اثر خودشو مهارت خودشو به بقیه نشون بده
    به نظرم حتی دومی از اولی مهم تره
    چقدر آدم هستن از جمله گرافیست ها که بالاترین مهارتو دارن ولی دیده میشن
    چقدر هم زبادن کسایی که مهارت کمی دارن ولی دیده میشن و جای قبلی هارو میگیرن

  56. رها گفت:

    کامنتا عالین 😁

  57. حاجیلو گفت:

    من اکثر مقالات سایتو خوندم فک کنم این یکی بیشترین لایک و کامنت جنجالی رو داره
    منم مثل دوستمون فک میکنم نباید دنبال پول و درآمد باشیم
    یعنی نباید این معیار قرار بگیره
    هر شغلی ظرفیت پولسازی داره، قطعا درآمد و حقوق گرافیست هم به همین وابسته اس

  58. صبا گفت:

    یکی از دوستای من عضو تیم تولید محتوای یک شرکت بزرگه
    همه‌ی کارای گرافیک شونو اینا انجام میدن
    اگه خوب عمل کنن و تبلیغاتشون حالا چه تبلیغ پوستری مثل بنرای اول سایت دیجی کالا چه تبلیغات تلویزیونیشون خوب بترکونه
    اینا علاوه بر حقوق عادی ، یه پاداش خوبی هم میگیرن
    خلاصه که وضعشون خوبه
    اگه کسی به نقطه اوج هر شغلی بتونه برسه، حقوق و درآمد خوبی هم خواهد داشت

  59. قربانی گفت:

    محتوای مقاله درآمد و حقوق گرافیست خوب بود تو این شکی نیست
    ولی دوستان تو کامنتا یکم بیراهه رفتن
    ما یه فامیل داریم ایشون تو کار خشکبار هستش
    یه مغازه کوچیک تو بازار داره ، ینی مغازه رو ببینی میگی این بترکونه بتونه ماهی ۱۰ تومن سود کنه ولی واقعیت برعکسشه
    مالک مغازه میلیاردره تو بهترین نقطه شهر خونه داره ، تازه خودش بیشتر وقتا مغازه نیست و شاگرداش اونجارو می چرخونن خلاصه که نوع شغل مهم نیست مهم عملکرد شماست
    تو اون راسته کلی خشکبار فروشی هست ولی هیچ کدوم به اندازه ایشون درآمد نمیکنن
    گرافیک هم میتونه درآمد بالایی داشته باشه ولی باز به خود ما بستگی داره

  60. صامتی گفت:

    چقدر طول میکشه به درآمد و حقوقی که اشاره شده برسیم؟

  61. منزوی گفت:

    واسه تمام اخبار و اطلاعات دنیای گرافیک مثل رشته ها و مقاله ها و شغل ها و درآمد و حقوق و … میام اینجا.عالی هستید

  62. جواد گفت:

    الان چون تندتند داره کسب و کار راه میوفته ، مردم به لوگو و کارت ویزیت و تابلوی مغازه و بروشور و کلیپ تبلیغاتی و … نیاز دارن. الان پول تو ایناس
    از ما که گذشت شما برین سراغ اینا پول دربیارین

  63. مجیدی گفت:

    سلام اینجا نوشتین حقوق گرافیست ها تو سال ۱۴۰۲ میخواد فلان درصد افزایش پیدا کنه ولی هیچ اتفاقی نیوفتاده تا الان. حالا بماند که من با قانون کار حقوق میگیرم و حقوقم فرقی با شغلای دیگه نداره

  64. طهماسبی گفت:

    ای بابا عزیزمن حقوق ما کی رفته بالا که این دومیش باشه من دارم اندازه دو تا طراح حرفه ای تو شرکت کار میکنم ولی قانون کار حقوق میگیرم….

  65. سهیل گفت:

    این افزایش حقوق و درآمدی که شما نوشتین اتفاق نیوفتاده من با قانون کار حقوق میگیرم…

  66. محمد گفت:

    سلام ببخشید من معلول هستم من تازه میخوام یاد بگیرم فتوشاپ و طراحی شما گفتین لوگو آیا من میتونم از خونه کار بگیرم بعد از مهارتم؟
    ایا اشباع نشده کار طراحی و فتوشاپ؟

    1. درود بر شما دوست عزیز، از تاخیر تو پاسخگویی عذر می خوام. هیچ حرفه و مهارتی هرگز اشباع نمیشه و این به تلاش ما بستگی که چقدر تو اون مهارت حرفه ای بشیم و بالا بریم. توی تمام دوره ها یک جلسه درمورد سختی های کار طراحی گرافیک صحبت کردم و کمکتون می کنه. بله می تونید دوره ها رو تهیه کنین فقط دوباره اشاره کنم که دوره های من با نرم افزار ایلوستریتور تدریس شدن نه فتوشاپ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *