گرافیک

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ این سوالی است که بسیاری از علاقمندان دنیای طراحی گرافیک می پرسند و امید دارند که روزی بتوانند به این هدف برسند.

ولی آیا می توان بدون دانشگاه رفتن و صرف چهار سال زمان طراح گرافیک شد؟ جواب قطعا بله است! بسیاری از گرافیست هایی که در اینستاگرام درآمدهای چند ده میلیونی دارند فاقد تحصیلات دانشگاهی مربوطه هستند. پس اگر آن ها توانسته اند ، شما هم می توانید.

چگونه بدون رفتن به دانشگاه گرافیست شویم؟

گرافیست ها داستان سرایان بصری هستند. آنها از طریق ترکیب و ساخت تصاویر و کلمات اطلاعات را به هم منتقل می کنند و مخاطبان را درگیر معنای نهفته اثر خود می کنند.

طراحان گرافیک از عناصر طراحی مانند اشکال، رنگ ها ، خطوط و بافت ها برای تولید طیف وسیعی از آثار هنری استفاده می کنند.

فرقی نمی کند که قصد یک فرد از مراجعه به گرافیست چیست ، هرکسی و هر کسب و کاری به گرافیست ها احتیاج دارد. طراح های گرافیک مهارتی گسترده از طراحی لوگو برای یک کسب و کار تا طراحی و دیزاین فضای داخلی یک شرکت و ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی برای آن ها را دارا هستند. صادقانه بگویم تصور جهان بدون گرافیست ها غیر ممکن است!  

اگر قصدتان تبدیل شدن به یک گرافیست است به شما تبریک می گویم ، این شغل یکی از بهترین و ارزشمندترین مشاغل دنیاست.

با اطمینان کامل به شما می گویم که به راحتی آب خوردن می توانید بدون دانشگاه رفتن گرافیست شوید! فقط کافیست قدم در این راه بگذارید و کارهای عملی مورد نیاز در این مسیر را انجام دهید.

در ابتدا پیش از شروع باید پیش خودتان بررسی کنید که می خواهید در کدام شاخه از دنیای گرافیک حرفه ای شوید؟

طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر مغازه و فروشگاه، طراحی رابط کاربری سایت ها و اپلیکیشن ها ، طراحی ست های اداری و شرکتی مانند لوگو ، بروشور و سربرگ و ده ها شغل دیگر وجود دارند که گرافیست ها به آن ها مشغول اند و درآمد چند ده میلیونی در ماه کسب می کنند.

اگر هنوز نمی دانید که چه شغلی از رشته طراحی گرافیک برای شما مناسب است حتما به مقاله شغل های پردرآمد رشته گرافیک یه سر بزنید! برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ به راحتی! فکر می کنید گرافیست های پردرآمد اینستاگرام مدرک گرافیک دارند؟!

مرحله اول : یادگیری اصول پایه طراحی

برای گرافیست شدن بدون رفتن به دانشگاه ، ابتدا به درک کاملی از اصول طراحی گرافیک نیاز دارید. طراحان گرافیک باید عناصری مانند خطوط ، رنگ ، شکل ، فضا ، بافت ، تایپوگرافی ، مقیاس ، هارمونی رنگ ها و … را در نظر بگیرند. همه این عناصر بر طراحی تاثیر می گذارند و می توانند احساس مخاطب را نسبت به طراحی شما تحت تاثیر قرار دهند.

منابع بسیار زیادی برای یادگیری اصول پایه طراحی گرافیک وجود دارند که میتوانید از آن ها استفاده کنید.

جای آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران خالی بود، بنابراین روبوگراف دست به کار شد …

قدم بعدی گرافیست شدن : تفکر خلاق

خلاقیت مهم ترین عنصر هر رشته هنری و کسب کار است. در واقع این عنصر است که تعیین می کند شما در هر رشته یا شغلی در کجای طیف درآمد و شهرت ایستاده اید!

هرچقدر میزان خلاقیت شما در کسب کار و شغلتان بیشتر باشد ، درآمد شما بالاتر بوده و موفقیت بیشتری بدست خواهید آورد.

طراحی گرافیک هم از این قاعده مستثنی نیست. گرافیست های مطرح بخش زیادی از زمان خود را به مطالعه و اجرای ایده های خام خود اختصاص می دهند. چرا؟

چون باید بارش فکری در ذهن خود ایجاد کنند و به این ترتیب است که ایده های جدید برای طراحی لوگو های جدید و … به فکرشان خواهد رسید.

باید بتوانید تفکر خلاق را در خود بوجود آورده و تقویت کنید. تفکر خلاق برای یک گرافیست یعنی بتوانید با یک نگاه به محیط اطرافتان یا تفکر درباره شغلی که می خواهید برای آن طرحی مانند لوگو طراحی کنید ، ایده های مناسبی پیدا کرده و از دل بی قواره ترین اشکال ، بهترین طرح های گرافیکی را خلق کنید!

بزودی مقاله ای درباره تفکر خلاق بر روی روبوگراف بارگزاری می شود ، آن را از دست ندهید!

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ با روبوگراف هیچ کاری نشد نداره!

برای پرورش خلاقیت و ایده پردازی در گرافیک، مقاله تخصصی روبوگراف رو بخون ؛ برای مطالعه اینجا کلیک کن.

ثبت نام در یک یا چند دوره آموزش طراحی گرافیک

دوره های آموزشی بسیار زیاد و متنوعی در بازار وجود دارند که با توجه به سلیقه و هدف شما ، آموزگار خوبی برایتان خواهند بود. بسیاری از همین دورها ها توسط گرافیست هایی طراحی و تولید شده اند که خود نیز به دانشگاه نرفته اند اما کسب و کار گرافیکی خود را دارند!

همین دوباره باید قوت قلب و انگیزه ای برای شما باشد ، اگر آن ها توانسته اند پس شما هم می توانید!

دوره های آموزش طراحی گرافیک به شما اصول طراحی را می آموزند و به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را از طریق کار بر روی پروژه های کوچک افزایش دهید. دوره های طراحی گرافیک همچنین شما را با مربیان و همتایان آشنا می کنند ، همین باعث می شود بتوانید از طریق آشنایی با استادان و مربیان بزرگ خودساخته ، شبکه مناسبی از ارتباط قوی را برای خود تشکیل دهید که همین موجب رشد شغلی شما در آینده هم خواهد بود. اکثر دوره های طراحی گرافیک موضوعاتی مانند تئوری رنگ ، تایپوگرافی ، چیدمان و ابزارها ، نرم افزارهای طراحی گرافیک و طراحی رابط کاربری را پوشش می دهند.

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ به راحتی! فکر می کنید گرافیست های پردرآمد اینستاگرام مدرک گرافیک دارند؟!

مهم ترین ویژگی ثبت نام در دوره های آموزش طراحی گرافیک این است که به راحتی در منزل و فقط با داشتن یک لپ تاپ به بهترین دوره های آموزشی دسترسی خواهید داشت و به این ترتیب دانشگاه را به خانه خود می آورید.

برای کسب درآمد از گرافیک، آموزش پایه کافی نیست، باید بر اساس بازار آموزش ببینی!

برای شروع یادگیری گرافیک می تونی روی دوره های رایگان روبوگراف حساب کنی! برای شروع دوره ها روی عکس زیر کلیک کن!

چگونه بدون مدرک تحصیلی گرافیست شویم : ابزارها

ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده می کنند.

اگر هدف شما یادگیری گرافیک کامپیوتری است نرم افزار ها مهم ترین دوستان شما در این مسیر خواهند بود.

مانند هر حرفه دیگری، برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک بدون رفتن به دانشگاه ، به ابزارهای مناسب برای انجام کار نیاز دارید. یک سیستم کامپیوتری خوب هم مهم ترین ابزار شما در این مسیر خواهد بود. در مقاله ای با عنوان بهترین لپ تاپ ها برای گرافیک ، بهترین گزینه های موجود با توجه به هر سلیقه و بودجه ای را مورد بررسی قرار داده ایم.

برای مطالعه درمورد لپتاپ های مناسب طراحی گرافیک اینجا کلیک کنید.

بعد از داشتن یک سیستم کامپیوتری با حداقل مشخصات فنی مورد نیاز ، باید به سراغ مهم ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی گرافیک بروید.

میتوان گفت اگر هدف شما دنبال کردن گرافیک کامپیوتری است، نرم افزار های شرکت ادوبی یعنی ایلوستریتور ، فتوشاپ ، افترافکت ، پریمیر و … مهم ترین نرم افزار هایی هستند که به آنها احتیاج دارید.

نرم افزار فتوشاپ:

این برنامه اصلی ترین ابزار گرافیست ها برای ایجاد تغییراتی مانند اصلاح رنگ ، کنتراست ، حذف یا افزودن متن و پس زمینه ، ترکیب تصاویر و … استفاده میکنند. با یادگیری و تسلط بر این نرم افزار به یکی از قویی ترین ابزار های دنیای گرافیک مسلط خواهید شد و به راحتی می توانید شغل مورد نظر خود را بدست آورید. به شما توصیه می کنیم برای یادگیری گرافیک بدون دانشگاه رفتن و بالا بردن شانس استخدام خود حتما این نرم افزار را فرا بگیرید.

نرم افزار ایلوستریتور (Illustrator):

این نرم افزار پر استفاده ترین برنامه در طراحی گرافیک است.

با یادگیری این نرم افزار دست شما برای انجام هر کاری باز است! بعد از یادگیری این نرم افزار می توانید به راحتی لوگو طراحی کنید ، کاراکتر های اختصاصی برای شرکت ها بسازید ، کارت دعوت عروسی طراحی کنید و خلاصه هر چیزی که مد نظرتان است با یادگیری این نرم افزار قابل انجام است!

ایلوستریتور نرم افزاری است که با یادگیری آن بدون دانشگاه رفتن گرافیست می شوید! ببینید چند بار بر این نرم افزار تاکید کردم! انتخاب با خودتان!

روبوگراف برای راحتی کار شما، دوره آموزش ایلوستریتور رایگان خودشو عرضه کرده، بعد یادگیری این دوره می تونی وارد دوره های تخصصی و پولساز بشی. روی عکس زیر کلیک کن.

نرم افزار افترافکت (After Effects):

حتما کلمه موشن گرافیک حداقل یک بار به گوش تان خورده!

این کلمه به معنی طرح های گرافیکی در حرکت است و اولین بار توسط شرکت ادوبی و نرم افزار افترافکت بر سر زبان ها افتاد.

فرقی نمیکند که قصدتان ساخت انیمیشن دوبعدی است یا می خواهید تبلیغات کوتاه برای اینستاگرام بسازید ، این نرم افزار به شما کمک می کند طرح های گرافیکی رسم کنید و آن ها انیمیت کرده و به انیمیشن تبدیل کنید.

اگه میخوای موشن گرافیک رو رایگان و پروژه محور یاد بگیری، روی عکس زیر کلیک کن.

نرم افزار فتوشاپ:

این برنامه اصلی ترین ابزار گرافیست ها برای ایجاد تغییراتی مانند اصلاح رنگ ، کنتراست ، حذف یا افزودن متن و پس زمینه ، ترکیب تصاویر و … استفاده میکنند. با یادگیری و تسلط بر این نرم افزار به یکی از قویی ترین ابزار های دنیای گرافیک مسلط خواهید شد و به راحتی می توانید شغل مورد نظر خود را بدست آورید. به شما توصیه می کنیم برای یادگیری گرافیک بدون دانشگاه رفتن و بالا بردن شانس استخدام خود حتما این نرم افزار را فرا بگیرید.

نرم افزار پریمیر:

اگر هدف شما ویرایش و تدوین فیلم و مجموعه های آموزشی است این نرم افزار بهترین دوست شماست!

نرم افزار پریمیر یکی از نرم افزار های پیشتاز تدوین فیلم است و رابط کاربری آسان آن موجب محبوبیت بالای این نرم افزار شده است.

با یادگیری این نرم افزار ها درصد موفقیت خود در رشته طراحی گرافیک را بالاتر ببرید.

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ روبوگراف اینجاست که دقیقا همینُ بهت آموزش بده! با دوره های آموزشی و مقالات روبوگراف مثل آب خوردن طراح گرافیک شو!

برای گرافیست شدن ، باید کرم کتاب باشید

نمی توان انتظار داشت انسان بدون کسب آگاهی و مطالعه در حرفه و شغل خود پیشرفت کرده و به موفقیت برسد. باید تا میتوانید کتاب  مقاله بخوانید.

از هنرمندان شهر خود شروع کنید. کتاب های آنان یا کتبی که معرفی می کنند را مطالعه کنید. به سبک طراحان دیگر توجه کنید و سعی کنید طرح هایی مشابه آن ها بسازید.

بخش دانشنامه روبوگراف هم در اختیار شماست تا به صورت رایگان به ده ها مقاله تخصصی دسترسی داشته باشید.

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم : ساخت پورتفولیو

پس از اینکه به دانش در مورد اصول و ابزارهای طراحی گرافیک مجهز شدید، زمان تمرین فرا رسیده است. بهترین راه برای رشد مهارت ها و تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی این است که روی پروژه های طراحی خود کار کنید. برای شروع، می توانید تبلیغات و لوگوهای ساختگی برای شرکت های واقعی یا ساختگی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های موجود یک شرکت را انتخاب کنید و با الهام گیری از آن ها ، طراحی های جدید مخصوص به خودتان را ایجاد کنید.

تا میتوانید به تمرین طراحی بپردازید. از تمام وقت آزاد خود برای مطالعه ، یادگیری و تمرین مهارت های آموخته شده استفاده کنید. اشکالی ندارد اگر در اول کار طرح های شما آنطور که میخواهید از آب درنمی آید. با تمرین مکرر می توانید از هر طراح و گرافیستی که می شناسید جلو بزنید!

حالا وقت آن است که سراغ ساخت یک رزومه یا پورتفولیو بروید!

بعد از آنکه انبوعی از طرح ها ، لوگو ها ، کاراکتر ها و موشن دیزاین ها را طراحی کردید و به نقطه خوبی از نظر مهارتی رسیدید ، وقت آن است که طرح های نهایی خود را با مردم به اشتراک بگذارید.

منظور از رزومه یک پورتفولیوی قوی برای هر طراح گرافیک است و واضح است که وجود آن از هر چیز دیگری ضروری تر است.

نمونه کارها شما در پورتفولیو می تواند شامل پروژه هایی باشد که در دوره تمرینات خود به شکل قابل قبولی تکمیل کرده اید یا پروژه هایی که برای نهاد ها و موسسات کوچک طراحی کرده اید.

همانطور که گفتم مهارت شما برای اجرای پروژه باید قابل قبول باشد ، یعنی اگر همین طرح گرافیکی را شما بعنوان کارفرما از کسی دیدید ، حاضر به دریافت و پرداخت پول آن باشید!

نمونه کارها اولین برداشتی است که کارفرمایان و یا مشتریان بالقوه شما خواهند دید، بنابراین کارهایی را انتخاب کنید که مهارت ها و علایق طراحی شما را نشان دهد و آن ها به نمایش بگذارید.

چگونه بدون رفتن به دانشگاه گرافیست شویم؟
طراحی لوگو پردرآمد ترین شغل ایران

یادگیری گرافیک پایه برای کسب درآمد کافی نیست، باید بر اساس بازار کار تمرین کنی. روبوگراف تو این مسیر کمکت می کنه ؛ اینجا کلیک کن.

برای ساخت پورتفولیو و نمایش آن در معرض عموم گزینه های متعددی پیش روی شماست:

اولین گزینه ساخت پیج اینستاگرام است.

ساخت صفحه اینستاگرام نیاز به هیچ مهارت و تخصص خاصی ندارد و به راحتی شما و حرفه تان را به مردم معرفی می کند. فقط کافیست یک صفحه ایسنتاگرام بسازید و نمونه کار های خود را در آن به اشتراک بگذارید.

گزینه بعدی ساخت کانال تلگرام ، ایتا یا روبیکاست.

بطور کلی می توانید از هر پلتفرمی برای به اشتراک گذاری نمونه کار های خود استفاده کنید. تلگرام ، ایتا و روبیکا موارد دیگری هستند که می توانید با صرف زمان و هزینه مناسب ، علاقمندان به طراحی گرافیک را به کانال خود دعوت کرده و نمونه کارهایتان را به اشتراک بگذارید.  

به یاد داشته باشید که پورتفولیوی شما ویترین کار شماست!

هرچقدر تعداد نمونه کارها ، کیفیت کارها و سبک ارائه کردن شما بیشتر و بهتر باشد ، در این حرفه موفق تر خواهید بود.

فریلنسری:

گزینه دیگر برای ساخت پورتفولیو ایجاد حساب کاربری در وبسایت های کارآزاد یا فریلنسر است. بسیاری از طراحان ، برنامه نویسان و … ترجیح می دهند بستری مانند سایت های فریلنسری برای خود انتخاب کرده و کارهای خود را در آن ها به اشتراک بگذارند که این خود باعث جذب مشتری بالقوه هم می شود.  

مطمئن شوید که نحوه ساخت بعضی از طراحی های خود را به کارفرما ها و مردم نشان دهید.

این یک راه عالی برای نشان دادن مهارت شما به صورت مرحله به مرحله است و خیال مشتری ها را از تسلط و مهارت شما راحت می کند.

مورد آخری که باید به آن اشاره کنم این است که باید یک مجموعه آماده از بهترین نمونه کارهای خود را آماده کنید و در یک پوشه مخصوص در لپ تاپ یا گوشی همراه خود یا یک فلش ذخیره کنید. چرا؟

چون اگر بخواهید برای یک مصاحبه شغلی در جایی حاضر شوید باید نمونه کار داشته باشید. ترتیبی دهید که همیشه نمونه کارهایتان پیش تان باشد تا به وقت لزوم آن ها را ارائه دهید.

چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم : یافتن شغل

اگر تا به اینجای کار رسیده اید به شما تبریک می گویم! شما آماده کسب درآمد و حقوق میلیونی هستید.

این گام یعنی بدست آوردن شغل یا راه اندازی کسب و کار شخصی تان می تواند چالش برانگیز و هیجان انگیز باشد. اگر تمام نکات گفته شده در این مقاله و سایر مقالات را به بهترین شکل انجام دهید ، این مرحله برایتان آسان خواهد بود.

باید به یاد داشته باشید که پیدا کردن شغل مناسب و یا تاسیس کسب و کار شخصی تان قطعا کمی زمان خواهد برد.

در این مدت صبور باشید.

به انتشار نمونه کارهایتان در فضای مجازی ادامه دهید. حتی اگر هدف شما اجرای پروژه در چاپخانه است باید بستری برای برقراری ارتباط با مشتریان در فضای مجازی داشته باشید.

به یاد داشته باشید دیده شدن کارهایتان در فضای مجازی زمان خاص خود را می طلبد. حداقل 3 الی 6 ماه زمان می برد تا الگوریتم های اینستاگرام پست های پیج شما را در بخش اکسپلور به نمایش عموم بگذارید پس صبور باشید!

به پایان یکی دیگر از مقاله های روبوگراف رسیدیم!

امیدوارم از مطالعه مقاله چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم لذت برده باشید!

برای دریافت دوره های رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی و پولساز و به بخش دوره ها در منوی سایت مراجعه کنید.

30 فکر در مورد “ چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟

  1. هلیا گفت:

    درود
    من رشته ام تو دانشگاه دوران کارشناسی معماری بود ولی همون وسطا پشیمون شدم
    الان اصلا هیچ حسی به این رشته ندارم و دلم میخواد از اول شروع کنم
    این مقاله به چشمم خورد اومدم اولشو که خوندم خوشم اومد تا اخر خوندم
    خیلی خوبه خیلی امیدبخش بود. الان انگیزه دارم واسه شروع
    دلم میخواست گرافیست بشم ولی چون همش تو فکر مدرک بودم با خودم میگفتم چجوری میخوای بدون دانشگاه رفتن گرافیست بشی؟ ولی این مقاله بهم انکیزه داد
    میخوام از دوره های خودتون شروع کنم لطفا قیمت هارو بالا نبرید ممنون
    خوشحالم این سایتو پیدا کردم

    1. درود . خوشحالم مفید بوده براتون
      نگران نباشید قیمت های روبوگراف هیچ وقت غیرمعقول نخواهد بود

  2. علی کرمی گفت:

    یادمه بچه بودم مامانم از صبح تا شب هی میگفت برو درس بخون بلکه یه چیزی شدی
    دانشگاه باید جای خوب دربیای
    حتما باید دولتی دربیای و …
    ولی اشتباه میکرد
    اشتباه بزرگترو من کردم که بجای یادگیری فقط رو دانشگاه تاکید کردم
    این لینک تو صفحه اول دیدم چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم سریع شیرجه زدم تو سایت واقعا واسم لازم بود بدونم اینو
    مرسی از نویسنده محترم

  3. فرهاد گفت:

    خیلی عالی بود
    تو فرهنگ ما خیلی تاکید روی مدرک تحصیلی و دانشگاه هست ولی اشتباهه
    هرکسی باید بتونه بدون دانشگاه رفتن کسب و کار راه بندازه
    آفرین. من خودم تو فکرم بود که چجوری بدون دانشگاه رفتن گرافیست بشم
    امیدوارم این فرهنگ و این باور به باورای قبلی تو نسل جدید جایگزین بشه

  4. علی گفت:

    آخ آخ این مقاله رو من باید می دیدم
    همه فکرم کنن حتما باید مدرک داشته باشی وگرنه چطوری میخوای بدون دانشگاه گرافیست بشی
    ممنون از نویسنده محترم

  5. افسانه گفت:

    خیلی خوشحالم اینجارو پیدا کردم خییییییلی خوبه
    دارم دنبال یه شغل خوب می گردم دیدم نوشته چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم وارد شدم
    ممنون از مقاله خوبتون
    داشتم فکر میکردم یه پیشنهادی بهتون بدم
    میگفتم شما سعی کنین با یه نهادی سازمانی معتبر قرارداد ببندین که بعد از طی کردن آموزش ها به هنرجو مدرک بده
    این هم باعث اعتبار سایت و کار شما میشه
    هم دل هنرجو به مدرک خوش میشه

    1. درود . ممنون از پیشنهادتون

  6. گل رز گفت:

    اگه دقت کرده باشین اکثر کسایی که خیلی وضعشون خوبه یا اصلا دانشگاه نرفتن و از دیپلم به بعد وارد کار شدن یا رشته دانشگاه شون با شغل شون فرق داره.
    منظورم این نیست که دانشگاه نرین
    منظور اینه که بدونیم موفقیت تو گرو دانشگاه نیست وگرنه مام رفتیم خوندیم.
    چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم؟ گرافیست فقط یکی از چیزاییه که میشه بدون دانشگاه رفتن یاد گرفت. تقریبا هر رشته ای رو که مثل پزشکی نیاز به تایید جایی نداشته باشه بدون دانشگاه رفتن میشه یاد گرفت.

  7. گل رز گفت:

    سلام خدمت مدیر محترم
    من کامنت نوشتم راجب اینکه تقریبا هر رشته ای که مجوز رسمی مثل پزشکی نخواد رو میشه بدون دانشگاه رفتن یاد گرفت.
    حس کردم اشتباه نوشتم گفتم دوباره بنویسم سوبرداشت نشه

  8. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    خدا خیرتون بده
    مگه اینکه اینجوری بشه اجبار دانشگاه رفتن رو از ذهن پدر و مادرا و بچه ها حذف کرد. تا دیدم مقاله جدید دادین چگونه بدون دانشگاه رفتن کلیک کردم. عالی بود
    باور آدم تقویت میشه با خوندن اینا
    میشه از خودتونم بیوگرافی بذارین؟ اینکه چجوری و چه مسیرهایی رو طی کردین که بدون دانشگاه رفتن گرافیست شدین.
    انقد دانشگاه و مدرک تو ذهن من بولد بود که نمیتونم توصیف کنم چجوری حذف کردم این باورو

  9. عسگری گفت:

    این مقاله واقعا منو امیدوار کرد. از قبل یه چیزی همش ته ذهنم میگفت که اینایی که می بینی دارن تو اینستا پول پارو می کنن مدرک طراحی گرافیک ندارن ولی بخاطر تاکید پدر و مادر و اطرافیان و … شک داشتم.
    قطعا با داشتن باور های درست و آموزش مناسب میشه به راحتی بدون دانشگاه رفتن گرافیست شد.

  10. نیما گفت:

    واقعا کاش جا بیوفته این فرهنگ که نباید حتما از رشته تحصیلی و مدرک دانشگاه پول ساخت. و حتی دانشگاه رفتن و مدرک تحصیلی هم واسه این قضیه نیاز نیست.
    چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شدم.
    این اینجا بمونه بعد اینکه خودم یه گرافیست شدم و اولین پولمو از گرافیک ساختم میام به همین کامنت ریپلای میزنم. مرسی از امیدو انگیزه ای که دادین.

  11. قادری گفت:

    عالی بود.
    انرژی گرفتم. واقعیت اینه که من خودم نمونه بارز این قضیه ام. من گرافیستم ولی تحصیلات دانشگاهی مرتبط با گرافیک ندارم. رشتم تو دانشگاه علوم اجتماعی بود که اصلا لذت نمی بردم.
    همون وسطای دانشگاه شروع کردم گرافیک یاد گرفتم و بعد یه مدت هم درآمد داشتم از این قضیه. واسه همین میگم من خودم مثالم واسه اینکه چگونه بدون دانشگاه رفتن گرافیست شویم
    اگه هرکسی اینجا هست که داره این کامنتو میخونه بدون دانشگاه و مدرک تحصیلی لزوما واسه گرافیست شدن لازم نیست. اگه تمرین کنین و مهارتتونو ببرین بالا و امیدوارم بشین حتما شامل حال شما هم میشه.

  12. رزالین گفت:

    جالب بود واقعا
    شما امیدبخش ترین و انگیزه بخش ترین سایت آموزش گرافیک ایران هستین بخدا

    1. درود . سپاس از نظر ارزشمندتون

  13. فرینوش گفت:

    سلام
    بمب انگیزه ای شما
    ممنون واقعا
    این دومین مقاله ای هستش که از سایتتون میخونم
    خیلی عالیه کارتون
    لطفا یه نقشه راه واسه گرافیست شدن بدین
    یعنی مثلا از کجا شروع کنیم، چیکار کنیم، دقیییییق مو به مو گرافیست شدن رو توضیح بدین
    عالی میشه
    کنارش فایل پی دی اف هم بدین که بشه دانلود کرد. ممنون.

    1. درود . بله تو فکرش هستم سپاس از پیشنهادتون

  14. رجبی گفت:

    سلام
    گرافیک واسه خانم های خانه دار خیلی خوبه. من هم به نوبه خودم دلیل و هدفم رو میگم اگر کسی این کامنتو دید انرژی بگیره. من خیلی زود ازدواج کردم و قبل از اینکه برم دانشگاه بچه دار شدم. انقدر شرایط زندگیم سخت شد که مجبور شدم کنار خونه داری و بچه داری کار کنم. کار کردن اذیتم نمیکرد ولی کار مورد علاقم نبود هیچ وقت.
    همیشه به این فکر میکردم که چطوری بدون دانشگاه رفتن میشه گرافیست شد. چون علاقه قلبی ای گرافیک بوده همیشه. من از نوجوانی کارهای گرافیکی و نقاشی انجام میدادم و علاقه داشتم.
    خلاصه منم همت کردم و بعد از اینکه یکم بچه ها بزرگتر شدن گرافیک یاد گرفتم. از فتوشاپ و روتوش عکس شروع کردم تا اینکه حرفه ای شدم و الان توی یه چاپخونه کار میکنم.
    میخوام بگم میشه و میتونین. میدونم خیلی از کسایی که دنبال کار می گردن تو وضعیت قبلی من هستن الان. مطمئن باشین میشه و میتونین فقط قوی باشین و ادامه بدین.
    مرسی از این مقاله زیبا

  15. قربانی گفت:

    با خوندن کامنت دوستان که نوشتن چطور بدون دانشگاه رفتن گرافیست شدن واقعا اشک تو چشمام جمع شد.
    خیلی خوبه
    کاش همه بتونن راحت به هدف هاشون برسن
    مرسی از نویسنده محترم مقاله

  16. نجفی گفت:

    عالی بود ممنون
    به امید یک جامعه اقتصادی بهتر

  17. دلیر گفت:

    والا بدون دانشگاه اتفاقا میشه هرشغلی دست و پا کرد. نمیدونم چرا انقد شلوغش میکنین

  18. آرش گفت:

    قشنگ بود ایول

  19. نصیری گفت:

    الگو گرفتن از زندگی بزرگان نشون میده که برای رشد و پیشرفت تو هیچ کاری دانشگاه رفتن نیاز نیست. همه ی آدم های بزرگ دنیا چه کارآفرین ، چه نویسنده چه بازیگر چه گرافیست بدون دانشگاه رفتن تو کار و حرفه شون مشهور و پولدار شدن. با همه اینا میشه امیدوار بود.
    بغیر از رشته هایی مثل پزشکی که با جون ادما سروکار داره ، بقیه رشته ها به تحصیلات دانشگاهی احتیاج نداره

  20. رستمیان گفت:

    هم مقاله و هم کامنت ها واقعا امیدبخش بود. امیدوارم این تفکر که حتما باید واسه کار کردن رفت دانشگاه از ذهن همه پاک بشه. دانشگاه عالیه اما نیاز نیست

  21. حیدری گفت:

    دانشگاه رفتن وقت آدمو میگیره فقط
    همونو می ذاریم یه چیزی حرفه ای یاد میگیریم

  22. طاها گفت:

    قشنگ و آموزنده

  23. حیاتی گفت:

    عالی بود

  24. Ghadiri گفت:

    خیلی خوب بود
    واقعا نیاز نیست واسه هر رشته و شغلی دانشگاه رفت
    ولی اینکه چطوری بدون دانشگاه رفتن بتونی یه حرفه بشی تو کار خودت ، بااااید حسابی ایمان داشته باشی و پشتکار

  25. مصدقی گفت:

    قشنگ بود

  26. بهمنی گفت:

    بقول یه کارتونی بی بدیل بود👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *