گرافیک

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی در سال 1402

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

سلام ، اگر شما هم دنبال بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی می گردید باید بگویم سراغ خوب منبعی آمده اید! در این مقاله می خواهیم در مورد قدرتمندترین لپتاپ ها برای کارهای گرافیکی سنگین صحبت کنیم. با روبوگراف همراه باشید.

طراحی گرافیک کامپیوتری یکی از مشاغلی است که برای شروع و ادامه کار ابزار زیادی احتیاج ندارد.

فقط با داشتن یک لپ تاپ هم می توانید بصورت آنلاین بیاموزید ، هم تمرین کنید و هم چه بصورت آنلاین و چه بصورت حضوری سفارش گرفته و کار تحویل بدهید. این از موهبت های این شغل ارزشمند است.

اگر شما ابتدای کار بوده و به فکر خرید یک لپ تاپ خوب هستید ، ابتدا باید یک نکته را مدنظر قرار دهید.

هدف شما از طراحی گرافیک چیست؟

بسیاری از افراد هستند که به گرافیک و دنیای آن علاقه مند هستند و آن را به قصد خلق آثار هنری و لذت خود انجام می دهند.

اما در مقابل گروه دیگری از افراد به دنبال کسب درآمد از گرافیک هستند. وقتی هدف شما کسب درآمد از گرافیک باشد ، باید هر روز ساعت ها وقت پای لپ تاپ صرف کنید و این یعنی به یک سیستم قوی احتیاج دارید که سخت افزار مورد نیاز برای این کار سنگین را پشتیبانی کند.

بهترین

حداقل سیستم مورد نیاز برای طراحی گرافیک

نه فقط نرم افزار های گرافیکی ، تمام نرم افزار ها به مرور قدرتمندتر و حجیم تر می شوند و برای اجرای درست و بهینه به مشخصات فنی بالاتری احتیاج دارند. این واضح است که هر چقدر لپ تاپ شما سیستم بهتری داشته باشد ، قابلیت اجرای برنامه ها در آن بیشتر بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار هایی مانند فتوشاپ ، ایلوستریتور و پریمیر به شرح زیر است:

رم 8 گیگابایت

پردازنده Core i5 11th Gen

حافظه SSD بهتر از حافظه HDD

حافظه SSD با ظرفیت حداقل 512 گیگابایت ( استفاده فقط برای گرافیک )

پردازنده گرافیکی   NVIDIA Geforce MX450

دقت صفحه نمایش HD | 1366 * 768

همچنین وقتی صحبت از رم به میان می‌آید، هرچه بیشتر باشد، بهتر است، به خصوص اگر قصد شما این است که همیشه چند کار را با هم انجام دهید. حداقل رم شما باید 8 گیگابایت باشد اما اگر توان خرید دارید ، حتما نسخه های 16 گیگابایتی را انتخاب کنید.

 این مشخصات فنی حداقل پیش نیاز های لازم برای شماست. البته دقت کنید این مشخصات با این فرض که شما قرار است از لپتاپ به قصد یادگیری و کسب درآمد از گرافیک استفاده کنید توضیح داده شد. در صورت استفاده از نرم افزار های سنگین دیگر احتمال هنگ و کد شدن سیستم به مرور زمان وجود دارد.

بهترین لپتاپ ها برای کارهای گرافیکی

برای تهیه بعضی از قدرتمندترین و بهترین لپتاپ ‌های مناسب برای کار های گرافیکی به یک حساب بانکی پر پول نیاز داریم.

اما بسیاری از لپ تاپ های موجود در این لیست نیاز به هزینه آن چنانی ندارند. از آنجا که روبوگراف متعهد شده بهترین مرجع آموزش گرافیک در ایران باشد، لیست بهترین لپ تاپ های سال 1402 برای کار های گرافیکی را برایتان فراهم کرده ایم.

امروزه برند های زیادی در بازار وجود دارند و بازار مانند یک دهه قبل در انحصار اپل ، دل و ایسوس نیست.

همه این برند ها دارای چند ویژگی مشترک برای طراحان گرافیک هستند. یک صفحه نمایش با وضوح تصویر فوق العاده ، یک پردازنده چند هسته ای قدرتمند و رم کافی!

 امروزه، بسیاری از لپ ‌تاپ ‌ها با صفحه‌نمایش ‌های کالیبره شده در کارخانه عرضه می‌شوند که دقت رنگ بسیار بالایی را برای نشان دادن طراحی شما ارائه می‌دهند.

لپ تاپ های ذکر شده مناسب تمام گروه های سنی و کاری هستند. یعنی تفاوتی نمیکند که لپ تاپی سبک و خوش دست برای فرزندتان می خواهید یا خودتان قصد راه اندازی یک کسب و کار گرافیکی را دارید.

همچنین فرقی نمی کند دانشجو و حرفه ای هستید و می خواهید برای درک بهتر دروس از آن استفاده کنید یا مبتدی بوده و در حال یادگیری اصول پایه گرافیک هستید. ما بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کار های گرافیکی را برای شما گرد آوری کرده ایم.

مک بوک پرو ، بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

چه عاشق اپل باشید چه نه ، اپل بهترین و کارآمدترین برند لپ تاپ برای کارهای گرافیکی است.

لپ تاپ MacBook Pro 16 اینچی (2023) بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی تلقی می شود. این لپ تاپ با تراشه قدرتمند  M2، توانایی اجرای سنگین ترین برنامه ها را داراست .

صفحه نمایش بزرگ و روشن آن به عنوان بهترین صفحه نمایش بین لپ تاپ های مشابه انتخاب شده است. این صفحه نمایش همچنین دارای Liquid Retina XDR MiniLED است، بنابراین رنگ ها پررنگ تر و زنده تر هستند و نسبت کنتراست آن ها 1 به 1 میلیون است!

معضل بهم برای دارندگان لپ تاپ بخصوص گرافیست ها جابجایی است.

این موضوع روی سلامتی و عمر مفید لپ تاپ تاثیر بسزایی دارد.

اگر شما هم اغلب در حال حرکت و جابجایی هستید، عمر باتری 22 ساعته این مک بوک کافی و بیش از نیازتان خواهد بود. اما اگر هدف شما فقط خوش دستی و قابل حمل بودن است، بهترین گزینه ممکن برای شما مک بوک 14 اینچی است.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

مایکروسافت ، رقیب سرسخت اپل در لپتاپ های گرافیکی

اپل ممکن است بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای کارهای گرافیکی بسازد ، اما رقیب قدیمی ‌اش یعنی مایکروسافت، رقابت سختی با سرفیس استودیو (Surface Studio)  ارائه می‌کند.

مایکروسافت که مدت‌ها به عنوان یک شرکت نرم ‌افزاری شناخته می‌شد حالا لپ‌تاپ‌های فوق ‌العاده‌ای عرضه می‌کند.

لپ تاپ مایروسافت سورفیس استودیو یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی است.

مایکروسافت از همان ابتدا به فکر طراحی بهترین و بهینه ترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک بوده است ، با یک نگاه به طراحی این مدل می توانید نتیجه آن را به وضوح ببینید. همین دلیلی بود که این مدل مورد توجه بسیاری از گرافیست ها قرار بگیرد. (البته لازم به ذکر است که باید قلم را جداگانه تهیه کنید!)

این لپ تاپ به شما امکان می دهد به راحت ترین شکل ممکن با قلم هوشمند خود بهترین طرح های گرافیکی را خلق کنید. این مدل از صفحه نمایش قدرتمند  Pixel Sense بهره می برد.

همچنین نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز را ارائه می دهد که رویای تمام گرافیست هاست!

زیبایی های این لپ تاپ به این نقطه ختم نمی شود. صفحه کلید کارآمد و متناسب با ارگونومی دست ، سیستم گرافیکی قدرتمند و زیبایی ظاهر هم از مهم ترین ویژگی های این لپ تاپ است.

اگر گرافیست هستید و لپ تاپ برای کار های گرافیکی می خواهید ، حتما به مایکروسافت فکر کنید.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

دل ، برند کهنه کار و محبوب لپتاپ

داشتن یک صفحه نمایش زیبا ، بزرگ و با وضوح بالا می تواند کمک بسیار بزرگی برای طراحان گرافیک باشد.

اگر شما هم چنین تصور و خواسته ای دارید باید لپ تاپ های دل را مدنظر قرار دهید!

لپ تاپ Dell XPS 17 لپ تاپی است که واقعا ارزش توجه و بررسی دارد. این صفحه نمایش فوق العاده 17 اینچی UHD+ با HDR را در خود جای داده است که خواسته شما را بعنوان گرافیست به بهترین شکل برآورده می کند.

کار با صفحه نمایش بزرگ مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها جلوگیری از فرسودگی شما هنگام کار با لپ تاپ است. صفحه نمایشگر بزرگ نیازی به ریزکردن چشم ها یا خم شدن بیش از حد ندارد پس اگر گرافیست هستید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

Dell XPS 17  همچنین ثابت می کند که یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ نباید بدقواره و ضخیم باشد. این یک لپ‌تاپ بسیار نازک و سبک با همان طراحی جذاب و ظرافت لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر یعنی Dell XPS 13 و XPS 15 می باشد.

از دیگر ویژگی های این لپ تاپ میتوان به پردازنده‌ نسل یازدهم اینتل ، رم تا 64 گیگابایت و کارت گرافیک Nvidia RTX GeForce 3060  اشاره کرد.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی سنگین

اپل همچنان در صدر بهترین لپتاپ ها برای کارهای گرافیکی

مک بوک پرو 14 اینچی ( مدل 2023 ) در واقع یک ارتقای درخشان از نسخه 2021 است که با تراشه فوق العاده M2 تکمیل شده است. همانند نسخه 16 اینچی که قبل تر گفته شد ، این لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی یک صفحه نمایش مینی LED شگفت‌انگیز ارائه می‌کند.

این لپ تاپ از نرخ تازه سازی 160 هرتز بهره می برد که مانند لپ تاپ های هم رده خود فوق العاده است.

اگر گرافیست هستید و با نرم افزار های سنگینی بخصوص افترافکت (After Effects) و پریمیر (Premiere) استفاده می کنید و اساس کار شما رندرگیری است ، این لپ تاپ گزینه ای مناسب برای شماست.

یک محصول کامل با Cinema 4D در چشم برهم زدنی با این لپ تاپ رندر گرفته می شود.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

صحبت از افترافکت شد، روبوگراف کامل ترین پکیج آموزش موشن گرافیک رو بصورت رایگان عرضه کرده!

اگه میخوای موشن گرافیک یاد بگیری، روی عکس زیر کلیک کن.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

ایسر ، نامی آشنا در صنعت لپ تاپ

ایسر ConceptD 7 یکی دیگر از گزینه های عالی برای طراحان گرافیک است.

این دستگاه دارای قدرتی جدی برای برنامه های خلاقانه ، همراه با طراحی شیک ، نمایشگر خیره کننده 4K IPS  تایید شده توسط پنتون و قیمت ارزان تر از لپ تاپ های اپل است.

همچنین دارای گرافیک Nvidia RTX است که موجب شده از لپ تاپ های مشابه خود با همین طراحی و ظرافت بالاتر باشد.

این لپ تاپ یک لپ‌تاپ گران قیمت محسوب می شود ، اما اگر قصد شما خرید لپ تاپ است به این مورد فکر کنید ، خرید لپ تاپی با قدرت بالا یک سرمایه گذاری مطمئن برای شما و آینده کاری تان است.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

اپل همچنان پرچمدار لپ تاپ های گرافیکی

اگر برای کارهای طراحی گرافیکی خود یک مک بوک پرو می خواهید ، اما مدل های 16 اینچی و 14 اینچی را نمی پسندید ، این مدل جدید را به شما معرفی می کنم.

اپل یک مدل جدید 13 اینچی مک بوک پرو را در سال 2021 عرضه کرد که قطعا یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی است.

این لپ تاپ با تراشه جدید M2 اپل جایگزین تراشه M1 در مدل 2020 عرضه می شود و این به MacBook Pro 13 اینچی اجازه می دهد تا عملکرد بسیار چشمگیری ارائه دهد.

در آزمایش ‌های انجام شده برای تست های سرعت ، M2 MacBook Pro 13 اینچی عملکرد بهتری در تست‌های CPU تک و چند هسته‌ای نسبت به نسخه M1 به دست آورد.  این خبر خوشی برای طراحان گرافیک است زیرا سرعت و عملکرد بیشتر CPU مساوی با راحتی کار شما در طراحی است.

همچنین طراحی جمع و جور این نسخه به شما امکان می دهد بدون نیاز به فضای زیاد ، با لپ تاپ خود سفر کنید.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

دل ، مالک زیباترین لپتاپ های جهان

سری XPS 13 دل بدون شک یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی است.

دل به خوش دستی ، طراحی خیره کننده و تناسب با ارگونومی دست معروف است.

این لپ‌تاپ با طراحی نازک و سبک خود در گروه بهترین ها برای کسب و کار های گرافیکی قرار می گیرد.

با بررسی های انجام شده روی چندین لپ تاپ برتر چند ماه اخیر ، متوجه شدیم که یک کار طراحی روی صفحه نمایش ضد تابش FHD+ (1920 x 1200) جلوه ای فوق العاده دارد.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

ایسوس ، کهنه کار عرضه گرافیک

شرکت ایسوس آخرین مدل خود با عنوان Zenbook Pro 14 Duo OLED (2022) را عرضه کرده است.  

از جمله ویژگی های بی نظیر این لپ تاپ پردازنده نسل دوازدهم Intel و همچنین کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti 4GB  است. تمام این امکانات به این معنی است که نه تنها تمام پروژه های طراحی گرافیکی بلکه تمام بازی های ویدیویی را به راحتی آب خوردن با این لپ تاپ اجرا خواهید کرد.

سوپر پردازنده 14 هسته ای و 32 گیگابایت رم نیز به این معنی است که در هنگام کار با چند نرم افزار مختلف در یک زمان ،ذره ای از سرعت و کیفیت پردازش کار شما کم نخواهد شد.

با این حال، چشم‌نوازترین ویژگی Asus Zenbook Pro 14 Duo OLED (2022) این است که دارای دو صفحه ‌نمایش است. یک صفحه نمایش اصلی 14.5 اینچی 120 هرتزی OLED، که فوق‌العاده به نظر می‌رسد و یک صفحه نمایش 12.7 اینچی IPS در بالای صفحه‌کلید.

صفحه دوم را به شما امکان می دهد برنامه ها و ابزارها را به صفحه پایین منتقل کنید و فضای بیشتری برای کار با صفحه اصلی در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید از یک قلم در صفحه دوم و طراحی های خود استفاده کرده و از آن را به عنوان یک مینی تبلت برای طراحی استفاده کنید.

البته همین ویژگی انتقاد های بیشماری با خود به همراه داشته و ایسوس متهم به خلاقیتی بی مصرف شده است. شما چطور فکر میکنید؟ این ویژگی مثبت و کارآمد است یا یک خلاقیت هدر رفته؟!

ال جی ، غول تلویزیون یا لپتاپ؟

مدل LG Gram 17  دارای دو نقطه قوت بزرگ بعنوان لپ تاپ مناسب برای کار های گرافیکی است:

صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی که فضای کاری زیادی را به شما ارائه می دهد.

و دو طراحی زیبا ، حجیم اما همچنین فوق العاده سبک آن است که موجب شده با وجود حجم بالا ، وزن آن کمی بیش از 1 کیلوگرم باشد.

برای یک لپ تاپ 17 اینچی، این وزن بسیار قابل توجه است ، و به این معنی است که علیرغم اندازه بزرگ، حمل آن برای شما بسیار راحت است.

همچنین به همراه داشتن برخی از بهترین فناوری های اخیر مانند پردازنده های نسل یازدهم جدید اینتل و گرافیک Iris Xe موجب شده تا در نگاه منتقدین معتبر ظاهر شود.

عمر باتری این مدل بسیار چشمگیر است و به راحتی با یک بار شارژ حدود 12 ساعت دوام می آورد. تمام آن چیزی که یک طراح گرافیک برای کار خود به ان ها احتیاج دارد ، در این مدل ال جی حاضر و اماده است! پس دیگر چرا معطلی؟

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

اپل ، همچنان صدر جدول بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی

بله درست خواندید ، یک مک بوک دیگر برای معرفی در این لیست داریم.

تعصب و علاقه شخصی در کار نیست ، اپل بهترین سازنده لپ تاپ های گرافیکی در دنیاست.

مدل  MacBook Air 2020، اگرچه مقرون به صرفه‌تر از MacBook Pro است، اما به لطف ARM خود همچنان می‌تواند به عنوان یک مدل مناسب لپ‌تاپ برای کار های گرافیکی استفاده شود.

اپل در این مدل همچنان از تراشه Apple M1 بهره می برد. اگر قصد خرید یک مک بوک دارید اما به فکر بودجه خود هم هستید ، این مدل گزینه مناسبی برای شماست.

اپل برای اینکه این هرچه مینیمال تر و سبک تر ساخته شود ، فن را از اجزای آن حذف کرده است.

اگرچه طراحی بدون فن باعث می‌شود که در هنگام استفاده مخصوصا ظراحی گرافیک بی ‌صدا باشد، اما احتمالا مشکلاتی هم خواهد داشت.

این صفحه نمایش از طیف رنگی P3 پشتیبانی می کند، به این معنی که صفحه نمایش می تواند رنگ های دقیق را نمایش دهد ، و این نکته ای است که برای حرفه ای های دنیای گرافیک بسیار مهم است.

عمر باتری شگفت انگیز ، طراحی زیبا ، نازک و سبک را هم به لیست اضافه کنید حالا یک لپ تاپ برای کار های گرافیکی خواهید داشت.

بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپتاپ ها برای طراحی گرافیک

رسیدیم به آخر مطلب و جمع بندی!

با وجود این همه لپ تاپ خوب ، چگونه می توانم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را انتخاب کنم؟

واضح است که شما بر اساس آنچه که می توانید هزینه کنید خرید خواهید کرد ، به همین دلیل است که ما بهترین گزینه ها را برای همه بودجه ها در اینجا معرفی کردیم . اما چند نکته دیگر نیز وجود دارد که حتما باید در نظر گرفت.

اولین مورد قدرت لپ تاپ برای قابلیت حمل است.

شما به چیزی نیاز دارید که به اندازه کافی نازک و سبک باشد تا در کوله پشتی خود بیندازید ، اما همچنین به اندازه کافی قدرتمند و محکم باشد که با جابجایی از بین نرود.

بسیاری از لپ تاپ ها علیرغم ظاهر شیک خود ، با کوچک ترین جابجایی دچار خرابی می شوند.

همچنین مورد بعدی این است که باید تصمیم بگیرید که آیا macOS می خواهید یا  Windows.

البته شاید تا یک دهه پیش تفاوت بسیار بسیاری بین اپل و برند های دیگر وجود داشت اما امروزه این فاصله از نظر طراحی ، ظرافت ، کارایی و پردازش و هزینه به کمترین مقدار خود رسیده است.

ترجیحات شما هرچه که باشد، هر یک از لپ تاپ های ذکر شده تمام قدرت و عملکرد مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند تا برای اجرای جدیدترین و بهترین پروژه گرافیکی خود به میدان بروید!

یک کارت گرافیک اختصاصی نیز ارزش فکر کردن را دارد، مخصوصاً برای کار های گرافیکی فشرده و سنگین.

کارت های گرافیکی می توانند قیمت یک لپ تاپ را به میزان قابل توجهی افزایش دهند اما GPU های مجتمع مدرن برای استفاده روزمره در طراحی گرافیکی به اندازه کافی خوب هستند.

امیدوارم از مطالعه مقاله بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی لذت برده باشید!

برای یادگیری رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی به بخش دوره ها در منو سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران …

6 فکر در مورد “ بهترین لپتاپ برای کارهای گرافیکی در سال 1402

  1. وحید گفت:

    مفید بود ممنون
    داشتم دنبال لپتاپ میگشتم اتفاقا

  2. رضا گفت:

    داداش لپ تاپ گرون تر از اینا نبود معرفی کنی؟
    هرکدومو زدم قیمت هارو نگاه کردم گفتم یاخداااااا
    بهترین لپ تاپ های طراحی گرافیک حتما باید گرون ترین هم باشن؟
    من نهایتا میتونم لپ تاپ 18 میلیونی بخرم متاسفانه

  3. زاهدی گفت:

    بسیار عالی چندتاشو تحقیق کردم واقعا عالین
    بهترین لپ تاپ های گرافیکی فقط اینا نیستن
    از کلی فروشگاه پرس و جو کردم با یه سیستم متوسط هم میشه کار گرافیکی سنگین انجام داد

  4. هدی گفت:

    بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی مارک ایسوس هستش
    بقیه‌شون حتی نرم افزار ایلوستریتور رو درست اجرا نمی‌کنن

  5. امیرعلی گفت:

    آدم کیفیت لپ تاپ هارو می بینه میگه ایول
    قیمت لپ تاپ هارو میره نگاه میکنه میگه علی علی😁

  6. کمالی گفت:

    چرا خبری از مارک لنوو تو لپ تاپ هایی که معرفی کردین نیست؟ فقط حرفه ای هارو معرفی کردین نه معمولیارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *