گرافیک

گرافیست های معروف جهان

گرافیست های معروف جهان

گرافیست های معروف جهان چه کسانی هستند؟ آن ها را می شناسید؟

چه اثری خلق کرده اند که موجب شده از بین میلیون ها گرافیست ، بعنوان بهترین گرافیست های جهان شناخته شوند؟ در این مقاله از روبوگراف می خواهیم با ماهرترین و معروف ترین گرافیست جهان آشنا شویم. با روبوگراف همراه باشید.

گرافیست های معروف جهان کسانی هستند که چنان تأثیری در حرفه گرافیک داشته اند که کارشان به شکل گیری و پیشرفت این صنعت کمک کرده است و الهام بخش طراحان نسل های آینده است.

از پیشگامان این رشته گرفته تا گرافیست های معاصر که زمینه های جدیدی را ایجاد می کنند، خلاصه ای عملکرد چندین طراح گرافیک معروف در این مقاله گردآوری شده است.

گرافیست های معروف جهان

چیپ کید ؛ از گرافیست های معروف جهان

چیپ کید که در شهر نیویورک مستقر است، بیشتر به خاطر کتاب خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. همکاری او با انتشارات مهم آلفرد آ. ناپف. کید برای نویسندگانی مانند جیمز الروی، مایکل کرایتون و نیل گیمن و … مورد توجه است.

یکی از معروف ترین آثار او ، لوگوی مجموعه ی پارک ژوراسیک است که در ابتدا برای جلد رمان کرایتون طراحی کرد.

کید در مونوگراف خود در سال 2005 طرز تفکر پشت طرح خود را توضیح داد: هنگامی که سعی می کنیم یکی از این موجودات را بازسازی کنیم، تمام چیزی که باید ادامه دهد استخوان است، درست است؟ پس این نقطه شروع بود…

این نقاشی نه تنها در پوستر فیلم ادغام شد، بلکه به لوگوی فیلم هم تبدیل شد. فکر می‌کنم به جرات می‌توان گفت که Jurassic Park T-Rex به یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوهای دهه 1990 تبدیل شد.

گرافیست های معروف جهان

مقاله گرافیست های معروف جهان

راب جانوف ؛ از گرافیست های مطرح جهان

چرا راب جانوف ساده را برای این مقاله انتخاب کردیم؟ چون او لوگوی اپل را طراحی کرد!

جانوف در سال 1977 در آژانس تبلیغاتی Regis McKenna ، احتمالاً مشهورترین نماد را در جهان امروز طراحی کرد. اگرچه لوگوی او بهینه‌ سازی شده است ، اما شکل اصلی از آن زمان به همان شکل باقی مانده است.

در سال 2013، جانوف به ما گفت که ایده سیبی که از آن گاز زده شود واقعاً بی‌معنی است. وی ادامه داد: اگر کامپیوتری دارید که به نام یک میوه نامگذاری شده است، شاید تصویر باید شبیه میوه باشد؟ بنابراین من برای چند هفته نشستم و طرح های مختلفی از سیب را کشیدم.

جای گاز (Bite) نیز یک اصطلاح کامپیوتری است! عجب تصادف خوشحال کننده ای بود! در آن لحظه که طراحی آن را تمام کردم فکر کردم که این لوگو یک روز می ترکاند و همین طور هم شد.

حتما می پرسید چرا طرح اولیه لوگو رنگارنگ و راه راه بود؟ زیرا نکته مهم در مورد Apple II این بود که این تنها کامپیوتری بود که تصاویر رنگی را روی مانیتور بازتولید می کرد و همچنین تنها رایانه ای بود که می توانستید به تلویزیون رنگی خانه خود وصل کنید.

راب جانوف بدون شک جزو گرافیست های معروف و تاثیرگذار جهان است.

گرافیست های معروف جهان

پیتر ساویل ؛ گرافیست های معروف جهان

پیتر ساویل یکی از مشهورترین گرافیست های مرتبط با صنعت موسیقی است.

او بیشتر به خاطر طراحی‌ هایش برای هنرمندان گروه های Factory Records ، Joy Division و New Order شناخته می شود. پیتر ساویل از گرافیست های معروف و پرکار جهان است.

در سال 2004 او مدیر سازمان هنری شهر منچستر شد. او با همکاری نخبگان مد از جمله جیل ساندر و استلا مک کارتنی در سال 2010 لباس خانگی تیم فوتبال انگلستان را طراحی کرد.

آموزش طراحی انواع تابلو مغازه و بنر سایت و بیلبورد ؛ برای شروع روی عکس زیر کلیک کنید.

در سال 2013 او به گاردین گفت : چیز قرمز و سفید به طور کامل توسط یک نوع از افراد به حاشیه رانده شده است. مترادف با نگرشی است که ساده لوحانه، بیگانه هراسی، قلدری و خود به حاشیه رانده است. من فکر کردم طرح من نمایانگر یک تیم ، فوتبال یا اصلاً ملت انگلستان نیست.

ساویل که در سال 1955 متولد شد، هنوز هم قوی است ، در سال 2018 لوگوی باربِری (شرکت تولید لباس ، کیف و کفش ، عطر و ادکلن در انگلستان) را دوباره طراحی کرد و در سال 2022 لوگوی استون مارتین (شرکت تولید اتومبیل) را بازسازی کرد.

گرافیست های معروف جهان

مایکل بیروت ؛ طراح و نویسنده

آژانس های طراحی زیادی وجود ندارند که بیشتر از پنتاگرام قابل احترام باشند ، پس شریک شدن در آن خود یکی از بهترین افتخارات یک گرافیست در جهان است. مایکل بیروت، گرافیست ، مدرس و نویسنده ، اکنون 27 سال است که شریک این کمپانی است و تا به حال برنده صدها جایزه طراحی شده است.

قبل از همکاری با پنتاگرام ، بیروت به مدت 10 سال در Vignelli Associates کار می کرد.

پروژه های این طراح گرافیک معروف در پنتاگرام شامل هویت و برندسازی برای برند های معروف جهان مانند بنتون ، نیویورک جتس ، والت دیزنی ، کار طراحی در مجله بیلبورد (Bilboard) و لوگوی کمپین هیلاری کلینتون در سال 2016 است.

مینی دوره روانشناسی رنگ ها در کسب و کار؛ مناسب کسانی که می خواهند در شناخت و استفاده از رنگ بهترین باشند…

گرافیست های معروف جهان

البته این فقط یک برش کوچک از نمونه کارهای گسترده اوست. بیروت همچنین منتقد ارشد طراحی گرافیک در مدرسه هنر ییل است. کتاب معروف او How To که در سال 2015 منتشر شد و به سرعت به یکی از بهترین کتاب های طراحی گرافیک در جهان تبدیل شد. برای مطالعه مقاله درباره بهترین کتاب های گرافیک ، اینجا کلیک کنید.

در سال 2013، با او آشنا شدیم تا بفهمیم او در استعدادهای جدید به دنبال چه چیزی می‌گردد، او گفت : گرافیست های معروف جهان ، افرادی هستند که باهوش و خوش بیان هستند و کارهای بزرگی در کارنامه خود دارند. می‌توانستم تمام روز را با آنها بنشینم. تنها چیزی که آن ها نیاز دارند ، تلاش و ممارست برای تبدیل شدن به بهترین است.

گرافیست های معروف جهان

ماسیمو ویگنلی ؛ گرافیست برندهای مطرح

ماسیمو ویگنلی یکی از گرافیست های معروف جهان است که آثار نمادین و حیرت انگیزی از خود طی 50 سال گذشته به یادگار گذاشت.

با احتساب آی‌بی‌ام ، فورد، بلومینگ‌دیل (طرح‌های «کیف قهوه‌ای» او هنوز هم استفاده می‌شود)، ساکس ، خطوط هوایی آمریکا و بسیاری دیگر به‌عنوان مشتری، و مایکل بیروت را در میان دستیارانش می‌دانیم ، هنوز هم می‌توان تأثیر ویگنلی را احساس کرد.

شاید برایتان جالب باشد که ویگنلی فقط یک گرافیست نبود ، نقشه مترو و تابلوهای شهری نیویورک که او در سال 1972 برای شهر نیویورک طراحی کرد ، شاید برجسته‌ترین و مهم ترین آثاری باشند که تسلط او را به مهندسی و نقشه کشی به نمایش بگذارند.

وقتی ویگنلی در سال 2014 درگذشت ، طراح وب جاستین رینولدز ، مقاله ای عمیق در مورد آنچه که می توانیم از اصول طراحی ویگنلی بیاموزیم، برای ما نوشت. رینولدز نوشت: ماسیمو ویگنلی یکی از تاثیرگذارترین افراد دنیای گرافیک بود.

به جرئت می توان گفت طراحان کوچک و بزرگ هنوز هم از اصول کاری او در طراحی دنیای واقعی و مجازی بهره می برند.

گرافیست های معروف جهان

جاناتان بارنبروک ؛ گرافیست باذوق

جاناتان بارنبروک در چند وقت اخیر بعنوان یک گرافیست برجسته شناخته شده است ، اما کار بارنبروک بسیار عمیق تر از این است که او رات فقط با طراحی هایش در برند های Heathen، The Next Day و Blackstar بشناسیم.

قبل از همکاری اش با هنرمند مشهور ، بووی ، بیشتر به خاطر طراحی تایپوگرافی و فونت تاثیرگذارش یعنی Exocet شناخته می شد ، که مدت کوتاهی پس از انتشار در سال 1991 به یکی از پراستفاده ترین فونت ها در وب تبدیل شد.

این فونت حتی در بازی ویدئویی FPS Diablo نیز مورد استفاده قرار گرفت.

جاناتان بارنبروک بیشتر به خاطر طراحی هایش برای صنعت موسیقی و کاور آلبوم ها معروف است و در حال حاضر تهیه کنندگی آلبوم ها را به عهده دارد.

گرافیست های معروف جهان

کارولین دیویدسون ؛ گرافیست معروف برند نایک

برخی از گرافیست های معروف جهان آیکون هایی ساخته اند که در سراسر جهان شناخته شده است.

لوگوی زیادی وجود ندارد که در سطح بین المللی بیشتر از swoosh نمادین نایک شناخته شده باشد. اغلب ساده‌ترین ایده‌ها بهترین هستند ، و نشان برند نایک که ما آن را به عنوان یکی از بهترین لوگوهای تمام دوران ارزیابی می‌کنیم، این را ثابت می‌کند.

کارولین دیویدسون زمانی که یک دانشجو و گرافیست تازه کار بود این لوگو را در سال 1971 طراحی کرد و فیل نایت ، بنیانگذار نایک ، 35 دلار برای آن پرداخت کرد (نایت دیویدسون را در کلاس حسابداری که او تدریس می کرد ملاقات کرد).

گرافیست های معروف جهان

لوگوی تیک مانند نمادی از مثبت اندیشی بود، اما در واقع طرح کلی بال الهه پیروزی یونانی است که این برند از نام او نامگذاری شده است. در سال 2011 ، دیویدسون به OreganLive.com گفت که : پیدا کردن لوگویی که مفهوم ذهنی و انتزاعی حرکت را منتقل کند یک چالش بود ولی دیویدسون از پس آن برآمد.

با رشد نایک در دهه 1980 ، فیلیپ نایت مقدار نامعلومی از سهام نایک به دیویدسون داد تا هزینه ناچیزی که برای لوگو دریافت کرده بود را جبران کند. کارولین دیویدسون بدون شک یکی از گرافیست های معروف جهان و البته جزو تاثیرگذارترین آنهاست.

گرافیست های معروف جهان

این مقاله بزودی آپدیت خواهد شد.

امیدوارم از مطالعه مقاله گرافیست های معروف جهان لذت برده باشید.

اگر تو هم میخوای به یکی از گرافیست های تاثیرگذار تبدیل بشی، در جای درستی هستی! در روبوگراف همه چیز برای گرافیست شدن تو مهیاست، فقط کافیه توش یه چرخی بزنی!

برای دریافت دوره های رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی پولساز به بخش دوره ها در منوی سایت مراجعه کنید.

روبوگراف، اولین سایت آموزش گرافیک ویژه بازار کار در ایران…

9 فکر در مورد “ گرافیست های معروف جهان

  1. حسینی گفت:

    خیلی خوب بود ممنونم
    پترنی که داره توی تصاویر مقالات سایت ظاهر میشه خیلی جالبه
    هرازگاهی عکس ها به سمت رنگ کرم و تیره حرکت میکنن ، بعد از یه مدتی دوباره رنگ روشن برمیگرده! جالبه واقعا

  2. یگانه گفت:

    عالیه
    دوس دارم با گرافیست های معروف جهان بیشتر آشنا بشم
    با تفکراتشون
    با ایده هاشون

  3. مریم گفت:

    عکسای اصلی مقاله ها و عکسای توی مقاله عااااالین
    خیلی شیرین و بامزه طراحی شدن😍👌

  4. یاسی گفت:

    بین گرافیست های معروف جهان گرافیست ایرانی هم وجود داره؟

  5. لیلا گفت:

    خیلی جالب بود
    متن و محتوا و عکس ها قشنگن

  6. حسنی گفت:

    بسیار عالی خیلی لذت بردم

  7. روح الله گفت:

    طراحی های سایت خیلی چشم نوازن

    1. درود، لطف دارین سایت خودتونه

  8. بهمن گفت:

    یه موضوع مهمی که این مقاله داره اینه که گرافیست های معروف جهان چیز بیشتری نسبت به ما ندارن
    وقتی طراحی هاشونو نگاه میکنم می بینم مثلا یه گرافیست عادی تو ایرانم میتونه اون بزنه حتی بهتر از اونو بزنه. پس مهارت و خلاقیت اون عامل مهم نیست
    عامل اصلی اینه که خودمونو در حد اون جایگاه ببینیم که طرح هایی بزنیم که بهترین شرکت ها و کسب و کارها دنبالش باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *