گرافیک

انواع هنر برای یادگیری

انواع هنر برای یادگیری

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ انواع هنر ها و و مهارت های هنری کدامند؟ هنر و شاخه های مختلف آن همیشه مورد توجه علاقمندان بوده است. با روبوگراف همراه باشید تا در دنیای هنر چرخی بزنیم!

هنر چیست؟

هنر به هر شکلی که باشد بیان یا کاربرد خلاقیت، مهارت و تخیل انسان است. بسیاری از هنرها به صورت بصری تجربه و قابل درک می شوند، می توان آنها را دید ، شنید یا از طریق لمس حسی نیز لذت برد.

هنرها به طور سنتی عمدتاً به دلیل زیبایی یا قدرت عاطفی مورد قدردانی قرار می گرفتند، اما اکنون اغلب برای معرفی و رشد کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند . انواع هنر همچنین در بیان کردن عقاید سیاسی اجتماعی و فرهنگی استفاده می شوند.

بیشتر هنرها را می توان به طور کلی به هفت شکل مختلف هنری که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، دسته بندی کرد.

شناخت و درک هر یک از مقوله های متمایز هنر نه تنها ما را قادر می سازد از هنر بیشتر لذت ببریم، بلکه برای کمک به درک نقش هنرها در زندگی و تاریخ خود نیز حیاتی است.

برای یادگیری بیشتر درمورد هنر به مقاله هنر چیست مراجعه کن!

مسیر کسب درآمد از گرافیک از یادگیری نرم افزار های پایه می گذره!

انواع هنر برای یادگیری

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟

اشکال خاص هنر در طول تاریخ بشر تغییر کرده است، اما در بیشتر موارد، هنر در یکی از هفت فرم کلاسیک زیر قرار می گیرد. هر نوع هنر موجب تجربه متفاوتی می شود و بر عواطف و احساسات ما تأثیر می گذارد.

انواع هنر برای یادگیری عبارت اند از:

  • نقاشی (Painting)
  • مجسمه سازی (sculpturing)
  • ادبیات (literature)
  • معماری (architecture)
  • موسیقی (Music)
  • تئاتر (Theater)
  • سینما (cinema)

انواع هنر؛ هنر نقاشی

نقاشی شکلی از بیان دیدگاه هنری شما با استفاده از رنگ به عنوان ماده اولیه است.

هنرمندی که عمدتاً در این هنر کار می کند به عنوان یک نقاش شناخته می شود و کار خود را با استفاده از رنگ های مختلف بر روی یک سطح جامد، معمولاً یک بوم، برای تولید یک اثر هنری توسعه می دهد.

رنگ‌ها عموماً روغنی، اکریلیک یا آبرنگ هستند ، اما می‌توانید با رنگدانه‌ها، رنگ‌ها و جوهرها نیز رنگ آمیزی کنید یا از مواد دیگر استفاده کنید.

کاربرد رنگ به اشکال مختلفی ارائه می شود. ممکن است روی آن مسواک زده شود، آغشته یا پاشیده شود. نقاشی یکی از هنرهای باستانی است که قدمت آن به دوران پیش از تاریخ برمی گردد.

نقاشی ها بر اساس موضوع، سبک و ژانر به انواع مختلفی برای یادگیری طبقه بندی می شوند. موضوعات نقاشی معمولاً در طبیعت بی جان، منظره، منظره دریایی، پرتره یا انتزاعی قرار می گیرند. سبک های نقاشی زیادی وجود دارند، از جمله مدرنیست، اکسپرسیونیست، کلاسیک، سورئال، کوبیست، سبک چینی، انتزاعی، امپرسیونیست و بسیاری دیگر.

حالا سوالی که پیش می آید این است که گرافیک چیست؟ آیا گرافیک جزئی از هنر است؟ دقیقا همین طور است!

گرافیک شاخه ای از هنر است که برای هدف خاصی از آن تمایز و تکامل یافته است. گرافیک در واقع شکل بصری شده ی یک پیام است. هر گاه بخواهیم به پیام ها، عقاید، درخواست ها و … خود ظاهری زیبا و کاربردی ببخشیم، از گرافیک استفاده می کنیم. بنابراین یک لوگو یا یک بنر تبلیغاتی هم شاخه ای از هنر است، با این تفاوت که این هنر برای انتقال پیام و هدف خاصی در حوزه تجارت و کسب و کار طراحی و سفارشی سازی شده است.

واسه یادگیری گرافیک و کسب درآمد از اون باید بر اساس بازار کار آموزش ببینی. روی عکس زیر کلیک کن و یادگیری رو شروع کن.

انواع هنر برای یادگیری

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

انواع هنر؛ هنر مجسمه سازی

مجسمه سازی یکی دیگر از هنرهای تجسمی باستانی است که به دوران ماقبل تاریخ بازمی گردد. مجسمه با استفاده از موادی مانند خاک رس، سنگ، سرامیک، فلزات یا چوب، تصاویر سه بعدی بصری ایجاد می کند.

مجسمه سازان کلاسیک معروفی مانند میکل آنژ و مایرون به روش های کنده کاری و ریخته گری با استفاده از سنگ مرمر و برنز علاقه داشتند. بسیاری از مجسمه‌های معروف دنیا مانند «دیوید»، «مجسمه آزادی» و «مانکن پیس» از این مواد ساخته و پرداخته شده اند.

با این حال، مجسمه سازان مدرن تقریباً هر شیئی را برای ایجاد یک مجسمه در اختیار دارند، از جمله فلزات، پلاستیک، شیشه یا اشیاء یافت شده. مجسمه سازان معاصر همچنین تکنیک های متنوع تری از جمله جوشکاری، کنده کاری، مونتاژ یا مدل سازی را در اختیار دارند.

مجسمه سازان معاصر مانند دوریت لوینشتاین اغلب مجسمه سازی را با سایر ابزار ها و مواد مانند رنگ های اکریلیک و روغن ترکیب می کنند. گال یوسف (گالی) جدیدترین هنرمند گالری ادن، قبل از اینکه بینش او به عنوان یک اثر هنری فیزیکی جمع شود، با استفاده از برنامه های نرم افزاری سه بعدی مجسمه های دیجیتالی طراحی می کند.

در سال 1917، «چشمه» مارسل دوشان درک عمومی همگان از هنر و مجسمه سازی را تغییر داد. بنابراین بخلاف تصور برخی ، نقاشی و طراحی تنها راه تاثیرگذاری هنری نیست.

در بسیاری از فرهنگ ها، مجسمه ها اولین و قدیمی ترین اشکال هنر عمومی بودند. مجسمه‌هایی که اغلب برای خانه‌های شخصی خیلی بزرگ هستند، توسط پادشاهان یا رهبران مذهبی و سیاسی سفارش داده می‌شوند و در مکان‌های عمومی نمایش داده می‌شوند و معمولاً به ثروت، قدرت، مذهب یا سیاست می پردازند. در بسیاری از شهرهای کلاسیک دنیای باستان، مانند آتن، استانبول و رم، خانه ها دارای مجموعه‌های مجسمه‌های عمومی چشمگیر هستند.

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

برای یادگیری طراحی انواع تابلو مغازه، بنر سایت و بنر تبلیغاتی روی عکس زیر کلیک کن.

انواع هنر؛ هنر ادبیات

ادبیات نوعی هنر است که داستان‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

این یک شکل هنری از زبان است و می توان آن را خواند یا نوشت. فرهنگ لغت مختصر آکسفورد ادبیات را اینگونه تعریف می‌کند: نوشته‌هایی که ارزش آن‌ها در زیبایی فرم یا تأثیر عاطفی آن ها است.

ادبیات از همه زبان‌های نوشتاری استفاده می‌کند و طیف گسترده‌ای از آثار نوشتاری، از جمله شعر، مقاله ، نمایشنامه ، زندگی‌نامه ، داستان ، غیرداستان ، طنز و… را در بر می‌گیرد.

نویسندگان از طریق سازماندهی کلماتی که لذت بخشند، با ادبیات هنر خلق می کنند و در عین لذت بردن از خواندن، آن کلمات اغلب نقد جامعه هستند.

بسیاری از مشهورترین نویسندگان، از جمله شارلوت برونته و چارلز دیکنز، از زبان و کلام نوشتاری برای نقد یا ارائه دیدگاهی در مورد جامعه استفاده کردند.

در حالی که ادبیات به‌عنوان یک شکل هنری به تنهایی می‌ایستد و یکی از هفت شکل مختلف هنری است، اما ارتباط نزدیکی با تئاتر، شعر، فیلم، موسیقی و کلام گفتاری دارد.

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

معماری یکی از انواع هنر برای یادگیری

معماری همان شکل هنری است که شما هر روز از آن عبور می کنید بدون اینکه آن را به عنوان یک شکل هنری درک کنید.

معماری هنر سازه‌ ها است و ما می‌توانیم تاریخ معماری را به نقطه‌ای برگردانیم که انسان برای اولین بار سرپناه ایجاد کرد.

با این حال، تصور رایج‌ تر از معماری به‌عنوان یک شکل هنری، تنها به تعداد انگشت شماری از ساختمان‌ها مربوط می‌شود که زیبا یا الهام‌بخش هستند.

شاهکارهای باستانی معماری شامل بنا های شاخصی مانند اهرام بزرگ، استادیوم بزرگ رم، تاج محل، ایاصوفیه یا استون هنج است. از شگفتی‌های معماری مدرن می‌توان به برج ایفل، ساگرادا فامیلیا، خانه اپرای سیدنی، لوور، برج خلیفه و موزه گوگنهایم اشاره کرد.

معماری هم یک هدف کاربردی را دنبال می کند هم معنای هنری به خود می گیرد ، بازنمایی اولیه و ثابت تمایل انسان برای ساختن ساختارهای معنادار در طول تاریخ است. معماری هم یک ضرورت کاربردی و هم یک شکل هنری است و به عنوان مجسمه سازی در دسترس عموم است.

بسیاری از معروف ترین آثار معماری جهان را می توان به راحتی در شهرهای بزرگ جهان مشاهده کرد. با این حال، معماران مشهور مدرن مانند فرانک لیود رایت و فرانک گری نیز پروژه‌های مسکونی خصوصی را انجام داده‌اند. به خوبی می تواند در خیابان خود شما مقداری هنری وجود داشته باشد.

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

موسیقی ، هنری برای یادگیری تا آخر عمر

موسیقی هنر تنظیم صداها و ارتعاشات قابل شنیدن برای تولید یک ترکیب گوشنواز با استفاده از عناصر ملودی، هارمونی، ریتم و صدا است. هنر موسیقی می تواند از صدای انسان، سازها یا هر دو استفاده کند.

موسیقی یکی از انواع هنر است که از نظر فرهنگی جهانی است و در تمام جوامع بشری در سراسر جهان وجود دارد. موسیقی همچنین ارتباط قوی با دین دارد و بخشی ویژه از بسیاری از اعمال مذهبی است. هنگامی که صداهای تولید شده توسط تارهای صوتی و سازهای مختلف با هم ترکیب شوند، می توانند زیبایی احساس را بیان کنند.

تاریخ گذاری موسیقی دشوارتر از هنرهای تجسمی است، اما اعتقاد بر این است که صداهای آوازی نقش اساسی در ارتباطات اولیه نوع بشر قبل از رشد گفتار داشتند. شواهدی وجود دارد که اجداد باستانی ما آلات موسیقی را با استفاده از چوب، استخوان، سنگ و سایر مواد طبیعی می ساختند.

امروزه نوازندگان مدرن انبوهی از آلات موسیقی را برای خلق موسیقی بعنوان همراه کمکی صدای خود در اختیار دارند.

موسیقی بر اساس ژانر تعریف می شود، با ژانرها و سبک های زیادی که نمی توان نام برد. ژانرهای محبوب موسیقی غربی شامل همه چیز هستند، از کلاسیک تا گاسپل، راک، پاپ، هیپ هاپ، رپ، الکترونیک، بلوز، کانتری، رگی، ایندی، تراپ، رگیتون، فولک، متال، پانک، سول، فانک، تکنو و بسیاری دیگر.

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

طراحی لوگو یکی از پولسازترین مهارت هایی هستش که میتونی روش حساب کنی. برای شروع یادگیری طراحی لوگو روی عکس زیر کلیک کن.

انواع هنر برای یادگیری

انواع هنر؛ هنر تئاتر

تئاتر یکی از انواع هنر است که در آن هنرمند هنرهای بصری و نمایش دراماتیک را با هم ترکیب می کند.

با گذشت زمان، تعریف تئاتر گسترش یافته و شامل تمام هنرهای نمایشی با مخاطب فعال و اجرای زنده می شود.

تئاتر معمولاً شامل اشکال مختلف هنری است که در آن هنرمند یا هنرمندان ، هنر خود را بر روی صحنه ارائه یا اجرا می کنند.

تئاتر از زمان یونان باستان در قرن ششم قبل از میلاد بخشی از فرهنگ بوده است. از آن زمان تئاتر به یکی از محبوب ترین منابع سرگرمی تبدیل شده است. هنرهای نمایشی گسترده تر شامل تئاتر و رقص، موسیقی، اپرا، هنرهای سیرک، موزیکال، جادو یا توهم، میم، کلام گفتاری، نمایش عروسکی و هنر نمایش است.

طبقه بندی سنتی یونانی تئاتر: درام، تراژدی، و کمدی، هنوز برای بسیاری از تولیدات مدرن اعمال می شود.

تئاتر اغلب هفت شکل مختلف هنری دیگر را در بسته بندی کلی خود گنجانده است.

موسیقی، طراحی صحنه و ادبیات از جمله هنر هایی هستند که در ترکیب باهم عناصر اولیه تئاتر را می سازند.

سایر اشکال هنرهای تزئینی مانند طراحی لباس نیز به تجربه کلی کمک می کند.

بسیاری از هنرمندان مختلف در خلق آثار تئاتر مشارکت داشته اند. از هنرمندان برجسته تئاتر می توان به نمایشنامه نویسانی مانند ویلیام شکسپیر، آهنگسازانی مانند اندرو لوید وبر، و همچنین کارگردانان و شخصیت هایی مانند لی استراسبرگ، لارنس اولیویه و جولی اندروز اشاره کرد.

انواع هنر برای یادگیری کدامند؟ با روبوگراف هنرمند شو.

هنر هفتم ، هنر سینما

سینما جدیدترین هنر از هفت هنر است. سینما که بیش از یک قرن پیش ساخته شد، ممکن است به اندازه سایر هنرهای موجود در این فهرست سابقه نداشته باشد، اما به سرعت به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شد.

فیلم‌ ها نمایش دنیای سه ‌بعدی روی صفحه‌ای دو بعدی هستند.

نوعی هنری که حواس شنیداری و بصری ما را درگیر می‌کند. فیلم‌ها مانند ادبیات ، داستانی را روایت می‌کنند ، اما این کار را هم با کلام ، هم با تجسم و … انجام می‌دهند.

سینما به سرعت پیشرفت کرده و به صنعت بزرگی تبدیل شده است که امروزه می شناسیم. صنعت سینما از صنعتگران در جلوه های ویژه، انیمیشن، گریم، لباس، نویسندگی، طراحی صحنه، موسیقی متن، بازیگری، کارگردانی و غیره استفاده می کند. بسیاری از این متخصصان هنری در هفت دسته کلی دیگر از هنرهای فهرست شده در این مقاله قرار می گیرند. طیف وسیعی از بینش و مهارت خلاقانه در هر تولید سینمایی وجود دارد.

اگرچه تولید هنر سینمایی به صنعتگران ماهر زیادی نیاز دارد، اما هنرمند چیره دست اغلب کارگردان در نظر گرفته می شود. کارگردان‌هایی مانند استنلی کوبریک، آلفرد هیچکاک، جورج لوکاس، آکیرا کوروساوا از مشهورترین کارگردان‌های تاریخ محسوب می‌شوند.

در حالی که سینما اغلب به عنوان یک هنر عالی مانند برخی از فرم های کلاسیک تلقی نمی شود، بدون شک یکی از در دسترس ترین و محبوب ترین مقوله های هنری دوران مدرن است.

وقتی می‌پرسیم انواع هنر برای یادگیری کدامند و محبوب ترین هنر کدام است ، تعیین تنها یک پاسخ بسیار دشوار است.

با این حال، هفت شکل هنری که به وضوح به ما نشان می‌دهند که تاریخ و جامعه در طول زمان چگونه تغییر کرده‌اند ، بدون شک سینما ، نقاشی، معماری ، مجسمه‌سازی ، ادبیات ، تئاتر و موسیقی هستند.

به پایان یکی دیگر از مقالات روبوگراف رسیدیم.

امیدوارم از مطالعه مقاله انواع هنر برای یادگیری لذت برده باشید.

برای یادگیری رایگان به بخش آموزش رایگان و دانشنامه و برای دریافت دوره های تخصصی به بخش دوره ها در منو سایت مراجعه کنید.

روبوگراف ، اولین سایت آموزش مهارت های ویژه بازار کار …

18 فکر در مورد “ انواع هنر برای یادگیری

  1. مهسا گفت:

    توی انواع هنر برای یادگیری به نظرم هنر هایی خوبن که ابزار زیاد و گرون قیمتی واسه شروع و ادامه کار نخواد. یعنی هرکسی بتونه با سرمایه و ابزار خیلی کم یه هنری رو شروع کنه و توسعه بده
    به نظرم بهترین اش همین گرافیک کامپیوتریه که فقط یه لپتاپ میخواد

  2. Aida گفت:

    عالی بود
    من عاشق هنر سینما هستم ولی به نظرم سینما هم یه مسیرش از گرافیک میگذره واسه همین دارم موشن گرافیک یاد میگیرم

  3. حامد گفت:

    طوفانی بود
    نگاهتون نسبت به هنر رو دوست داشتم

  4. خلیلی گفت:

    جالب بود
    جمع و جور و قشنگ و مفید بود

  5. صمدی گفت:

    بهتر بود بجای نوشتن و معرفی هنرهای اصلی ، هنرهایی که الان بازارش داغه و برای یادگیری مناسبه رو می نوشتین. این تکراری بود تا حدی با اینکه لحن و قلمتون خوبه

  6. مددی گفت:

    از این انواع هنر برای یادگیری بهترین اش نقاشی و سینماست
    هیچ وقت از قلم نمی افتن
    هیچ وقت قدیمی نمیشن
    همیشه هم هم طرفداراشون داره بیشتر میشه هم تعداد شغل هاش داره بیشتر میشه

  7. خدایی گفت:

    عالی بود

  8. Taahaa گفت:

    چرااااا این مقاله رتبه ۱ گوگل نییییییست؟؟؟؟

  9. Sepideh گفت:

    عالی بود
    لطفا راجب بقیه هنر ها هم مقاله تخصصی بنویسین

  10. احمدی گفت:

    راجب خود هنر بیشتر مقاله بذارین هربار کلیک میکنم می بینم اسم هنر هست
    توصیف هنر و شاخه های مختلف هنری رو میگم

  11. مرادی گفت:

    عالی بود
    چرا درست و حسابی گرافیکو معرفی نکردین؟😁 نکنه کرافیک جزو اینا نیست. به نظرم گرافیک شاخه ای از هنره

    1. درود بر شما بله حق باشماست بزودی اضافه میشه.

  12. آرش گفت:

    الان بابا یه سری چیزای دیگه دارن بعنوان هنر معرفی میشن
    انگار هنر داره شیفت میکنه هم از نظر معنی هم فنی
    مثل طراحی ناخن
    هم توش نون هست هم جزو هنر حساب میشه😑 حالا بر نخوره ب کسی

  13. مجیدی گفت:

    بسیار عالی و واضح بود👏🏻

  14. رضایی گفت:

    عالی واقعا لذت بردم.
    شما از نتایجتون معلومه از نظر مدیریت سایت وارد هستین. من سایت فروش زیورآلات دارم امکانش هست بهم مشاوره بدین؟ یکم سردرگمم

    1. درود بر شما، تلگرام پیام بدین در خدمتم

  15. کمالی گفت:

    عالی بود👏❄️

  16. روشنک گفت:

    سایتتون خیلی زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *